نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته یکی از پراستفاده ترین سیستم های امنیتی به شمار می رود. به همین جهت شرکت های تولید کننده انواع متلف دوربین های مداربسته را تولید کرده اند. در این مقاله می خواهیم بدانیم دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست و مزایا و معایب دوربین مداربسته سیم کارت خور را برای شما ذکر کنیم. با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه شوید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09921485264 تماس بگیرید.

 

دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست

دوربین مداربسته سیم کارت خور جز دسته دوربین های مداربسته کنترل از راه دور قرار می گیرد. دوربین مداربسته سیم کارت خور تصاویر خود را از طریق اینترنت و امواج انتقال می دهد و دیگر نیازی به کابل کشی و دستگاه ضبط کننده (DVR) ندارد. انتقال تصاویر از طریق سیم کارتی که در داخل دوربین قرار داده می شود به صورت اینترنت 4G یا 3G (بسته آنتن دهی و بروز بودن دوربین مداربسته) انجام می پذیرد. اغلب این دوربین ها دارای پورت LAN نیز هستند و به وسیله کابل شبکه می توان آن را به مودم یا شبکه داخلی محل مورد نظر وصل کرد.

دوربین مداربسته سیم کارت خور دارای اسلات رم و حافظه هستند و تصاویر ضبط شده توسط این رم ذخیره می شود. بدلیل اینکه فیلم های ضبط شده دوربین در داخل رم قرار داده شده در دوربین است اگرکه دوربین دزدیده شود تمام تصاویر و مدارک از بین خواهد رفت.

 

منبع تغذیه

دوربین مداربسته سیم کارت خور دارای آداپتور هستند که برق مورد نیاز دوربین از آن تامین می شود. که باید آداپتور به برق شهری وصل کرده و به دوربین وصل شود. در برخی مدل های دوربین ها دارای باتری داخلی هستند و می توانند بدون نیاز به برق مستقیم و آداپتور کار خود را انجام دهند.

 

راه اندازی دوربین مداربسته سیم کارت خور

با استفاده از نرم افزار های مخصوص هر نوع دوربین و برند مشخص تصاویری که از دوربین مداربسته به وسیله اینترنت سیم کارت منتقل می شود را می توان بر روی گوشی همراه و یا لب تاپ در هر مکانی مشاهده کنید. البته باید این نکته را ذکر کنیم هرجند شما با خرید دوربین مداربسته سیم کارتی دیگر هزینه سیم کشی را ندارید اما دریافت تصاویر شامل هزینه های مخابراتی و اینترنت سیم کارت خواهد شد.

 

کنترل از راه دور

دوربین های سیم کارتی دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند. چنانچه دورین شما قابلیت چرخش داشته باشد شما از راه دور و به وسیله گوشی تلفن یا لب تاپ دوربین مداربسته را گرداننده و زاویه دید را تغییر بدهید. اگر دوربین مداربسته شما دارای میکروفن و اسپیکر داخلی نیز باشد اماکن مکالمه صوتی دو طرفه نیز فراهم خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید دوربین مداربسته | چه دوربین مداربسته ای بخریم

 

دوربین مدار بسته سیم کارتی در چه مکان هایی نصب می‌شود؟

عملا محدودیتی در استفاده از دوربین مداربسته سیم کارت خور نیست. شما در هر مکانی که آنتن مخابراتی موجود و سیم کارت دارای آنتن قابل قبولی باشد از این دوربین می توانید استفاده کنید. با تهیه دوربین سیم کارتی باتری دار شما عملا در هر فضایی ازین دوربین می توانید استفاده کنید و دیگر نگران تامین برق مورد نیاز برای روشن شدن و کارکرد دوربین نخواهید داشت.

 

امکانات و مزایا دوربین مداربسته سیم کارت خور

دوربین های سیم کارتی شرکت ها و برند های مختلف دارای امکانات و مزایای متفاوتی هستند در این بخش به طور کلی امکاناتی که این نوع دوربین ها دارند را ذکز کرده ایم اما به این معنا نیس که دوربین مداربسته سیم کارتی لزوما همه این قابلیت ها را داشته باشد.

• قابلیت استفاده از سیم کارت دائمی و اعتباری

• قابلیت عکس برداری و فیلم برداری به صورت دائمی یا Motion detection

• کنترل از راه دور تسوط برنامه یا زنگ و اس ام اس

• قابلیت دید در شب

• قابلیت پشتیبانی از حافظه داخلی

• امکان برنامه ریزی برای عملکرد خودکار

• مجهز به سنسور حرکت Motion detection

• امکان تماس صوتی دو طرفه

• پشتیبانی از باتری داخلی

• ظاهر کو]ک و شیک

• امینت زیاد داراند و امکان هک کردن بسیار مشکلی دارند.

 

معایب دوربین مداربسته سیم کارت خور

این دوربین ها با همه امکاناتی که دارند دارای معایبی نیز هستند که این موارد برای ذکر خواهیم کرد.

کیفیت

این دوربین پس مدتی دچار افت کیفیت می شوند و دیگر مانند گذشته عملکرد خوبی ندارند. توصیه می شود از دوربین های با مارک معتبر را خریداری کنید.

قیمت

قیمت این دوربین ها نبست به تکنولوژی بالاتری که دارند بیشتر از دیگر دوربین های مداربسته است.

هزینه اینترنت

دریافت تصاویر از طریق اینترنت سیم کارت تامین می شود. پس شما باید هزینه جداگانه برای تهیه انترنت سیم کارت صرف کنید.

آنتن دهی

در مکان های که نقطه کور هستند آنتن ضعیف است عملا دوربین بی استفاده می شود و امکان ارسال تصاویر وجود ندارد و یا تصاویر بی کیفیت و با قطع و وصلی زیاد به دست شما می رسد.

باتری و منبع تغذیه

عمر باتری در اثر استفاده کاهش می یابد چنانچه از باتری برای تامین برق مورد نیاز دوربین استفاده می کنید باید همیشه مواظب باشی که باتری دوربین خالی نشود. البته دوربین ها هنگام کاهش باتری پیام هشدار ارسال می کنند. توصیه می شود از 2 عدد باتری استفاده کنید در هنگام شارژ یکی از باتری ها باتری بعدب جایگزین شود تا دوربین از کار نیفتد. استفاده از پنل خورشدی نیز وجود دارد که البته استفاده از پنل شامل هزینه جداگانه خواهد شد.

 

دوربین مداربسته سیم کارتی بخریم؟

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که بستگی شرایط شما دارد. قبل از تصمیم شرایط و هدف خود از خرید یک سیستم مداربسته را بررسی کنید و از نظر اشخاصی که دارای اطلاعات در این مورد هستند جویا شوید تا بهترین تصمیم را برای خرید یک سیستم دوربین مداربسته بگیرید.

 

سخن آخر

انواع دوربین های سیم کاررتی در بازار با رنج قیمت متفاوت موجود می باشد. اختلاف قیمت این دوربین ها در امکاناتی است که در اختیار شما قرار می دهند. این دوربین های دارای محاسن بسیار زیادی از جمله امنیت بالا اطلاعات و نصب بسیار آسان دارند.

 

برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09921485264 تماس بگیرید.

منبع: دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست ؟ | مزایا و معایب



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته سیم کارت خور ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

AHD یک استاندارد تصویری است که در بسیاری از سیستم های دوربین مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد. AHD مخفف عبارت Analog High Definition  است که به معنی تصویر آنالوگ کیفیت بالا است. در این مقاله به پاسخ سوال دوربین مداربسته AHD چیست می پردازیم و به بررسی و مقایسه دوربین های مداربسته AHD نسبت به سایر کیفیت تصویر های دیگر میپردازیم پس با مجله اینترنتی کاشانه مدرن همراه باشید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

دوربین مداربسته AHD چیست

دوربین های AHD جز دسته دوربین های آنالوگ دسته بندی می شوند. در گذشته سیستم دوربین های مداربسته کیفیت تصویر ضعیفی داشتند و این بزرگترین نقطه ضعف دوربین های مداربسته بود. دوربین مداربسته آنالوگ قدیمی (TVL) حداکثر رزولوشن 1 مگاپیکسل داشتند اما در دوربین های AHD شما می توانید از دوربین های تا 4 مگاپیکسل نیز استفاده کنید.

 

اساس کار تکنولوژی AHD

تکنولوژی AHD زیر مجموعه سیستم آنالوگ است و برای برای انتقال داده از کابل کواکسیال استفاده می کند. تفاوت سیستم AHD با آنالوگ های قدیمی (مانند TVL) در حجم انتقال داده است. در سیستم AHD به دلیل کدگذاری جدید که از آن بهره می برد حجم انتقال داده ای که ارسال می شود بیشتر است به همین جهت ما شاهد کیفیت تصویر بهتری نبست به سیستم آنالوگ قدیمی هستیم. نحوه عملکرد سیستم آنالوگ به این صورت است که ابتدا تصاویر دریافتی ار دوربین به صورت AHD کد گذاری شده و ارسال می شود. گیرنده یا همان دستگاه DVR با استفاده از چیپ AHD این اطلاعات را خوانده بو به صورت فایل دیجیتال، تصاویر را پخش و ضبط می کند.

 

کابل مورد استفاده دوربین مداربسته AHD

انتقال تصویر در سیستم دوربین مداربسته AHD بر روی کابل کواکسیال انجام میگیرد. از نظر کابل کشی سیستم AHD با آنالوگ قدیمی هیچ تفاوتی ندارد. پس اگر شما یک سیستم دوربین مداربسته آناوگ قدیمی دارید و می خواهید سیستم خود را ارتقا بخشید به AHD تبدیل کنید فقط کافی است دوربین ها و دستگاه DVR خود را عوض کنید و از همان کابل های قدیمی برای انتقال تصویر استفاده کنید.

کابل کواکسیال مورد استفاده در دوربین های مداربسته معمولا کابل کواکسیال RG59 یا RG58 است. مزیت کابل کواکسیال توانایی انتقال داده در مسافت های طولانی است. ابن قابل تا 300 متر نیز توانایی انتقال تصویر بدون افت کیفیت را داراست.

 

دوربین مداربسته AHD با کیفیت Full HD 1080p

دوربین های 2 مگاپیکسل به بالا توانایی ضبط و پخش تصویر با کیفیت فول اچ دی را دارند. این دوربین ها زاویه دید بهتری نسبت به دوربین های اچ دی دارند. تفاوت قیمت دوربین HD و FULL HD زیاد نیست و پیشنهاد کاشانه مدرن به شما این است که دوربین های فول اج دی را خریداری کنید تا تصویر مطلوب تری به شما ارائه دهد.

 

تفاوت دوربین مداربسته AHD و IP

دوربین های IP همانگونه که میدانیم بر روی بستر شبکه انتقال تصویر را انجام می دهند و در دسته دوربین های آنالوگ قرار نمی گیرند. کیفیت دوربین مداربسته IP بالاتر و بهتر از تمام دوربین های مداربسته آنالوگ است. همانگونه که می دانیم دوربین های آنالوگ به وسیله کابل کواکسیال انتقال داده انجام می دهیم و ضبط تصاویر بر وری دستگاه DVR است. اما در دوربین های تحت شبکه یا IP انتقال تصویر بر روی کابل شبکه انجام می شود و دستگاهی که تصاویر پخش و ضبط می کند Nvr است. در کل دوربین های مداربسته IP نسبت به دوربین های آنالوگ دارای تکنولوژی جدیدتری هستند. تنظیمات دوربین های مداربسته IP پیچیده تر از دوربین های آنالوگ و AHD است. قیمت تمام شده دوربین های مداربسته IP بیشتر از دوربین های آنالوگ است

 

برای اطلاع از آخرین قیمت و تخفیف های ویژه دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

 

تفاوت دوربین های مداربسته AHD  سیستم های HD-tvi و HD-cvi

دو تکنولوژی HD-tvi که متعلق به شرکت هایک ویژن و HD- cvi متعلق به شرکت داهوا ایت بر اساس همان تکنولوژی AHD است اما بهبود یافته تر. این دو شرکت با بهبود تصاویر، تصاویر مربوط به دوربین مداربسته آنالوگ را به سطحی بالاتر ارتقا داده اند که موجب دریافت تصویرهایی با کیفیت بهتر شده است.

 

انواع دوربین AHD

دوربین های مداربسته AHD از لحاظ کیفیت تصویر بدون در نظر گرفتن مگاپیکسل به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

  • دوربین مداربسته AHD 960h
  • دوربین مداربسته AHD 720p HD
  • دوربین مداربسته AHD 1080p FULL-HD

 

سخن آخر دوربین مداربسته AHD

دوربین های مداربسته AHD در انواع 1.3 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل، 3 مگاپیکسل و 4 مگاپیکسل در بازار می توان یافت. قیمت این دوربین ها در مقایسه با دوربین های تحت شبکه و برندهای داهوا و هایک ویژن قیمت نسبتا کمتری دارند. کیفیت تصویر در دوربین های AHD مطلوب و پاسخ گوی نیاز شما می باشد. دوربین های AHD نیز مانند دیگر دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب هستند.

برای مشاهده و مقایسه قیمت انواع دوربین های AHD کلیک کنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع : دوربین مداربسته AHD چیست ؟ | انواع دوربین مداربسته AHD



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته AHD ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته یکی از پرکاربردترین سیستم های امنیتی در اماکن مختلف است. دوربین های مداربسته امروزه با کیفیت تصویر متفاوتی در بازار موجود می باشد. کیفیت تصویر اغلب دوربین های مداربسته اچ دی و فول اچ دی است. در این مقاله می خواهیم به بررسی تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD بپردازیم، پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 

[box type"]برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.[/box]

 

کیفیت تصویر دوربین مداربسته

شرط اول در یک سیستم دوربین مداربسته، کیفیت تصویر آن سیستم مداربسته است. به فرض مثال شما برای یک مجتمع مسکونی اقدام به نصب سیستم دوربین مداربسته کرده اید. این مجتمع مورد سرقت قرار میگیرد. حال شما سراغ سیستم مداربسته خود می روید و فیلم های ضبط شده را مشاهده می کنید. اگر که این سیستم مداربسته کیفیت تصویر مطلوبی داشته باشد شما می توانید جزییات چهره فرد سارق را رویت کرده آن را به مراجع قضایی تحویل دهید. در صورتی تصاویر شما کیفیت مطلوبی نداشته باشند، سیستم دوربین مداربسته ای که نصب کرده اید به هیچ نمی خورد و به گونه ای می توان گفت که فقط پول خود را دور ریخته اید.

 

دوربین مداربسته HD

HD مخفف واژه High Defenition است. در واقع HD بیان کننده رزولوشن 720*1280 است که به اختصار به آن 720p نیز می گویند. پس فهمیدیم HD ، 720p ، 720*1280 هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. رزولوشن تصویر HD معادل 1 مگاپیکسل است. حجم تصاویر ضبط شده توسط این دوربین ها بسیار پایین است حتی پایین تر از نوع full HD و بنابراین پهنای باند کمتری نیز نیاز دارد. با توجه این محاسن دوربین های با کیفیت ۷۲۰p از طرفداران بیشتری در بین افراد دارد.

 

بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید دوربین مداربسته | چه دوربین مداربسته ای بخریم

 

دوربین مداربسته Full HD

کیفیت تصویر FULL HD دارای رزولوشن تصویر 1080*1920 است که به اختصار به آن 1080p می گویند. لنزقرار داده شده در این کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل است. بدیهی است که هرچه کیفیت تصویر بالا رود حجم فایل ضبط شده نیز بیشتر می شود و احتیاج به به هارد دیسک با فضای بیشتری است. دوربین های Full HD بیشتر در مواردی که از نظر امنیتی حساس تر هستند کاربرد دارند البته با توجه به اختلاف قیمت کم آن نسبت به HD شما بهتر است از دوربین هایی با کیفیت تصویر فول اچ دی استفاده نمایید.

نکته حائز اهمیت در مورد دوربین های FULL HD باید تجه داشته باشید که مانیتور مربوطه نیز توانایی پخش کیفیت تصویر فول اچ دی را داشته باشد. توجه کنید کیفیت نمایشگر شما به کیفیت تصویر ضبط شده ندارد منظور این است چنانچه سیستم مدار بسته شما فول اچ دی باشد اما نماشیگر شما کیفیت اج دی یا پایین تر باشد، شما فقط تصویری که از مانیتور دریافت می کنید فول اچ دی نیست. سیستم مداربسته شما با همان کیفیت فول اچ دی تصاویر را ضبط می کند.

 

تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD

موارد تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD به صورت زیر است.

 

کیفیت تصویر

اصلی ترین تفاوت دروبین HD و Full HD در کیفیت تصویر یا رزولوشن آن ها است. دوربین های FULL HD تصویر بالاتری دارند و جزییات بهتری را نشان میدهند. در هنام بزرگنمایی زوم کردن در رزولوشن فول اچ دی تصویر کمتر تار می شود و دیرتر کیفیت تصویر آن افت پیدا می کند.

 

پهنای باند و فضای ذخیره سازی

هر چه کیفیت تصویر و رزولوشن یک دوربین مداربسته بالاتر رود حجم فایل ضبط شده آن بیشتر می شود و برای انتقال این حجم داده به پهنای باند بیشتری نیاز است. برای ذخیره سازی این حجم از داده و تصویر فضای ذخیره سازی بیشتری لازم است. در نتیجه دوربین های با رزولوشن فول اچ دی فضای ذخیره سازی و پهنای باند بیشتری نسبت به دوربین های اچ دی لازم دارند.

 

قیمت

شاید اصلی ترین مورد برای انتخاب هر کدام از این دو نوع رزولوشن تصویر قیمت خرید آن است. رزولوشن تصویر فول اچ دی به دلیل تگنولوژی بالاتر و سخت افزارهای جدید تر نسبت به رزولوشن اچ دی قیمت بالاتری دارد. همچنین دوربین های 1080p نیازمند دستگاه رکوردر بروزتر است که توانایی پشتیبانی از رزولوشن تصویر فول اچ دی برای ضبط و پخش را دارا باشد. در مورد نمایشگر لازم نیس که حتما از رزولوشن 1080p پشتیبانی کند اما برای دیدن تصاویر به مراتب با کیفیت تر می توانید یک مانیتور فول اچ دی تهیه کنید. به طور کلی هزینه تمام شده خرید یک سیستم مداربسته فول اچ دی بیشتر از سیستم اچ دی است.

برای اطلاع از آخرین قیمت و تخفیف های ویژه دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

[box type"]برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.[/box]

منبع: تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD



:: برچسب‌ها: تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته برای انتقال اطلاعات خود معمولا از بستر سیم استفاده می کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بی سیم نسل جدید دوربین های مداربسته WIFI تولید شده است که دیگر نیازی به سیم کشی ندارند و تصاویر به صورت امواج به گیرنده میرسد. در مقاله دوربین مداربسته وای فای چیست به بررسی این دوربین ها می پردازیم پس با مجله تخصصی کشانه مدرن همران باشید.

 

[box type"]برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.[/box]

 

دوربین مداربسته وای فای چیست

دوربین های مداربسته وای فای جز دسته دوربین های تحت شبکه هستند یعنی بستر ارتباطی آن ها بر روی شبکه است. دوربین های آنالوگ توانایی ارتباط به صورت وای فای را ندارند. دوربین های مداربسته وای فای به یک مودم احتیاج دارند تا تصاویر از طریق مودم به لب تاپ یا تلفن هوسمند شما انتقال یابد. در دوربین وای فای دیگر نیازی به سیم کشی برای انتقال تصویر به دستگاه DVR نداریم و تنها برای برق دوربین نیاز به سیم کشی است.

 

تفاوت دوربین مداربسته وای فای و بی سیم Wireless

بسیاری فکر می کنند دوربین های وای فای همان دوربین های وایرلس هستند اما اینگونه نیست. دوربین های مداربسته وای فای زیر مجموعه ای از دوربین های بی سیم Wireless هستند. برخی دوربین های آنالوگ قدیمی از تکنولوژی بی سیم بهره می برند. ارتباط این دوربین ها بر امواج رادیویی با فرکانس 2.4 تا 5.8 انجام می گرفت. در دوربین های وای فای wifi این ارتباط بر اساس پروتکل وای فای صورت می گیرد. مزیت دوربین های wifi نسبت به دوربین های بی سیم، تصاویر و دادهدها در هنگام ارسال و دریافت از امنیت بیشتری برخودارند و نویز کمتری دارد. دوربین های آنالوگ بی سیم امکان ارتباط در بستر وای فای را ندارند.

 

چگونه تصویر دوربین را دریافت کنیم

برای دروبین های مداربسته شما نیازمند به یک مودم که به اینترنت وصل باشد هستید. پس از نصب دوربین، دوربین را به وای فای مودم خود وصل می کنید. حال با استفاده از لب تاپ یا تلفن هوشمند خود نرم افزار مخصوص دوربین را نصب کرده و تصاویر را دریافت میکند. در صورت استفاده از NVR های وای فای که قابلیت دریافت تصاویر دوربین مداربسته وای فای را دارند تصاویر دوربین به وسیله NVR دریافت می شود و پس از آن به مانیتور انتقال می یابد. در صورت وصل شدن NVR به شبکه جهانی اینترنت می توانید بر روی تلفن همراه و لب تاپ تصاویر دوربین را مشاهده کنید.

 

برد دوربین مداربسته وای فای

یکی از نکات حائز اهمیت دوربین های مداربسته وای فای فاصله دوربین با مودم یا دستگاه NVR و هر گیرنده دیگری که امواج این دوربین ها را دریافت می کند است. در صورتی که فاصله دوربین وای فای و گیرنده از هم زیاد باشد امکان برقراری ارتباط امکان پذیر نیست و تصویری نمایش داده نمی شود. برد حدودی دوربین های وای فای در فضای داخلی 20 تا 50 متر است و در فضای باز که مانعی در جلوی آن ها قرار نگیرد به 100 تا 200 متر نیز می رسد. هر چه فاصله آن ها کمتر باشد ارتباط بهتری شکل می گیرد و البته تصویر با کیفیت تر و بدون قطعی خواهیم داشت. پس هنگام نصب دوربین را در فاصله کمتر از حداکثر برد دوربین نصب کنید تا تصاویر با کیفیت تری دریافت کنید.

 

پهنای باند دوربین وای فای

یک دیگر از نکات دوربین مداربسته وای فای پهنای باند آن ها است. پهنای باند دوربین مداربسته در بهترین حالت ممکن روی 11n است و حداکثر حجم اطلاعات ارسالی 150 مگابیت بر ثانیه خواهد بود. این مشکل زمانی نمایان می شود که تعداد دوربین های وای فای بیشتر شود و یا کیفیت تصویر ارسالی رزولوشن بالایی داشته باشد. در این صورت پهنای باند مورد نیاز زیاد خواهد و دریافت تصاویر با مشکل روبرو خواهد بود.

 

دوربین وای فای دارای کارت حافظه

بعضی از دورین های وای فای قابلیت استفاده از رم یا حافظه را بر روی دوربین دارند. در این دوربین های دیگر نیاز به دستگاه ضبظ کننده تصایور یا همان NVR را ندارند. تصاویر بر روی کارت حافظه ای که در داخل دوربین قرار میکیرد نصب می شود. در این دوربین ها کافیست به یک تلفن هوشمند یا لبتاپ وصل شوند. در مقاله راهنمای نصب و راه اندازی دوربین وای فای چگونگی نصب این دوربین ها را به صورت کامل بررسی کرده ایم.

برای اطلاع از آخرین قیمت و تخفیف های ویژه دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

[box type"]برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.[/box]

منبع: دوربین مداربسته وای فای چیست ؟



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته وای فای ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به چند دسته تقسیم بندی می شوند. در مقاله انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به بررسی هر کدام یک از این دسته ها به صورت جداگانه می پردازیم. برای مشاهده مقالات تخصصی تجهیزات امنیتی و ارتباطی به مجله تخصصی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

دوربین مداربسته بولت

دوربین های بولت در معنای لغوی به معنی گلوله یا لوله هستند. دلیل این نام گزاری شبیه بودن شکل ظاهری آن ها به لوله است. این دوربین ها بیشتر در فضای باز و بیرونی کاربرد دارند. دوربین های بولت قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. این دوربین ها به دلیل لنز های بزرگتری که دارند توانایی پوشش دادن فضایبیشتری را دارند و اجسام از فواصل طولانی نیز قابل رویت و تشخیص هستند. محل نصب دوربین بولت بیشتر بر روی دیوار یا پایه های مخصوص است.

بدلیل استفاده بیشتر این دوربین ها در فضای خارجی مقاومت بهتری در مقابل آب و گرد خاک (اغلب دارای استاندارد IP66 هستند) دارند و عموما جنس بدنه آن ها از فلز است. LED های مادون قرمز که امکان دید در شب را ایجاد می کند در این دوربین ها قوی تر است و همین دلیل باعث می شود، برد دید دوربین در شب بیشتر شود و تصاویر را با کیفیت بهتری پخش کند.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

 

دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام با بولت از پرفروش ترین و کاربردی ترین نوع ودربین های مداربسته است. دام DOME در انگلیسی به معنی گند است. این دوربین ظاهری کاملا شبیه گنبد را دارند. طراحی ساخت دوربین های دام به گونه است که بر روی سقف نصب شوند . در صورت نصب بر روی دیوار باید از پایه مخصوص کمک گرفت. با توجه به قابلیت ها و شکل ظاهری دوربین دام این دوربین ها در فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. شکل ظاهری ظریف و زیبا این دوربین ها باعث به هم ریختن دکوراسیون داخلی نمی شود.

جنس بدنه این دوربین ها معمولا پلاستیک است البته مدل های تمام فلز نیز موجود می باشد. لنز قرار گرفته شده در دوربین دام به دلیل کوچک بودن ابعاد آن، نسبتا کوچک است. دید در ش دوربین های دام معمولا بین 20 تا 30 متر است و کمتر مدلی موجود می باشد که دید در شب بیشتری داشته باشد. این دوربین ها نیز معمولا دارای استاندارد مقاومت IP66 (مقاومت در برابر آب و گرد خاک) اما نسبت به دوربین های بولت باز مقاومت کمتری دارند.این دلایل باعث می شود گزینه مناسبی برای قرار دادن دوربین در فضای باز نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله دوربین مداربسته دام چیست را مطالعه فرمایید.

 

دوربین اسپیددام یا گردان

این دوربین ها تقریبا شبیه دوربین های دام هستند. دوربین اسپیددام از یک دوربین تشیکل شده است که بر روی یک پایه گردان سوار شده. این دوربین ها دارای قابلیت چرخش دستی و اتوماتیک دارند و شما از راه دوری می توانید دوربین را در جهت 360 درجه افقی و معمولا 120 در جه افقی بچرخانید. چرخش دستی منظور به وسیله یک اپراتور زاویه دید دلخواه را عوض و اتوماتیک به این گونه است با تعریف برنامه برای دوربین، طبق برنامه تعریف شده دورربین زاویه دید خود را عوض میکند.. اختصار PTZ به معنی قابلیت چرخش در سه وجه است. این دوربین ها قیمت بسیار زیادی دارند و مناسب امکانی است که امنیت برای آن بسیار مهم است.

 

دوربین مداربسته صنعتی یا باکس

این دوربین ها امروزه تقریبا از رده خارج شده اند و جای خود رابه دوربین های بولت داده اند. مزیت این دوربین ها امکان تعویض لنز دوربین به صورت دلخواه است. عیب بزرگ این دوربین نداشتن دید در شب بود که فاقد LED های مادون قرمز جهت دید در شب است.

 

دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه

این دوربین ها به دوربین های Fish Eye معروفند. این دوربین ها نیز همانند دوربین های دام در سقف نصب می شوند. تفاوت این در زاویه دید است. زاویه دید آن ها 360 درجه است. کاربرد این دوربین ها در فضاهای بزرگ است که با زاویه دید زیاد منطقه بزرگی را می توان پوشش داد.

 

دوربین مداربسته کوچک

این دوربین ها به دوربین های جاسوسی نیز معروف هستند. به دلیل کوچک بودن این دوربین ها تشخیص آن ها بسیار سخت است. بهضی از مدل ها قابلیت استفاده از سیم کارت دارند. استفاده از این دوربین ها نقض حریم خصوصی افراد است. برای استفاده از این دوربین ها نیازمند مجوز های رسمی است.

 

دوربین مداربسته لامپی

این دوربین ها در قالب یک لامپ هستند. دوربین های لامپی همانند یک لامپ معمولی به سر پیچ وصل می شوند. تفاوت در این است که در زیر لامپ یک دوربین مداربسته کوچک نصب شده که توانایی فیلم برداری ار اطراف را دارد. مزیت دوربین لامپی این است که نیازمند سیم کشی برق نیس و برق لازم را از سر پیچ میگیرد و البته نیازی به نصب ندارد.

 

انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری

در مقاله انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری تمام مدل های مختلف موجود در بازار را برای شما تهیه گردید. دوربین های دام و بولت بیشترین طرفدار و کاربرد را بین دوربین های مداربسته دارند. چنانچه قصد خرید یک سیستم مداربسته را دارید میتونید مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته مطالعه فرمایید و یا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

منبع: انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری



:: برچسب‌ها: دوربین های مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته وظیفه امنیت یک مکان را دارند. این دوربین ها به صورت 24 ساعته ادام به فیلم برداری از فضای تحت پوشش خود می کنند. در این مدت زمان که دوربین ها اقدام به فیلم می کنند در ساعاتی نور محیط کم و تاریک است به گونه که چشم عادی یا لنزهای دوربین توانایی فیلم برداری را ندارند. حال برای رفع این مشکل از امواج مادون قرمز استفاده می کنند که به اصطلاح به آن دید در شب می گویند. در این مقاله می خواهیم بدانیم دید در شب دوربین مداربسته چیست و چگونه عمل می کند. پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

دید در شب دوربین مداربسته چیست

دید در شب به دوربین مداربسته این امکان را می دهد که در تاریک شب و یا محیط بدون دوربین به صورت کامل از فضای تحت پوشش با جزییات کامل فیلم برداری کند به گونه ای که یک لامپ در آن محیط روشن است و آن فضا از نور کام برخوردار است. این قابلیت به وسیله LED هایی که نور مادون قرمز ایجاد می کند امکان می پذیرد. نور مادون برای چشم انسان غیر قابل تشخیص است و ما نمی توانیم این نور را ببینیم اما لنز دوربین های مداربسته به گونه ای ساخته می شوند که توانایی دیدن این نور را داشته باشند. به این صورت دوربین مداربسته در محیطی که تاریک بوده و چشم انسان توانایی دیدن را ندارد آن هه توانایی فیلم برداری از آن فضا را دارند.

 

پارامترهای موثر دید در شب

لوکس (LUX)

لوکس یک واحد SI است یه مهنی یکای شدت روشنایی. لوکس با روشنایی تفاوت دارد و به یک معنی نیستند. لوکس به میزان نوری که یک جسم برای دیده شدن لازم دارد گفته می شود. هرچه میزان لوکس کمتر باشد دوربین مداربسته نور کمتری نیاز دارد.

تعداد LED های مادون قرمز دید در شب

می دانیم که این LED ها باعث توانایی دید در شب دوربین مداربسته می شوند پس هرچه تعداد این LED بیشتر باشد دوربین مداربسته توانایی دید در فاصله بیشتری را دارد و البته دید آن نیز بهتر خواهد بود

 

تکنولوژی های دید در شب

امروزه تکنولوژی های جدید در حوزه دید در شب دوربین مداربسته به وجود آمده است. در ادامه به بررسی این تکنولوژی ها خواهیم پرداخت.

 

امواج مادون قرمز

هامگونه که در قبل اشاه ره کردییم در این تکنولوژی از نور مادون قرمز استفاده می شود. استفاده از LED های مادون قرمز معمول تر از بقیه است و تقریبا تمام دوربین های امروزی ازین تکنولوژی استفاده می کنند. مادون قرمز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مزایا مادون قرمز

  • قیمت پایین نسبت به دیگر تکنولوژی های دیگر
  • داشتن تصویر در تاریکی مطلق
  • تصویر با کیفیت

 

معایب مادون قرمز

  • تصاویر در شب به صورت سیاه و سفید است
  • توانایی عبور از شیشه را ندارد
  • پوشش دهی کمتر نسبت به نور مرئی

 

استارلایت (دید در شب رنگی)

در این تکنولوژی به غیر استفاده ار نور مادون قرمز، از گشودگی دیافراگم نیز استفاده می شود. دیافراگم قطعه است که در بین سنسور و لنز قرار میگیر و وظیفه تعیین میزان دریافت نور از لنز به سنسور را بر عهده دارد. دیافراگم باعث می شود در شرایط تاریکی مطلق و کمترین نور موجود، تصایر رنگی دیده شود و جزییات را با کیفیت بهتری نشان می دهد.

 

تکنولوژی شارپ

در دید در شب شارپ از نورهای مادون قرمز و ماورا بنفش استفاده می شود. در این تکنولوژی جدید ترین تکنولوژی دید در شب در دوربین مداربسته است. شرکت شارپ اولین شرکتی است که ازین تکنولوژی اسفتاده کرده است. کارکرد این تکنولوژی به این صورت است که ابتدا با استفاده ار نور ماورا بنفش طیف نوری جسم شناسایی شده و با استفاده از یک پردازنده رنگ جسم تا حدودی بازسازی می شود که در نتیجه یک تصویر رنگی در خروجی به ما ارائه می دهد. این تکنولوژی بسیار گران قیمت بوده و به همین دلیل فراگیر نشده است.

 

دید در شب دوربین مداربسته

در این مقاله سعی کردیم توصیح دهیم که دید در شب دوربین مداربسته چیست و تکنولوژی آن مورد استفاده در دوربین ها برای شما دوستتان ذکر کنید. اگر در صدد خرید یک سیستم دوربین مداربسته هستید می توانید مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته کاشانه مدرن را مطالعه کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

منبع: دید در شب دوربین مداربسته چیست و چگونه عمل می کند؟



:: برچسب‌ها: دید در شب دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در مقاله سانترال چیست به بررسی انواع سانترال می پردازیم. سانترال در واقع شبکه مخابراتی هوشمند است که با پشتیبانی از خطوط شهری استفاده از خطوط تلفن را برای کاربران راحت می کند و حتی ویژگی های دیگری نیز برای کاربران دارد.

شرکت های مختلفی در زمینه سانترال فعالیت می‌کند و هر شرکتی مدل های مختلفی را در این زمینه طراحی می‌کنند.

برای مثال شرکت پاناسونیک سری دستگاه را روانه بازار کرده است: 1- سری کم ظرفیت ۲- پر ظرفیت دیجیتال 3- پر ظرفیت تحت شبکه.

شاید شما هم بارها از این سیستم استفاده کرده باشید برای مثال وقتی با قسمت های خاصی از دانشگاه، یک شرکت بیمارستان و ... تماس میگیرید. بعد از شماره گیری شماره اصلی آن شرکت یا سازمان یک صدای ضبط شده شما را راهنمایی می کند با شماره گیری اعداد به بخش مورد نظر خود وصل شوید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید

 

راهنمای صوتی سانترال چیست

یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه سانترال راهنمای صوتی سه مرحله ای یا تلفن گویا سرویس دینا (به ازای هر کارت دیزا یا کارت تلفن گویا بر روی سانترال به کسانی که از بیرون از شبکه تماس می‌گیرند اما این کار را می‌دهد بدون استفاده از اپراتور، به داخلی سانترال موردنظرشان وصل شوند. در واقع فرد تماس گیرنده به یک پیغام صوتی گوش می دهد که با راهنمایی آن مقام سعودی به واحدی و شخص مورد نظرشان متصل می شود) است. با این امکانات کاربران در کمترین زمان به راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن به واحد موردنظرشان وصل می شوند.

 

برنامه ریزی دستگاه سانترال

برنامه‌ریزی‌های دستگاه سانترال از طریق تلفن و نرم‌افزار انجام می‌شود. در سری های کم ظرفیت از طریق هم تلفن و هم نرم افزار می توان برنامه ریزی را انجام داد اما در سریال پرظرفیت چون خطوط شهری و داخلی حجم زیادی دارد از طریق تلفن نمی‌توان برنامه‌ریزی را انجام داد و فقط از نرم افزار استفاده می شود و با اتصال مرکز تماس به کامپیوتر امکان پذیر می‌شود.

 

انواع دستگاه سانترال

دستگاه سانترال بر دو اساس تقسیم‌بندی می‌شود 1- بر اساس ظرفیت 2- بر اساس نوع کارکرد

 

1. سری های کم ظرفیت

سری های کم ظرفیت سانترال کم ظرفیت هستند و حداکثر ۸ خط شهری و پشتیبانی می‌کند و این خطوط برای ۲۴ داخلی که می تواند با استفاده از تلفن یا دستگاه فکس باشد را فراهم می کند.
یک نظر کاملا دستگاه TES 824 و TEM 824 در حالت پیش فرض خط شهری و ۸ خط داخلی را پشتیبانی می کند. دستگاه TES 824 که با افزودن یک کارت ارتقاء ۸ خط شهری و ۱۶ داخلی و با افزودن دو کارت ارتقا به ۸ خط شهری و ۲۴ داخلی افزایش می‌یابد.

دستگاه TEM 824 نیز در حالت حداکثر با افزودن کارت ارتقا از خط از ۸ خط شهری و ۲۴ داخلی پشتیبانی می کند که این حالت پیش فرض دستگاه 6 خط شهری و 16 خط داخلی است.

 

2.پر ظرفیت

سه سری TDE، NS، TDA را شامل می شود. این سیستم به صورت چند کاره است. انعطاف بالایی برای بیشتر کردن خطوط شهری و داخلی دارد و بهترین گزینه برای مراکز بزرگ و متوسط است و دستگاه های سانترال پاناسونیک در این زمینه بهترند زیرا از سری TDEو NS آن ها سازگاری کاملی با محیط IP دارند.

سری های پرطرفدار دیجیتال و تحت شبکه سری دیگری هستند که با استفاده از کارت های افزایشی امکان استفاده از خطوط شهری و خطوط داخلی مختلف و همچنین استفاده از موبایل به عنوان داخلی وجود دارد و حتی می توان خط ویپ (تکنولوژی انتقال صدا بر روی بستر شبکه که امکان برقراری تماس‌های تلفنی را روی شبکه آی پی فراهم می‌کند) با استفاده از پروتکل سیپ (یک پروتکل سیگنالی که ارتباطی که به صورت گسترده برای کنترل جلسه های ارتباطی مولتی مدیا استفاده می شود) فراهم می کند.

 

ویژگی های سانترال پر ظرفیت

1. شبکه سازی چند مکان برای ارتباط راحت

2. سادگی در نصب و کم شدن هزینه های مکالمه از طریق ویژگی پروتکل اینترنتی VOIP

3. قابلیت سازگاری با خطوط ISDN BRI/PRI

4. سازگاری کامل با آی پی (IP) و شبکه سازی SIP در سری TDE و NS

5. راحتی در برقراری ارتباط و برنامه ریز آماده

 

انواع دستگاه سانترال بر اساس نوع عملکرد

عملکرد دستگاه های سانترال بر اساس تحت شبکه و غیر شبکه است.

1. تحت شبکه

ارتباط تلفن هایی که به این دستگاه متصل می شوند از طریق شبکه IP است. مانند سری NS و TDE

2. غیر شبکه

دستگاه هایی هستند که تحت شبکه کار نمی کنند مثل مدل های TES، TEM و سری TDA

TDA ها از خطوط دیجیتال، هایبرید و آنالوگ پشتیبانی می کند.

TES و TEM فقط خطوط داخلی هایبرید و آنالوگ را ساپورت می کنند.

 

انواع تلفن سانترال

تلفن هایی که برای شبکه سانترال استفاده می شوند به جز برای خطوط آنالوگ، با تلفن های خانگی فرق دارند و تلفن هایی متفاوت با خانگی هستند.

 

بهترین برند دستگاه سانترال چیست

بهترین برند دستگاه سانترال پاناسونیک است که هم از نظر قیمت مقرون به صرفه است و هم کارایی و کیفیت بالایی دارد.

 

امکانات سانترال چیست

اگر از سیستم سانترال استفاده نکنیم یا باید به هر یک از پرسنل یک خط مستقل بدهیم و مشکل این است که اگر کسی با یکی از پرسنل تماس بگیرد و با فرد دیگری کار داشته باشد باید آن فرد را یا فریاد دهیم یا بزنیم تا بیاید و یا شماره آن فرد را به او بدهیم یا اینکه برای هر فرد چندین خط تلفن را وصل کنیم که مجبور می شود چندین دستگاه و خط تلفن را روی میزش قرار دهد.

همچنین امکان مطلع کردن فرد دیگر از یک تماس در همان لحظه امکان دارد اما با استفاده از سانترال با استفاده از یک گوشی شما می توانید همه خطوط را داشته باشید و با سایر پرسنل در یک بستر ارتباطی به نام خط داخلی در ارتباط باشید. بدون نیاز به استفاده از خط شهری و این امر بحث از بی ‌نظمی ‌های شرکت‌ها، رفت و آمد های پرسنل را کم می‌کند. از دیگر امکانات این سیستم عدم محدودیت تماس، بستن صفر و شماره شهرستان، تاثیر گذاشتن و عدم نیاز دسترسی به خط شهری در برقراری تماس، تفکیک و توزیع خطوط، تشکیل صف و پاسخگویی به تماس های مشتریان اشاره کرد.

برای اطلاع از آخرین قیمت دستگاه سانترال به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید

منبع: سانترال چیست ؟ | انواع دستگاه سانترال



:: برچسب‌ها: سانترال ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

با توجه به پیشرفت تکنولوژی وایرلس هنوز هم بسیاری از شبکه های کامپیوتری بر روی بستر با سیم و کابل کشی وابسته هستند و انتقال داده از طریق کابل شبکه انجام میگیرد. کابل شبکه یکی از اصلی ترین اجزا یک شبکه کامپیوتری که وظیفه انتقال داده و اطلاعات بر عهده دارد. در این مقاله به پاسخ کابل شبکه یا کابل LAN چیست خواهیم پرداخت و انواع کابل شبکه را به معرفی خواهیم کرد، پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 

کابل شبکه یا کابل LAN

کابل شبکه فقط وظیفه انقتال داده ها و اطلاعات را بر عهده دارد و در اصل این اطلاهات دخالتی ندارد. همانند یک مامور پست که فقط وظیفه رساندن بسته پستی را دارد به محتویات داخل بسته کاری ندارد. در یک شبکه داده ها دسته بندی شده و مقصد نیز مشخص می شود و این کابل ها هستند که داده ها را به مقصد مشخص انتقال می دهند.

 

انواع کابل شبکه

‌استنادارد های زیادی در تولید کابل های شبکه وجود دارد اما 3 استاندارد امروزه برای انتقال داده ها استفاده می شود.

  • کابل کواکسیال
  • کابل های زوج تابیده شده
  • کابل فیبر نوری

 

کابل کواکسیال

در گذشته از کابل های کواکسیال د شبکه استفاده می کردند. این کابل ها سرعت انتقال داده کمی داشتند که با پیشرفت تکنولوژی جای خود را به کابل های زوج تابیده دادند. امروزه از کابل های کواکسیال در سیستم دوربین مدار بسته و آنتن ها استفاده می شود.

 

کابل های زوج تابیده شده

امروزه تقریبا در همه شبکه های کامپیوتری از کابل های زوج به هم تابیده استفاده می شود. این کابل در مجموع دارای 8 رشته سیم است که با رنگ های مختلف از هم جدا شدخ اند. این 8 رشته سیم به صورت دو به دو به هم تابیده شده اند. این کابل ها دقیقا شبه کابل های تلفو هستند و تفاوت آن ها در تعداد رشته سیم است که در سیم تلفن تعداد آ« ها 2 یا 4 رشته است. این کابل دارای یک سری امکانات هستند که در ادامه به بررسی جداگانه آن می پردازیم.

 

استاندارد نام گزاری و سرعت انتاقال داده آن ها

این کابل ها توجه به نسل تکنولوژی به کار رفته در ساخت و سرعت انتقال داده ای که دارند نام گزاری می شوند. برای این که توضیحات زیاد آن ها شما را سردرگم نکند کارشناسان کاشانه مدرن با توجه به تجربیات خود به صورت یک جدول همه آن ها جمع آوری کرده ایم. در این جدول موارد استفاده هر کدام از این کابل ها برای شما گرد آوری کرده ایم.

  • در نام گزاری (e) به معنی Enhanced یا بهبود یافته است که منظور افزایش سرعت انتقال داده است.
  • در نام گزاری (a) به معنی Augmented یا افزایش یافته است که منظور افزایش پهنای باند است.
گروه سرعت انتقال داده پهنای باند ساختار کابل موارد استفاده
CAT 1 1 مگابیت بر ثانیه 1 مگاهرتز UTP سیم تلفن
CAT 2 4 مگابیت بر ثانیه 4 مگاهرتز UTP شبکه TOKEN RING
CAT 3 16 مگابیت بر ثانیه 16 مگاهرتز UTP اترنت 10 Base-T
CAT 4 20 مگابیت بر ثانیه 20 مگاهرتز UTP Token Ring
CAT 5 100 مگابیت بر ثانیه 100 مگاهرتز UTP ترنت سریع
CAT 5e  1000 مگابیت بر ثانیه 100 مگاهرتز UTP اترنت گیگابیتی
CAT 6 10 گیگابیت بر ثانیه 250 مگاهرتز UTP یا STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 6a 10 گیگابیت بر ثانیه 500 مگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 7 25 گیگابیت بر ثانیه 600 مگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 7a 25 گیگابیت بر ثانیه 1 گیگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 8 40 گیگابیت بر ثانیه 2 گیگاهرتز STP اترنت 40 گیگابیتی

 

انواع کابل شبکه

 

مقاومت در برابر نویز

کابل ها هنگام انتقال اطلاعات یک موج الکترو مغناطیسی دو خود ایجاد می کنند. همه این 8 رشته سیم یک موج ایجاد کرده این باعث تداخل در امر انتقال می شود که به طور عامیانه به این عمل نویز گفته می شود. حال برای حل این مشکل از شیلد های محافظ در داخل کابل ها استفاده می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

از لحاظ مقاومت در برابر نویز کابل های CAT به دو دسته UTP و STP تقسیم بندی می شوند. در ادامه به بررسی همه این علائم اختصاری خواهیم پرداخت.

کابل‌ UTP یا U/UTP: هیچگونه شیلدی ندارد

کابل STP: دور هر کدام از زوج ها یک شیلد قرار دارد

کابل‌ FTP یا F/UTP: دور همه کابل شیلد وجود دارد ولی تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد

کابل‌ S/UTP: یک شیلد دور همه کابل بافته شده ولی تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد.

کابل‌ SF/UTP یا SFTP: دور همه کابل شیلد بافته و فویل نیز وجود دارد اما تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد.

کابل‌ S/FTP: دور همه زوج ها شیلد Braid Screen پیچیده شده و یک فویل دور هر یک از زوج ها قرار داده شده.

کابل‌های F/FTP یا FFTP: هم دور زوج های به هم تابیده و هم کل کابل فویل پیچیده شده است.

کابل‌های U/FTP: دور زوج های به هم تابیده یک فویل قرار دارد اما هیچ فویل یا شیلد کلی دور زوج ها وجود ندارد.

 

انواع کابل زوج به هم تابیده شبکه از لحاظ جنس رسانا

جنس مغزی به کار رفته شده در کابل های شبکه در تعیین سرعت انقال داده نقش بسزایی دارد. کابل های شبکه از لحاظ جنس مغزی به کار رفته شده به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

کابل‌ شبکه تمام مسی (BC یا CCC): مخفف (Copper Clad Copper) است.  جنس این نوع کابل کاملا از مس است. این نوع کابل خورده نمیشوند و مقوامت بالایی دارند. سرعت انتقال داده در این کابل بیشترین سرعتممکن است و از قابلیت پشتیبانی از POE را دارد. ایمنی این کابل به دلیل مقاومت کم مس بسیار بالا است و گرمای زیادیرا نیز تولید نمی کند.

 

کابل شبکه CCA: مخفف (Copper Clad Aluminum) است. جنس مغزی این کابل از جنس آلومینیوم است و یک روکش مسی دور آن قرار دارد. کیفیت انی نوع کبل پایین تر از مس است . قابلیت پشتیبانی از POE را ندارد. هرچند قیمت این کابل ارزان تر از کابل تمام مس است اما بدلیل سرعت پایین، انعطاف کم و خورده شدن استفاده از آن را پیشنهاد نمی کنیم.

 

کابل شبکه CCA: مخفف (Copper Clad Steel) است. جنس مغزی این نوع کابل از فولاد بوده با یک روکش مسی دور آن. کیفیت این نوع کابل بسیار پایین است و سرعت انتقال داده بسیار کمی دارد. پیشنهاد می شود اصلا از این نوع کابل استفاده نکنید.

 

فیبر نوری

جنس کابل های فیبر نوری از رشته الیاف شیشه ای است که توسط چندین عایق محافظت می شوند. در این کابل خبری از مغزی های فلزی نیس و انتقال داده توسط این رشته الیاف شیشه ای انجام می گیرد. کاربرد فیبر نوری برای انتقال داده در مسافت های طولانی (مثلا بین دو کشور). سرعت انتقال داده بسیار زیاده دارد که در دیتا سنتر ها یا زیر ساخت های مخابراتی مورد استفاده قرار میگیرد. فیبر نوری داده ها را به صورت پالس های نوری انتقال میدهند. قیمت کابل فیبر نوری بسیار بالا است و برای شبکه های معمولی اصلا پیشنهاد خوبی نیست.

 

سخن آخر کابل شبکه یا کابل LAN چیست

در مقاله کابل شبکه یا کابل LAN چیست سعی کردیم انواع کابل های شبکه را به صورت کامل برای شما شرح دهیم. با توجه به سرعت انتقال داده در کامپیوتر های امروزی حداقل از کابل زوجی CAT5 در شبکه خود استفاده کنید تا در مشکلی برای در حین استفاده به وجود نیاید. نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگزارید. برای اطلاع از آخرین و پایین ترین تجهیزات ارتباطی و امنیتی به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن (کلیک کنید) سر بزنید

 

برای مشاهده تجهیزات شبکه و اطلاع از آخرین قیمت ها به فروشگاه تجهیزات شبکه سربزنید.

منبع: کابل شبکه یا کابل LAN چیست ؟ | انواع کابل شبکه



:: برچسب‌ها: کابل شبکه ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

امروزه در همه خانه ها از آیفون های تصویر استفاده می شود. در گذشته آیفون ها به صورت صوتی بودند فقط وظیفه باز کردن درب را داشتند. حال این شرایط تغییر کرده است و توانایی انجام کارهای دیگر را نیز دارند. شرکت های بزرگی اقدام به تولید آیفون های تصویری آنالوگ و دیجیتال می کنند. در این صنعت برندهای بسیار خوب ایرانی موجود می باشد که توانایی رقابت با رقبای خارجی خود را دارند، که البته هزینه خرید برندهای ایرانی بسیار پایین تر و به صرفه تر از رقبای خارجی و معروف آن ها است.در مقاله راهنمای خرید بهترین آیفون تصویری، نکات مهم هنگام خرید یک آیفون تصویری به شما عزیزان بازگو کرده و برای هر کدام از این نکات یک مدل آیفون معرفی کنیم. پس با کاشانه مدرن همراه باشید.

برای اطلاع از بروزترین و پایین ترین قیمت های آیفون تصویری به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن (بر روی متن کلیک کنید) سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

برند ایرانی یا خارجی

در آیفون تصویری باید اذعان کرد که برندهای ایرانی دست کمی از ر=برند های خارجی هر چند معروف در این صنعت ندارند بلکه امکانات و مزایایی دارند که در کمتر آیفون تصویری خارجی دیده می شود. از نظر قیمت برند های ایرانی قیمتی به مراتب کمتری نسبت به رقبای خارجی خود دارند. کیفیت ساخت مدل های ایرانی بسیار بالا است و سالیان سال به راحتی و بدون هیچ مشکلی از این آیفون ها با خیال آسوده از آن ها استفاده کنید. در صورت بروز مشکل خدمات پس از فروش برند های ایرانی با توجه به شرایط امروز به مراتب بهتر است از خارجی ها است.

قطعات یدکی یک از مشکلاتی است که در بعضی از مدل های وجود دارد در صورت خرابی برای تهیه یک قطعه مورد نظر مشکلات فراوانی برای شما ایجاد کند اما در مورد برندهای ایرانی این مشکلات وجود ندارد و به راحتی قطعه مورد نظر را تهیه می کنید. آخرین نکته در مورد برندهای این است با حمایت از این محصولات می توان کمک شایانی به چرخه تولید و اقتصاد کرد. پس خرید یک سیستم آیفون تصویری بستگی به سلیقه شما و مقدار بودجه ای که برای خرید آیفون تصویری در نظر گرفته عمال انتخاب شما بین برند های ایرانی یا خ

ارجی است.

برندهای ایرانی

تابا الکترونیک، سیماران، الکتروپیک و تکنما

برندهای خارجی

پاناسونیک، سوزوکی، کوماکس، کوکوم

 

آیفون تصویری از لحاظ اندازه مانیتور

مورد بعدی اندازه نمایشگر آیفون تصویری شما است. در بازار صفحه نمایش هایی با اندازه های 3.5 اینچ، 4.3 اینچ، 7 اینچ و 10 اینچ یافت می شود. انتخاب صفحه نمایش فقط سلیقه شما بستگی دارد و نمی توان گفت کدام سایز بهتر از دیگری است. فقط باید این نکته را متذکر شویم هر چه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. با توجه به تجربه ما در بازار معمولا مشتریان صفحه نمایش 4.3 اینچی را به سایر اندازه های موجود در بازار ترجیح می دهند.

راهنمای خرید بهترین آیفون تصویری

 

آیفون تصویری گوشی دار یا هندزفری

آیفون تصوری های گوشی دار همان آیفون های قدیمی هستند که با استفاده از یک گوشی برقراری مکالمه صوتی صورت می پذیرد. در مدل هندزفری دیگر خبری از گوشی نیست بلکه تماس صوتی به وسیله یک اسپیکر و میکروفنی که در داخل آیفون تعبیه شده است امکان پذیر است.

 

آیفون تصویری حافظه دار یا بدون حافظه

یکی دیگر از قابلیت آیفون های تصویری حافظه دار بودن آن ها است. آیفون های تصویری حافظه دار توانایی ذخیره عکس یا فیلم از لنز دوربین موجود در پنل زنگ آن ها هنگام زنگ خوردن را دارند. کاربرد این نوع آیفون تصویری در ساختمان هایی که واحد زیادی دارند برای برقراری امنیت بسیار کاربردی است. تقریبا همه برند های ایرانی و خارجی مدل های حافظه دار را تولید کرده اند در مقاله 10 آیفون تصویری موجود در بازار به آن پرداخته ایم.

 

آیفون تصویری لمسی یا غیر لمسی

مورد بعدی در مقاله راهنمای خرید بهترین آیفون تصویری، لمسی یا فیزیک بودن دکمه آیفون تصویری است. در مدل های لمسی دیگر خبری از کلیدهای فیزیکی نیست و همه آنها به صورت لمسی بر روی نمایشگر ظاهر می شود. به دلیل وجود این کلیدها در نمایشگر پیشنهاد کاشانه مدرن به شما این است سایز نمایشگر شما حداقل 7 اینچ باشد تا کلیدها به خوبی نمایان باشد و دچار خطا در هنگام استفاده از آن ها نشوید.

 

قابلیت انتقال زنگ

این قابلیت یکی از قابلیت های جذاب در آیفون تصویری های جدید است. این قابلیت همانند دایورت کردن در تلفن است. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که کنترل آیفون تصویری خود را به یکی از همسایه ها یا سرایداری بسپارید تا در صورت زنگ خوردن واحد شما آیفون واحد مورد نظر به صدا در آید و آن ها به جای شما جواب دهند. یکی از مشکلات این قابلیت این است که به درد خانه ویلایی تک واحدی نمی خورد و حداقل ساختمان باید دارای 2 واحد باشد. پس اگر ساختمان شما ویلایی است این قابلیت هیچ کاربردی برای شما ندارد و به آن فکر نکنید.

 

قابلیت ارتباط داخلی (اینترکام)

قابلیت ارتباط داخلی به شما امکان برقراری تماس دو واحد را مستقیما می دهد. برای این امکان کافی است کد واحد مورد نظر را شماره گیری کرد تا آیفون واحد همسایه به صدا درآید. این امکان برای مدیر ساختمان جهت جمع آوری شارژ و امورات دیگر بسیار کاربردی می باشد و دیگر لازم نیست برای هر کاری دم درب هر واحد بروید.

 

قابلیت پشتیبانی از چند پنل

اگر ساختمان شما دارای دو درب ورود و خروج است برای همه آن ها پنل زنگ آیفون می خواهید قرار دهید باید در منزل خود 2 عدد آیفون تصویری نصب کنید که زیبایی منزل شما را به هم می ریزد و شما باید هزینه 2 آیفون تصویری را بدهید. اما قابلیت پشتیبانی از چند پنل به شما این امکان را می دهد با یک آیفون تصویری، تصویر و صدای خروجی را از هر دو پنل زنگ خود از هر دو درب ورودی را بگیرید.

دیگر امکان قابلیت پشتیبانی از چند پنل این است که در صورت داشتن سیستم دوربین مداربسته می توانید تصویر مربوط دوربین ها را از طریق آیفون تصویری مشاهده کنید و لازم به تهیه یک مانیتور جدا برای دوربین خود ندارید.

 

سخن آخر راهنمای خرید بهترین آیفون تصویری

ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی ها امکاناتی که یک آیفون تصویری به شما ارائه می دهد گردآوری کنیم حال شاید بپرسید که صدها مدل مختلف از برندهای ایرانی و خارجی در بازار وجود و به نوعی قدرت تصمیم گیری از شما را گرفته است اما نگران باشید مجموعه کاشانه مدرن با سال ها سابقه در حوزه آیفون های تصویری تعدادی از مدل های خوب و پرطرفدار در بین مدل های ایرانی و خارجی را برای شما عزیزان گردآوری کرده است که با خواندن این مقاله انتخاب آیفون تصویری بسته به نیاز شما راحت تر می شود. برای مشاهده مقاله بهترین آیفون تصویری کلیک کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت و بروزترین محصولات به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن مراجعه کنید.


برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع: راهنمای خرید بهترین آیفون تصویری | مشاوره خرید آیفون تصویری



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید بهترین آیفون تصویری ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین مداربسته دام یکی از انواع دوربین مداربسته می باشد. دام DOME به معنی گنبد است. دلیل این نام گزاری شبیه بودن شکل ظاهری آن ها به یک گنبد است. در این مقاله می خواهیم بدانیم دوربین مداربسته دام چیست و به بررسی مزایا و کاربرد آن بپردازیم، پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید

 

دوربین مداربسه دام چیست

دوربین دام یکی از محبوب ترین مدل های دوربین مداربسته است. دوربین دام بر روی سقف نصب می شود و بیشتر در فضاهای داخلی (Indoor) کاربرد دارد. همه شرکت های تولید کننده مدل های متفاوتی از این نوع دوربین را تولید میکنند که محبوب ترین آ« های دوربین های داهوا و هایک ویژن می باشد که کیفیت تصویر بسیار مطلوبی و مزیت های بیشتری نسبت به رقیبان خود دارند.

 

انواع دوربین مداربسه دام چیست؟

دوربین مداربسته دام در انواع آنالوگ و تحت شبکه (IP) تولید می شود. دوربین های آنالوگ به یک دستگاه ضبط کننده DVR وصل می شوند. ارتباط دوربین و DVR توسط کابل کواکسیال انجام می شود. در دروبین های IP انتقال تصویر بر روی بستر شبکه انجام میشود و تصاویر توسط کابل شبکه از دوربین به دستگاه NVR انتقال داده میشود.

 

زاویه دید دوربین مداربسته دام

لنز دوربین های دام از نوع های لنز ثابت (FIXED) و متغیر (Varifocal Lens) تولید می شود. لنزهای ثابت به دو لنز 2.8 میلیمتری (85 درجه) و 3.6 میلیمتری (70 درجه) تقیسم بندی می شوند. لنز های متغیر نیز معمولا دارای لنز 3-9 میلیمتری (35 تا 80 درجه) و لنز های 2.8-12 میلیمتر (25تا 85 درجه) تقسیم بندی می شوند.

 

کاربرد دوربین مداربسته دام DOME

این دوربین ها بر روی سقف می شوند. دوربین های مداربسته دام بیشتر در فضای داخلی کاربرد دارد اگرچه می توان از این نوع دوربین ها در فضای بیرونی نیز استفاده کرد به شرطی که دوربین دارای مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار را داشته باشد تا در شرایط جوی مختلف به دوربین آسیبی نرسد.

به دلیل معلوم نبودن زاویه دید این دوربین ها گزینه بسیار مناسبی برای برای فروشگاه ها و مراکز تجاری است. حتی ممکن است بعضی از افراد این دوربین ها را با سیستم اتفا حریق اشتباه بگیرند.

 

مزایا دوربین مداربسته دام

زاویه دید

با توجه به لنز های به کار رفته در دوربین های دام (در بالا ذکر کردیم)، های دارای زاویه دید زیادی هستند و فضای بیشتری را پوشش قرار می دهند.

ارتفاع نصب

دوربین های به دلیل این که بر روی سقف نصب می شوند دسترسی افراد به دوربین سخت در می شود و باعث می شود که آسیب کمتری به دوربین وارد شود. در هنگام جابه جایی وسایل بزرگ نیز امکان برخورد اجسام به دوربین کمتر است

عدم جلب توجه

این نوع دوربین توجه کمتری را به خود جلب می کند و افرادی که در آن فضا هستند کمتر احساس دیده شدن توسط یک دوربین می کنند این باعث می شود کمتر معذب شوند. این در حالی است که شما دید کامل بر روی فضای مرود نطر خود را نیز دارید.

عدم تشخیص جهت

دوربین های دام در داخل یک محفظه شیشه ای قرار می گیند. مزیت این محفضه به غیر جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و محافظت از لنز دوربین، امکان تشخیص جهت دوربین را سخت می کند. منظور این است که افراد به صورت کامل نمی توانند تشخیص دهند که جهت دید دوربین دقیقا به کدام سمت است.

زیبایی

دوربین های دام دارای شکل ظاهری زیبایی هستند و دکوراسیون فضا را به هم نمی زنند.

طول عمر بیشتر

دوربین های دام به دلیل دسترسی کمی که دارند کمتر آسیب می بینند و طور عمر بیشتری دارند.

 

معایب دوربین مداربسته دام

– بدلیل جلب توجه کمتری که دارند، نقش بازدارندگی و پیشگیری کمتری نسبت دوربین های مداربسته بولت دارند.

– با توجه به چراغ های LED که دارند دید در شب آن ها محدود است و فضای کمتری را در تاریکی می توانند پوشش دهند (حدودا 30 متر)

– با توجه به لنز کوچکی که دارند فاصله کمتری را می توانند پوشش دهند.

– نصب این دوربین ها نسبت به دوربین های بولت سخت تر است.

 

سخن آخر دوربین مداربسته دام چیست

دوربین های دام یکی از مدل های محبوب در دوربین های مدابسته است و کاربردهای زیادی دارد. در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که باید از یک دوربین مداربسته بدانید برای شما عزیزان گردآوری کردیم. برای خرید انواع دوربین های مداربسته و مقایسه و اطلاعات کامل در مورد هر دوربین می توانید به فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته کاشانه مدرن سر بزنید.

برای اطلاع از آخرین قیمت و تخفیف های ویژه به فروشگاه اینترنت کاشانه مدرن (بر روی متن کلیک کنید) سر یزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع: دوربین مداربسته دام چیست ؟ | مزایا، معایب و کاربرد دوربین مداربسته دام



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته دام ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در دنیای امروز دوربین های مداربسته جایگاه ویژه در مکان های مسکونی، اداری و تجاری دارند. تقریبا امروه در همه جا این دوربین ها می توان دید. اگر سری به فروشگاه های دوربین مداربسته و یا وبسایت های موجود بزنیم، با انواع اشکال از این نوع دوربین ها مواجه می شویم. اگر اطلاعات زیادی در مورد دوربین ها نداشته باشید ممکن است گیج شوید و انتخاب و خریداری برای شما سخت خواهد شد. در مجله تخصصی کاشانه مدرن مقالات زیادی در باره دوربین مداربسته همانند راهنمای خرید دوربین مداربسته برای شما عزیزان نوشته ایم. در این مقاله به بررسی کاربرد دوربین مداربسته دام و بولت پرداخته ایم و تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت چیست؟ پس در ادامه با کاشانه مدرن همراه باشید.

 

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به سه دسته کلی دام (DOME)، بولت (BUULET) و اسپید دام (SPEED DOME) تقسیم می شوند. دوربین هدای اسپید دام همان دوربین های با قابلیت چرخش هستند که در مقاله جداگانه به بررسی آن پرداخته ایم. دوربین های دام و بالت جز پر کاربردترین مدل های دوربین مداربسته از بین تمامی مدل های دوربین مداربسته است. اما در این مقاله به بررسی کاربرد دوربین مداربسته دام و بولت و تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت چیست؟ می پردازیم.

 

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر شکل ظاهری

شکل ظاهری دوربین مداربسته دام DOME

دوربین مداربسته دام DOME همانگونه که از از اسمش پیداست به معنی گنبد است. شکل این دوربین ها مانند یک کره است که نصف آن بریده شده است دقیقا مانند گنبد نماهای ساختمان های قدیمی. جنس بدنه این دوربین ها اغلب از پلاستیک است ولی در مدل هایی این جنس آن ها از فلز است. در برخی از مدل های لنز توسط یک محظه پلاستیکی محافظت می شود که در برابر آب یا ضربه مقاوم باشد و آسیبی به لنز دوربین نرسد.

این دوربین ها چون کوچک هستند حجم بسیار کمی را اشغال میکنند و در مقایسه با دوربین های بولت به دلیل کوچکی کمتر دیده می شوند. دوربین های دام در داخل منزل و به صورت آویزان از سقف نصب می شوند. بدین صورت دوربین های مداربسته جزیی از دکوراسیون خانه شما می شوند، اما نگران نباشید چرا که می توانید دوربین های شیکی که نه تنها دکوراسیون شما را زشت نمی کنند، بلکه بر زیبایی آن می افزایند را از فروشگاه کاشانه مدرن خریداری و نصب کنید که علاوه بر امنیت، زیبایی را نیز به منزلتان ببرید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

شکل ظاهری دوربین مداربسته بولت BULLET

بولت در معنی یعنی گلوله یا استوانه است. دوربین های مدابسته بولت BULLET در شکل ظاهری یک استوانه که دارای یک پایه است. در داخل این استوانه لنز دوربین قرار دارد و این استوانه وظیفه محافظت از دوربین و لنز آن را بر عهده دارد. به دلیل استفاده بیشتر این مدل دوربین در فضای بیرونی جنس آن ها معمولا فلزی است که مقوامت بیشتری در برابر شرایط فضای بیرونی دارد و آیسب کمتری به دوربین می رسد پس در نتیجه اگر در فضای بیرونی می خواهید نصب کنید حتما از دروبین های با جنس فلز استفاده کنید. بدلیل شکل ظاهری زمخت و بزرگ این دوربین و بیرون بودن سیم کشی مربوط آن سازگاری چندانی با دکوراسیون داخلی منزل ندارد و پیشنهاد می شود از این نوع دوربین در فضای داخلی تا حد امکان استفاده نشود.

 

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر کاربرد

 

کاربرد دوربین مداربسته دام DOME

طراحی دوربین دام به گونه ای است که این دوربین ها در سقف باید قرار گیرند و روی دیوار نمی شود از این نوع دوربین نصب کرد. البته با استفاده از پایه می شود دوربین دام را روی دیوار نیز نصب کرد. شکل ظاهری ظریف این نوع دوربین باعث شده که دوربین دام معمولا در فضای داخلی از آن استفاده می شود و با دکوراسیون داخلی سازگار باشد. به دلیل مقوامت کم این دوربین ها و جنس پلاستیک آن ها استفاده از آن در فضای بیرونی انجام نمیگیرد. معمولا برد دید در شب دوربین دام به خاطر LED های به کار رفته شده در آن نسبت به بولت کمتر است.

 

کاربرد دوربین مداربسته بولت BULLET

طراحی دوربین های بولت به برای نصب در فضای بیرونی است. پایه های این دوربین ها به راحتی می توان بر روی دیوار یا سقف قرار داده شده و به هر زاویه دلخواهی می توان آن را چرخاند. مقاومت دوربین بالت بیشتر از دوربین های دام است. معمولا این دوربین ها دارای استاندارد مقوامت IP66 هستند. این استاندارد به معنی این است که دوربین شما اگر دارای این استنادارد باشد در هر شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و آسیبی به دوربین شما وارد نمی شود. LED های به کار رفته شده در دوربین های بالت قویتر از دوربین های دام است بدین منظور برد دید در شب آن ها بیشتر است و منطقه وسیع تری را تحت پوشش خود قرار می دهد.

لنز به کار رفته شده در دوربین های بالت بزرگتر از دوربین های دام است و کیفیت تصویر بهتری مخصوصا در فاصله دور به ما ارائه می دهد. از معایب دوربین مداربسته بالت مشخص بودن زاویه دید دوربین است به همین دلیل بهتر است در مراکز تجاری و فروشگاه ها از دوربین های دام استفاده شود.

 

کلام آخر تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

به طور کلی در مکان های سر پوشیده و داخل ساختمان به دیلیل ظرافت، کم جا بودن و معلوم نبود زاویه دید دوربین مداربسته بهتر است از دوربین ها دام استفاده شود تا بهترین بازدهی را به شما عزیزان ارائه دهد. دوربین های بولت به دلیل مقاوم بودن آن ها، لنز بزرگ تر، برد دید در شب بیشتر و نصب راحت بر روی دیوار بهتر در فضای بیرونی استفاده شود تا همان بازدهی که از یک سیستم مداربسته انتظار دارید را به شما ارائه دهد. برای اطلاع از آخرین قیمت های دوربین مداربسته و تخفیفات ویژه به سایت فروشگاه کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع: تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت | کاربرد دوربین مداربسته بولت و دام



:: برچسب‌ها: تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

با وجود تلفن همراه و استفاده بیشتر افراد از تلفن همراه هنوز تلفن جایگاه خود را به خصوص در شرکت ها و مراکز اداری و تجاری از دست نداده است. مشکل تلفن ثابت این است که یک شخص همیشه باید در محل باشد تا زنگی از دست نرود. راه حل این مشکل دایورت کردن (Call Forwarding) است. در این مقاله به آموزش دایورت کردن تلفن ثابت روی تلفن همراه و بررسی کد دایورت تلفن ثابت می پردازیم پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید. در این مقاله به آموزش دایورت کردن تلفن ثابت، کد دایورت تلفن ثابت و چگونگی انجام آن می پردازیم پس با کاشانه مدرن همراه باشید.

 

فعال کردن کد دایورت تلفن ثابت

خط های ثابت قابلیت دایورت کردن را به صورت پیشفرض هنگام خرید ندارند و باید به صورت مجزا با مراجعه به امور مشترکین مخابرات منطقه اقدام به فعال سازی دایورت تلفن ثابت کنید. توجه داشته باشید آن شخصی که خط تلفن به نام وی ثبت شده است می تواند اقدام به فعال سازی خط تلفن کند. با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به امور مشترکین مخابرات منطقه خود مراجعه کرده و دایورت تلفن ثابت را فعال نمایید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

کد دایورت تلفن ثابت

با انجام دستوراتی که در ادامه می پردازیم انتقال تماس از خط تلفن ثابت به تلفن همراه صورت می گیرد.

کد دایورت تلفن ثابت: # شماره مورد نظر*21*

کد غیر فعال کردن دایورت تلفن ثابت: #21#

ابتدا گوشی تلفن ثابت را بر میداریم و و کد *21* را شماره گیری می کنیم و سپس شماره مقصد مورد نظر که می خواهیم خط روی آن را دایورت شود (به طور مثال 09120000000) را شماره گیری می کنیم و در آخر کلید # (مربع) فشار می دهیم. در صورت انجام مراحل، بوق تلفن ثابت یک صدای متفاوت است که نشان دهنده این است دایورت شما به صورت کامل انجام شده است.

برای غیر فعال کردن دایورت فقط کافیست کد #21# را شماره گیری کنید تا دایورت شما غیر فعال شود. پس از غیر فعال کردن صدا بوق تلفن همانند گذشته و آن بوق عادی را خواهد داشت.

 

انتقال تماس از خط اشغال به خط دیگر

برای فعال سازی و غیر فعال کردن انتقال تماس از خط اشغال به خط دیگر کدهای زیر را از چپ به راست شماره گیری می کنیم.

کد انتقال تماس خط اشغال: # شماره مورد نظر*43*

کد غیر فعال سازی: #43#

 

کد دایورت تلفن ثابت در صورت پاسخگو نبودن

در این سرویس هنگامی که تلفن شما شروع به زنگ خوردن می کند، در صورتی که قبل 5 بوق، شما تماس را پاسخ ندهید این تماس دایورت شده و شماره ای که روی آن دایورت انجام داده اید شروع به زنگ خوردن می کند.

برای فعال سازی و غیر فعال کردن دایورت تلفن ثابت در صورت پاسخگو نبودن کدهای زیر را از چپ به راست شماره گیری می کنیم.

کد انتقال تماس: # شماره مورد نظر*65*

کد غیر فعال سازی: #65#

 

کد فعالسازی شماره گیری سریع

برای فعال سازی و غیر فعال کردن شماره گیری سریع کدهای زیر را از چپ به راست شماره گیری می کنیم.

کد انتقال تماس: # شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*

کد غیر فعال سازی: # کد دو رقمی *51*

 

کد هشدار بیدار باش تلفنی

برای فعال سازی و غیر فعال کردن هشدار بیدار باش تلفنیکدهای زیر را از چپ به راست شماره گیری می کنیم.

کد انتقال تماس: #بعد ساعت و دقیقه به دنبال هم*55*

کد غیر فعال سازی: #55#

 

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت

این سیستم برای همه افراد بسیار کاربردی است و بر روی تمامی اپراتورها از جمله ایرانسل، همراه اول، تالیا، رایتل قابل انجام است و با این روش دیگر نگران از دست رفتن تماس های خود نخواهید بود و همه تماس ها به موقع و درست انجام می شود. امیدواریم مطالب ما مفید واقع شود و در نظرات و سولات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگزارید.

برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

منبع : کد دایورت تلفن ثابت | آموزش دایورت کردن تلفن ثابت



:: برچسب‌ها: کد دایورت تلفن ثابت ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در این مقاله به بررسی مزایای آنتن مرکزی و راهنما خرید آنتن مرکزی پزداخته ایم پس با مجله کاشانه مدرن همراه باشید. امروزه با توجه به گسترش شهرنشینی و بالا رفتن جمعیت برخلاف گذشته، تعداد خانه های ویلایی کاهش یافته و بیشتر خانه ها تبدیل به آپارتمان و برج های سربه فلک کشیده شده. از سوی دیگر در هر یک از واحدهای این آپارتمان ها و برج ها تلویزیون تبدیل به جزیی جدایی ناپذیر در خانه ها شده، و مسلما هر تلویزیونی برای پخش نیاز به یک گیرنده یا آنتن دارد.

حال فرض کنید هر کدام ازین خانواده ها یک گیرنده در پشت بام یک ساختمان قرار دهند. تصور کنید چه بی نظمی در این ساختمان و پشت بام آنها و حتی کابل هایی که به هر واحد کشیده می شود به وجود می آید. راه حل این مشکل استفاده از یک آنتن مرکزی است که هم هزینه کمتری دارد و هم بی نظمی ایجاد شده را ندارد.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

آنتن مرکزی چیست؟

آنتن مرکزی مجموعه ای از دستگاه های الکترونیکی است که وظیفه آن دریافت چندین تصاویر ویدئویی و ماهواره ای و انتقال آن به چندین گیرنده و پخش شدن این تصاویر از گیرنده ها (به عنوان مثال تلویزیون) است.

نحوه کار یک آنتن خیلی پیچیده نیست. آنتن مرکزی دارای چندین اجزا است که یک به یک به بررسی هر کدام از آن ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت. به طور کلی نحوه انجام کار این وسیله به این صورت است که فرکانس های ارسالی توسط آنتن دریافت می شود و به یک آمپلی فایر ارسال می شود که وظیفه آمپلی فایر تقویت فرکانس دریافت شده است. سپس در ادامه به یک اسپایتر (جداکننده) ارسال می شود و از طریق جدا کننده توسط کابل های تصویر به هر واحد در ساختمان ارسال می گردد که در آن جا با وصل کردن کابل ورودی به تلویزیون اتصال میابد.

 

مزایای آنتن مرکزی

در مقاله راهنما خرید آنتن مرکزی، مزایای آنتن مرکزی نسبت به آنتن شخصی برای شما گرد آوری کرده ایم:

1. اگر هر واحد اقدام به نصب جداگانه یک آنتن برای خانه خود بکند دسترسی به ساختمان سخت میشود و حتی شاید فضای محدود پشت بام اجازه نصب آنتن برای همه واحد ها را ندهد.

2. سختی های کابل کشی یکی دیگر از موارد است

3. آسیب به نمای ساختمان بدلیل تعداد زیاد آنتن و دریافت کننده و کابل کشی های زیاد

4. هزینه زیاد نصب آنتن های شخصی هر واحد

5. ایجاد نویز و اختلال در دریافت تصاویر بدلیل ازدحام زیاد آنتن ها

6. دریافت سیگنال و کیفیت تصویر بهتر با توجه به بروز بودن و تکنولوژی بهتر آنتن مرکزی

7. دریافت تصاویر تلویزیونی، ماهواره ای و دوربین مداربسته در یک سیستم واحد

8. هزینه تعمیر و نگهداری کمتر

 

اجزا مختلف یک آنتن مرکزی

 

آنتن

آنتن وظیفه دریافت فرکانس ارسالی را بر عهده دارد. جهت آنتن باید به سمت منبع فرکانس ارسالی باشد. برای دریافت فرکانس هر چه مکانی که آنتن نصب می شود قدرت فرکانس بیشتر باشد، آنتن دهی بهتر و نیازی به تقویت کننده نیست اما اگر فرکانس در آن نقطه کم باشد از تقویت کننده ها برای تقویت فرکانس و آنتن دهی استفاده می شود.

 

آمپلی فایر

دستگاه آمپلی فایر از افت ولتاژ ورودی جلوگیری می کند. به نوعی آمپلی فایر باعث می شود تصاویر ورودی در همه واحدها دچار افت نشود و واحد ها تصویر مناسب و با کیفیت دریافت کنند. در هنگام خرید آمپلی فایر باید توجه کنید که آمپلی فایر متناسب با تعداد واحد ها باشد تا توانایی پشتیبانی از همه واحدها را داشته باشد و دچار افت کیفیت نشود. در ساختمان های بزرگ علاوه برآمپلی فایر در کنار آنتن مرکزی از نوع دیگر آمپلی فایر که لاین آمپلی فایر نام دارد استفاده می کنند. در ساختمان های بزرگ بدلیل طولانی بودن فاصله آنتن مرکزی و آنتن به دلیل افت ولتاژ در داخل کابل انتقال تصویر در نیمه راه توسط یک یا چند لاین آمپلی فایر ولتاژ و سیگنال ورودی را تقویت می کنند تا واحد های مورد نظر به دلیل فاصله زیاد دچار افت کیفیت تصویر نشوند.

 

تپ آف

وسیله ای برای تقسیم کردن یک ورودی به دو تا چهار عدد خروجی است. تپ آف به این صورت است که یک ورودی دارد که سیگنال وارد می شود. در خروجی آن یک خروجی به صورت بدون افت ولتاژ عمل را انجام می دهد و بقیه خروجی ها به صورت فرعی هستند. کاربرد تپ آف برای انشعاب گرفتن از کابل اصلی برای واحد بدون افت ولتاژ در کابل اصلی است.

 

اسپلیتر

اسپلیتر یا جداکننده وظیفه تقسیم کردن را بر عهده دارد. اسپلیتر سیگنال های ورودی را به صورت مساوی تقسیم می کند. سیگنال خروجی از آمپلی فایر وارد اسپلیتر می شود و بعد از آن به سمت هر واحد یک کابل وظیفه انتقال تصویر را بر عهده دارد. حداقل تعداد اسپلیتر باید به تعداد واحدهای موجود در ساختمان باشد و نمی توان برای 2 واحد از یک خروجی اسپلیتر استفاده کرد.

 

کابل آنتن مرکزی

وظیفه کابل ها انتقال تصویر است. کابل هایی که برای آنتن مرکزی استفاده می شود از نوع RG6 یا RG59 و یا RG11 هستند، که هر کدام برای انتقال تصویر خاص خود کاربرد دارد. جنس کابل از جنس مس است که سرعت انتقال بهتری دارند. این کابل ها دارای یک مغزی مفتولی مسی که وظیفه انتقال تصویر را دارد و شیلد رشته ای بافته شده به دور آن برای کاهش نویز و افت ولتاژ کاربرد دارد.

 

مدولاتور

اگر ساختمان شما مجهز به دوربین مدار بسته می باشد با استفاده از یک مدولاتور می توانید تصویر دوربین های مداربسته را همانند یک کانال تلویزیونی از طریق آنتن مرکزی دریافت کنید. طریقه کارکرد مدولاتور به این صورت است که تصویر خروجی از دی وی آر DVR به سیگنال های VHF و UHF تبدیل می کند که این سیگنال توسط آنتن مرکزی دریافت و به تلویزیون انتقال داده می شود و امکان دیدن تصاویر دوربین مداربسته را فراهم می سازد.

 

سخن آخر راهنما خرید آنتن مرکزی

در آخر به طور کلی پیشنهاد کاشانه مدرن برای ساختمان ها و آپارتمان ها با توجه به مزایای آنتن مرکزی که در بالا به آن اشاره کردیم و البته هزینه پایین آن نسبت به آنتن های شخصی استفاده از آنتن مرکزی است. قطعات و وسائل هم ایرانی و هم خارجی آن ها در بازار موجود است. قطعات تولیدات داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است و پاسخگوی نیاز شما است و هزینه کمتری دارد و البته با خرید آن ها به چرخه اقتصاد کشور نیز کمک شایانی می شود. برای خرید تجهیزات آنتن مرکزی می توانید به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید و تمامی برند های موجود در این حوزه را ببینید و نقد و بررسی آن ها مطالعه کرده و به مقایسه آن ها بپردازید تا بهترین انتخاب انجام دهید.

 

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع: راهنما خرید آنتن مرکزی | مزایای آنتن مرکزی



:: برچسب‌ها: راهنما خرید آنتن مرکزی , آنتن مرکزی ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته می خواهیم به سوالاتی که شما در هنگام خرید دوربین مدار بسته دارید پاسخ دهیم تا بسته به نیاز خود بهترین نوع دوربین مدار بسته را خریداری کنید. برای مشاوره رایگان با مجموعه کاشانه مدرن تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را در این راه یاری کنند. در مقالات گذشته به طور جامع دوربین مدار بسته و انواع آن را بررسی کردیم. همانطور که در آن مقالات اشاره کردیم دوربین مداربسته در زندگی امروز ما که پر از ناامنی و بی اعتمادی است، یک وسیله کاربردی برای بالابردن امنیت است. کاربردهای دوربین مدار بسته بسیار گسترده است برای مثال برای امنیت یک فضای مسکونی یا تجاری، کنترل فرزندان و پرستار بچه و نظارت بر پرسنل و بالا بردن بازدهی کسب و کار می توان از دوربین مداربسته یاری گرفت. در ادامه مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته با ما همراه باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

انواع دوربین مدار بسته

به طور کلی دوربین مدار بسته به دو نوع آنالوگ و تحت شبکه IP تقسیم می شود. در دروبین های آنالوگ انتقال تصویر با کابل های کواکسیال انجام میگیرد اما در دوربین تحت شبکه این انتقال بر روی بستر شبکه و کابل های شبکه نظیر CAT5 یا CAT6 انجام میگیرد. هزینه کابل های تحت شبکه بیشتر است از کابل کواکسیال و البته کابل های شبکه سرعت انتقال بالاتری دارند.

دستگاه ضبط کننده

دستگاه دی وی آر وظیفه پخش و ضبط تصاویر در مدل آنالوگ را در دوربین های تحت شبکه IP تحت شبکه دستگاه رکور NVR نام دارد) برعهده دارد. مدل های مختلف DVR در بازار موجود می باشد که قابلیت های گوناگونی دارند در این جا به بررسی آن ها می پردازیم. دستگاه DVR برای ضبط تصاویر نیاز به یک هارد اینترنال دارند که باید به صورت جداگانه خریداری و در دستگاه قرار داده شود.

دستگاه های DVR کیفیت های پخش متفاوتی دارند و بسته به دوربین خریداری شده باید آن را انتخاب کرد به طور مثال اگر دوربین 4 مگاپیکسل خریداری کردید DVR اچ دی توانایی پخش بالاترین کیفیت دوربین شما را ندارد و شما یک کیفیت تصویر 4 مگاپیکسلی نخواهید داشت و تصویری به مراتب با کیفیت پایین تر می بینید پس بهتر است قبل از انتخاب DVR دوربین های مورد نظر را انتخاب کنید و بهتر است قبل از خرید از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید.

امروزه برای دوربین های تحت شبکه دیگر نیازی به سویچ برای انتقال تصاویر ندارید و با یک POE می توانید دوربین ها را به NVR و براحتی انتقال تصویر را می توانید انجام دهید.

دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته از نظر ظاهری به چند دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول دوربین های دام یا گنبدی شکل هستند که بیشتر در فضای داخلی کاربرد دارند.

نوع دیگر آن دوربین های بالت هستند که بیشتر در فضای بیرون مورد استفاده قرار میگیرند. درهنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید، دوربین ها دارای استاندارد های مقاومت در برابر آب و گرد و خاک به خصوص دوربین هایی که در فضای بیرون استفاده می شوند داشته باشند تا در هنگام باران دوربین آسیب نبیند. دسته دیگر دوربین های PTZ هستند که این نوع دوربین ها قابلیت چرخش را دارا هستند در زوایایی معینی توانایی چرخش را دارند.

لنز دوربین مدار بسته

کیفیت تصویر دوربین مداربسته، بسته به لنزی که بر روی آن تعبیه شده است متفاوت است. در دوربین های آنالوگ دوربین ها از 1 مگاپیکسل تا 6 مگاپیکسل در بازار وجود دارد که هر کدام از شرکت های تولید کننده تکنولوژی خاص خود را دارا هستند که در مقالات جداگانه به بررسی تخصصی هر کدام یک از آن ها پرداخته ایم. دوربین های تحت شبکه IP لنز قویتری گاها تا 8 مگاپیکسل و بالاتر نسبت به دوربین های آنالوگ را دارا هستند.

رزولوشن تصویر دوربین ها از کیفیت های HD تا 4K در بازار موجود است که با توجه به بودجه و نیاز می توانید اقدام به خرید آن ها کنید. همانگونه که در بخش DVR ذکر کردیم هنگام خرید سازگار بودن دستگاه DVR و دوربین خریداری شده با هم بررسی شود تا بهترین نتیجه را از سیستم دوربین مداربسته ای که خریداری کرده اید ببرید. پیشنهاد کاشانه مدرن به شما برای دوربین های بیرونی 4 مگاپیکسل و داخلی دوربین های 2 مگاپیکسل خریداری کنید.

قابلیت دید در شب

در دوربین های مداربسته برای ضبط تصویر در مکان های تاریک چراغ های LED بر روی دوربین ها تعبیه می کنند تا دوربین ها در تاریکی مطلق نیز توانایی ضبط تصاویر با کیفیت را داشته باشند. این قابلیت اصطلاحاً دید در شب گفته می شود. دوربین ها معمولا همه دارای قابلیت دید در شب هستند. تفاوت آن ها مقدار برد این چراغ های LED است که تا چه فاصله را می توان پوشش دهند تا دوربین ها توانایی تصویر برداری از مکان را داشته باشد. این مقدار برد معمولا از 20 متر شروع می شود و بسته به چراغ LED دوربین هایی با برد 100 متر نیز موجود است. پیشنهاد کاشانه مدرن به شما این است دوربین هایی که فاصله 20 تا 40 متر را پوشش دهد مناسب هستند و نیازی به هزینه اضافی نیست. بردهای طولانی تر برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت انتقال تصویر

امروزه تلفن همراه و اینترنت جز لاینفک زندگی ما شده و تقریبا همه ما بخش زیادی از نیاز های روزانه ما با این دو تکنولوژی انجام می دهیم. با استفاده از قابلیت انتقال تصویر P2P شما می توانید با استفاده از تلفن همراه و اینترنت تصاویر دوربین مدار بسته خود در هر زمان و هر مکانی چک کنید و دیگر لازم نیست به دستگاه دی وی آر مراجعه کنید و از طریق آن تصاویر را ببینید.

در هنگام خرید دوربین مدار بسته این نکته توجه کنید که دستگاه ضبط کننده DVR حتما از قابلیت انتقال تصویر بر روی بستر اینترنت P2P بهره ببرد. برای انتقال تصویر یا می توانید از سرورهای شرکت سازنده دوربین های مداربسته استفاده کنید که استفاده از آن کاملا رایگان است و فقط نیاز به یک اینترنت است. راه دیگر این است که شخصا اقدام به خرید IP STATIC از شرکت های ارائه دهنده اینترنت کنید که نیازمند هزینه جداگانه IP STATIC دارد ولی امنیت بیشتری دارد و امکان قطع شدن تصاویر در آن بسیار کمتر است.

هزینه خرید سیستم مدار بسته

مهم ترین مسئله در خرید سیستم مداربسته مقدار بودجه ای است که برای آن باید در نظر گرفت. اگر سری در بازار و سایتهای موجود زده باشید متوجه می شود انواع اقسام برندها اقدام به تولید دوربین مدار بسته کرده اند. در مقاله 10 برند برتر دوربین مدار بسته به بررسی آن ها کرده ایم.برند های داهوا، هایک ویژن و هایلوک از برند های معتبر در سیستم های نظارتی هستند. دوربین های این برندها دارای تکنولوژی های جدید و انحصاری خود هستند که کیفیت تصویر و امکانات بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهند که البته این ویژگی ها باعث شده قیمت آن ها بیشتر از برندهای موجود در بازار شود.

برندهای دیگر که به AHD نیز معروف هستند دوربین با کیفیت های نسبتا خوبی هستند و قیمت پایین تری دارند و د ارای قابلیت های نسبتا خوبی هستند حال انتخاب نوع برند ها به شما و بودجه مورد نظر شما بستگی دارد. در کل دوربین های تحت شبکه قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند.

کلام آخر راهنمای خرید دوربین مدار بسته

دوربین های آنالوگ و تحت شبکه هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند. از معایب دوربین های تحت شبکه قیمت بالای آن نسبت به دوربین های آنالوگ است اما در مقابل کیفیت تصویر بهتری به شما ارائه می دهند. نکات زیادی در هنگام خرید دوربین مداربسته باید توجه شود که بسته به هرد فرد متفاوت است. ما در مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته موارد اصلی که در هنگام خرید سیستم مداربسته باید به آن توجه کنید را برای شما عزیزان گرد آوری کردیم. برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با ما تماس بگیرید. برای خرید پکیج های کامل دوربین مداربسته می توانید به فروشگاه کاشانه مدرن سر بزنید و محصول خود را خریداری کنید.

برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , خرید دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()