نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

تکنولوژی در همه زمینه‌ها به کمک بشر شتافته است. ما امروزه برای سرگرمی، ارتباط و حتی امنیت گزینه‌های بسیار زیادی را در اختیار داریم. با دوربین‌های مخفی و جاسوسی می‌توانیم در واقع چشم و گوش دیجیتال در نقاط مورد نیاز داشته باشیم. دوربین مخفی کوچک که به آن دوربین جاسوسی هم می‌گوییم، در امنیت ما و حفاظت از منزل و محل کار بسیار موثر است. این دوربین‌ها کمک می‌کنند از آن چه در منزل و محل کارمان می‌گذرد، آگاه باشیم و در نتیجه اتفاقات را کنترل و مدیریت کنیم و از بسیاری اتفاقات بد جلوگیری نماییم. در مقاله نکات مهم قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که  اطلاع از آنها، قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی ضروری است.

منبع : کاشانه مدرن نکات مهم قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید دوربین مخفی و جاسوسی می‌توانید با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

چرا به دوربین مخفی و جاسوسی احتیاج دارم

مطمئنا ما نمی‌توانیم همه لحظات در منزل و محل کار حضور داشته باشیم. ضروری است که از عزیزان و مال و اموال‌مان محافظت کنیم. یک مدیر باید از نحوه کار کردن کارمندانش آگاه باشد اما آیا او می‌تواند هر لحظه کنار میز کارمندان بایستد و آنها را کنترل کند؟ دوربین مخفی اطلاعات موردنیاز ما را سریع و با کم ترین هزینه در اختیارمان قرار می‌دهد. شما ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به خرید دوربین مخفی داشته باشید.

 

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران نصب دوربین مداربسته جاسوسی و مخفی بدون مجوز جرم بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت

 

دلایل مهم برای خرید دوربین مخفی

برخورداری از امنیت

ممکن است در منزل خود از دوربین مدار بسته استفاده کنید. با این وجود احتمال دارد که شخصی با هدفی خاص دوربین مدار بسته را غیر فعال کند. برای این مواقع می‌توانیم از دوربین مخفی به عنوان سیستم پشتیبان استفاده کنیم. دوربین مخفی به شما اجازه می‌دهد همه اتفاقات را ضبط و بررسی کنید.

 

کنترل بر کار پرستار بچه

بسیاری از ما برای مراقبت از فرزندان‌مان، پرستار استخدام می‌کنیم. مواقعی که برای انجام کارهایمان بیرون از منزل هستیم ضروری است که عملکرد پرستار را تحت نظر داشته باشیم. حتی مواقعی که در منزل هستیم هم با یک دوربین مخفی می‌توان کنترل بیشتری بر کار او داشت. مسلما ما لحظه به لحظه نمی‌توانیم توی اتاق کودک باشیم و از نزدیک ببینیم که پرستار چه می‌کند.

 

خانه سالمندان

بسیاری از ما علیرغم علاقه به والدین، به دلایلی مانند شلوغی برنامه‌هایمان مجبور هستیم برای مدتی والدین را به خانه سالمندان بفرستیم. وجود دوربین مخفی در اتاق والدین‌تان کمک می‌کند همه چیز را تحت نظر داشته باشید و خیالتان راحت باشد که با عزیزان‌تان بد رفتاری نمی‌شود.

 

کنترل کودکان و حیوانات خانگی

خوب است که وقتی بیرون از منزل هستیم بدانیم کودکمان چه می‌کند. چنین اطلاعاتی به ما کمک می‌کند در تربیت فرزندمان نکات لازم را در نظر بگیریم. در مورد حیوان خانگی هم می‌توانیم متوجه شویم وقتی نیستیم چه می‌کند مثلا اگر به کابینت ظرف‌ها سرک کشیده شاید لازم بدانیم ظرف‌ها را بشوییم یا موضوع جدیدی را به او آموزش دهیم.

 

چگونه دوربین جاسوسی مناسب بخریم

موارد زیادی هستند که در کیفیت یک دوربین تاثیرگذار هستند. مثلا گزینه‌هایی مانند ذخیره سازی، مشاهده، نحوه استفاده و… از مواردی است که باید به آن توجه کنید. خوب است دوربینی انتخاب کنید که کیفیت لازم را داشته باشد و پاسخ گوی نیاز شما باشد.

 

ویژگی‌های یک دوربین مخفی خوب

دوربین‌های مخفی و جاسوسی ویژگی‌های زیادی دارند. برخی از این ویژگی‌ها مهم تر است و حتما باید به آنها توجه کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1080p Color Video: فیلم رنگی 1080 با ضبط دقیق اتفاقات و نمایش شفاف آنها، به شما امکان می‌دهد همه چیز را زیر نظر داشته باشید.

مکالمه صوتی دوطرفه: این گزینه به کاربر امکان می‌دهد به اشخاصی که درون خانه یا محل کار هستند گوش بدهد و با آنها صحبت کند. این ارتباط دو طرفه می‌تواند از طریق سیم کارت یا وای فای یا روش‌های دیگری برقرار شود. امکانات اسپیکر و میکروفون بر روی دوربین تعبیه شده است.

Ac powered: این گزینه به شما اطمینان می‌دهد که دوربین اماده به کار و روشن است.

توان مصرفی باتری: این هم گزینه ای است که در خرید دوربین باید مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال مهم است که باتری چه میزان کار می‌کند و بعد از چه مدت ممکن است دستگاه خاموش شود.

دید در شب: این گزینه کمک می‌کند اتفاقاتی که در هنگام تاریکی روی داده است را ببینید.

 

راه‌های استفاده از دوربین مخفی

در نقاط مختلفی می‌توان از این دوربین‌ها استفاده کرد. شکل و اندازه‌های مختلف آنها باعث می‌شود تا کاربردهایشان بسیار زیاد باشد. همه این دوربین‌ها یک برد الکترونیکی دوربین مداربسته دارند. در صورتی که یک دوربین مداربسته را باز کنید متوجه می‌شوید که پس از برداشتن بدنه، این دوربین ها حجم بسیار کوچکی دارند و می‌توان آن ها را مخفیانه در هر جایی نصب کرد. بعضی از این دوربین‌ها وایرلس هستند و حتی به سیم هم احتیاجی ندارند. نسل جدید این دوربین ها مجهز به حافظه نیز می‌باشد و لازم نیست ضبط در جای دیگری انجام شود. این دوربین ها با یک باتری کوچک یا سرپیچ لامپ کار می‌کند.

استفاده از این دوربین‌ها روز به روز راحت تر می‌شود اما بسیاری از تخیلات ما در مورد آنها اشتباه است. مثلا دوربین مخفی به اندازه یک نخود وجود ندارد. هم چنین دوربین جاسوسی ای وجود ندارد که آن را در چند ثانیه در هر مکانی قرار دهید و کیلومترها آن طرف تر تصاویر ضبط شده را ببینید.

 

3 نسل از دوربین مخفی و جاسوسی

بسته به نوع ساخت و سال طراحی دوربین‌های مخفی، 3 نسل از این دوربین‌ها می‌توان نام برد که عبارتند از :

1. نسل اولیه مربوط به سال‌های بسیار قبل

2. دوربین‌های مخفی سینمایی و تخیلی

3. دوربین‌های مخفی نسل جدید

 

نسل اولیه مربوط به سال های بسیار قبل

برای اولین بار سیستم‌های جاسوسی شرق و غرب به ذهنشان رسید که از دوربین‌های مخفی استفاده کنند. مبتکران این دوربین‌ها را می‌توان سازمان سیا، کا گ ب و آلمان نازی دانست.

دوربین‌های مخفی جاسوسی ترسناک و در عین حال جذاب هستند. این که یک دوربین در وسایل معمولی جاسازی می‌شود و اتفاقات را ضبط می‌کند جالب و هیجان انگیز است. مطمئنا در این مسیر از خلاقیت زیادی استفاده می‌شود و فناوری به کار رفته در آنها از زمان خود جلوتر است. امروزه نسبت به سال‌های دور تهیه و استفاده از این دوربین‌ها راحت تر است. اما برای سال 1970 وجود این دوربین‌ها بسیار هیجان انگیزتر از امروزه بوده است. در آن زمان از این دوربین‌ها به عنوان نقطه عطفی در شناسایی جاسوسان و یا انجام عملیات جاسوسی استفاده می‌شد. در ادامه 12 دوربین عجیب را به شما معرفی می‌کنیم که در عملیات جاسوسی استفاده شده‌اند و بعدها لو رفته اند.

 

دوربین مخفی و جاسوسی کا گ ب

در دهه 1960 این دوربین‌های عجیب را در پاشنه کفش جاسازی می‌کردند و از طریق آنها اطلاعات لازم را به دست می‌آوردند. این کار توسط جاسوس‌های کا گ ب انجام می‌شد.

دوربین مخفی در لوازم گزارش دهنده دود و آتش سوزی

در این دتکتورها به راحتی می‌توان دوربین جاسوسی کار گذاشت. این جاست که می‌گویند به عقل جن هم نمی‌رسد!

دوربین تفنگی برای جاسوسی

کاش می‌شد به سال 1882 برگردیم و سازنده این دوربین را پیدا کنیم. باید از او بپرسیم ایده‌اش برای ساخت این وسیله چیست؟ با تفنگ به سمت کسی نشانه بگیریم، توجه او جلب نشود و از او عکس بگیریم؟  عجیب است اما در قرن نوزدهم این وسیله اختراع شده است و از آن استفاده کرده اند.

دوربین مخفی و جاسوسی کبوتری

در آن زمان از کبوترها به جای پهباد و هواپیمای جاسوسی استفاده می‌کردند. احتمال آن خیلی کم است که شک کنیم کبوترهایی که در حال پرواز هستند، جاسوس هم می‌توانند باشند! دوربین جاسوسی زیر شکم این پرنده‌ها نصب می‌شد تا تصاویر را ضبط کند.

جاسوسی با ساعت مچی

امروزه ساعت مچی با دوربین به راحتی و با امکانات پیشرفته در بازار یافت می‌شود. اکنون این دوربین‌ها بیشتر نقش سرگرمی‌دارند تا نقش جاسوسی. اما در سال‌های 1940 و 1950 این ساعت‌ها یکی از مهم ترین ابزارهای جاسوسی بود.

این ایده توسط جاسوسان آلمانی استفاده می‌شد. البته به نظر می‌رسد استفاده از این وسیله دردسرهایی هم داشته است. مثلا احتمال این که دیده شود و لو برود بسیار است.

کیف جیبی جاسوسی

همه ما از کیف جیبی استفاده می‌کنیم. پس نمی‌تواند گزینه شک برانگیزی باشد. این مورد هم اختراع دانشمندان آلمان شرقی می‌باشد. در این کیف‌های جاسوسی، دوربین مورد نظر در داخل کیف قرار می‌گیرد.

سنگ جاسوسی

با این اختراع پلیس به جای این که درب منزل یک شخص بایستد، یک سنگ با دوربینی که در آن به کار رفته رو به روی درب منزل قرار می‌دهد. کسی به ذهنش هم خطور نخواهد کرد که این یک دوربین جاسوسی است.

دکمه‌های جاسوسی

همه لباس‌ها، دکمه دارند. هیچ کس نمی‌تواند شک کند که ممکن است یک دکمه حاوی دوربین باشد. تازه اگر شک هم بکند که نمی‌تواند بیاید و بگوید ببخشید دوربین را کجا پنهان کرده‌اید؟ چین امروزه هم این دکمه‌ها را تولید می‌کند. سیم‌هایی پشت دکمه قرار دارد که ممکن است شخص را لو بدهد.

دوربین در سنجاق سینه

سنجاق سینه‌های زیبایی ساخته می‌شدند و در آن‌ها دوربین کار گذاشته می‌شد. هیچ کس هم فکرش را نمی‌کرد که در داخل این وسیله زیبا چنین ایده‌ی جاسوسانه ای پنهان باشد.

انگشتر جاسوسی

یک انگشتر بزرگ و زیبا را تصور کنید که ظاهرا می‌تواند نقش حلقه هم داشته باشد. در صورتی که درب این انگشتر را باز کنید تصویربرداری و در حقیقت جاسوسی شروع می‌شود.

 

دوربین‌های مخفی سینمایی و تخیلی

در عالم فیلم و سینما همه چیز می‌تواند اتفاق بیافتد. همه چیز درچنین دنیایی می‌تواند تخیلی باشد. اما دنیای واقعی شکل متفاوتی دارد. از جمله دوربین‌های مخفی تخیلی که در صنعت سینما به نمایش درمی‌آید عبارتند از: دوربین مخفی در کراوات، دوربین مخفی در کوسن مبل و بالشتک، دوربین جاسوسی در کتاب، دوربین جاسوسی بغل زیپ کیف، دوربین مخفی داخل کمربند، جعبه آدامس و…

 

دوربین مخفی و جاسوسی نسل جدید و واقعی

همان طور که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است، وضعیت دوربین‌های مخفی و جاسوسی هم روز به روز بهتر می‌شود. بهتر از این نظر که هر روز ایده‌های جدیدتری در این دوربین‌ها به کار گرفته می‌شود و امکانات بیشتری را در خود جای می‌دهند. انواع دوربین‌های مداربسته مخفی، دوربین جاسوسی، سیستم‌های شنود و ردیاب و… همواره در حال تکامل هستند.

از جمله دوربین‌های مخفی پر کاربرد که امروزه در حال استفاده است می‌توان موارد زیر را نام برد: دوربین مخفی جاسوئیچی- خودکار جاسوسی- دوربین لامپی جاسوسی- عینک دوربین دار- دوربین بند انگشتی- کلاه جاسوسی- ساعت رومیزی و دیواری جاسوسی- ساعت مچی جاسوسی- دکمه‌های جاسوسی- دوربین در شارژر موبایل- دوربین در چشم دزدگیر- دوربین در جعبه دستمال کاغذی و دوربین‌های جاسوسی در دتکتورهای دود و آتش سوزی.

منبع : کاشانه مدرن نکات مهم قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید دوربین مخفی و جاسوسی می‌توانید با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

 


:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

شرکت داهوا در سال 2001 فعالیت خود را در زمینه دوربین های مدار بسته آغاز نمود. در همه این سال به رشد خود ادامه داد. امروزه دوربین های داهوا از تکنولوژی تصویری HD-CVI بهره می برد. این تکنولوژی بر پایه دوربین های آنالوگ است اما تصاویری به مراتب بهتر و با وضوح بالاتر به کاربر ارائه می دهد. در ادامه به بررسی دوربین مداربسته بولت داهوا مدل HAC-HFW1200TP می پردازیم پس با کاشانه مدرن همراه باشید.

 منبع : کاشانه مدرن

مشخصات ظاهری

دوربین مداربسته بولت داهوا مدل HAC-HFW1200TP یک دوربین بولت است. اندازه دوربین داهوا 7 × 7 × 18 سانتی متر و وزن آن 340 گرم است. جنس بدنه آن از جنس آلومینیوم است. دوربین مداربسته داهوا HFW1200TP دارای استاندارد مقاومت IP67 (مقاومت در برابر آب و گرد و خاک) است و کاملا می توان در فضای بیرونی آن را نصب کرد و آسودگی خیال داشته باشیم.

 

مشخصات فنی

دوربین مداربسته داهوا مدل HFW1200TP دارای یک لنز 2 مگاپیکسلی که حسگر آن از نوع CMOS است بهره می برد. کیفیت تصویر دوربین مداربسته HFW1200TP فول اچ دی است.

سرعت فیلم برداری آن ۲۵/۳۰ فریم بر ثانیه در حالت 1080p HSJ < چنانچه از کیفیت 720p استفاده کنیم سرعت فیلم برداری آن را 25/30/50/60 بالا برد.

دوربین HFW1200TP دارای قابلیت دید در شب هوشمند است و برد این LED های آن 25 متر است.

برق مورد نیاز برای HFW1200TP از نوع DC و 12 ولت است. برای انتقال تصویر از کابل کواکسیال یا RG59 استفاده می شود. حداکثر طول کابل 500 متر است. البته برای تصویر بهتر پیشنهاد کاشانه مدرن این است که فاصله از 200 متر بیشتر نشود.

این دوربین دارای تکنولوژی DWDR است که تصاویر را با وضوح بهتری به ما ارائه می دهد. از دیگر امکانات این دوربین می توان به زاویه دید 87 درجه آن اشاره کرد.

 

نقد و بررسی کاشانه مدرن

دوربین مداربسته داهوا HFW1200TP یکی از محصولات این شرکت است. یکی از مزیت های این دوربین لنز دارای حفاظ شیشه ای است و در مقابل آسیب ها مقاومت بیشتری دارد که این مزیت باعث شده برای فضای بیرونی کاملا جوابگو باشد. یکی از از ضعف های دوربین HFW1200TP برد کم دید در شب آن نسبت به رقبا است. با کلیک بر روی لینک دوربین مداربسته داهوا همه محصولات داهوا را مشاهده کنید و به بررسی و مقایسه آنها بپردازید.

 

 
 


:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته بولت داهوا مدل HAC-HFW1200TP ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()