نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در دنیای امروز دوربین های مداربسته جایگاه ویژه در مکان های مسکونی، اداری و تجاری دارند. تقریبا امروه در همه جا این دوربین ها می توان دید. اگر سری به فروشگاه های دوربین مداربسته و یا وبسایت های موجود بزنیم، با انواع اشکال از این نوع دوربین ها مواجه می شویم. اگر اطلاعات زیادی در مورد دوربین ها نداشته باشید ممکن است گیج شوید و انتخاب و خریداری برای شما سخت خواهد شد. در مجله تخصصی کاشانه مدرن مقالات زیادی در باره دوربین مداربسته همانند راهنمای خرید دوربین مداربسته برای شما عزیزان نوشته ایم. در این مقاله به بررسی کاربرد دوربین مداربسته دام و بولت پرداخته ایم و تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت چیست؟ پس در ادامه با کاشانه مدرن همراه باشید.

 

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به سه دسته کلی دام (DOME)، بولت (BUULET) و اسپید دام (SPEED DOME) تقسیم می شوند. دوربین هدای اسپید دام همان دوربین های با قابلیت چرخش هستند که در مقاله جداگانه به بررسی آن پرداخته ایم. دوربین های دام و بالت جز پر کاربردترین مدل های دوربین مداربسته از بین تمامی مدل های دوربین مداربسته است. اما در این مقاله به بررسی کاربرد دوربین مداربسته دام و بولت و تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت چیست؟ می پردازیم.

 

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر شکل ظاهری

شکل ظاهری دوربین مداربسته دام DOME

دوربین مداربسته دام DOME همانگونه که از از اسمش پیداست به معنی گنبد است. شکل این دوربین ها مانند یک کره است که نصف آن بریده شده است دقیقا مانند گنبد نماهای ساختمان های قدیمی. جنس بدنه این دوربین ها اغلب از پلاستیک است ولی در مدل هایی این جنس آن ها از فلز است. در برخی از مدل های لنز توسط یک محظه پلاستیکی محافظت می شود که در برابر آب یا ضربه مقاوم باشد و آسیبی به لنز دوربین نرسد.

این دوربین ها چون کوچک هستند حجم بسیار کمی را اشغال میکنند و در مقایسه با دوربین های بولت به دلیل کوچکی کمتر دیده می شوند. دوربین های دام در داخل منزل و به صورت آویزان از سقف نصب می شوند. بدین صورت دوربین های مداربسته جزیی از دکوراسیون خانه شما می شوند، اما نگران نباشید چرا که می توانید دوربین های شیکی که نه تنها دکوراسیون شما را زشت نمی کنند، بلکه بر زیبایی آن می افزایند را از فروشگاه کاشانه مدرن خریداری و نصب کنید که علاوه بر امنیت، زیبایی را نیز به منزلتان ببرید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

شکل ظاهری دوربین مداربسته بولت BULLET

بولت در معنی یعنی گلوله یا استوانه است. دوربین های مدابسته بولت BULLET در شکل ظاهری یک استوانه که دارای یک پایه است. در داخل این استوانه لنز دوربین قرار دارد و این استوانه وظیفه محافظت از دوربین و لنز آن را بر عهده دارد. به دلیل استفاده بیشتر این مدل دوربین در فضای بیرونی جنس آن ها معمولا فلزی است که مقوامت بیشتری در برابر شرایط فضای بیرونی دارد و آیسب کمتری به دوربین می رسد پس در نتیجه اگر در فضای بیرونی می خواهید نصب کنید حتما از دروبین های با جنس فلز استفاده کنید. بدلیل شکل ظاهری زمخت و بزرگ این دوربین و بیرون بودن سیم کشی مربوط آن سازگاری چندانی با دکوراسیون داخلی منزل ندارد و پیشنهاد می شود از این نوع دوربین در فضای داخلی تا حد امکان استفاده نشود.

 

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر کاربرد

 

کاربرد دوربین مداربسته دام DOME

طراحی دوربین دام به گونه ای است که این دوربین ها در سقف باید قرار گیرند و روی دیوار نمی شود از این نوع دوربین نصب کرد. البته با استفاده از پایه می شود دوربین دام را روی دیوار نیز نصب کرد. شکل ظاهری ظریف این نوع دوربین باعث شده که دوربین دام معمولا در فضای داخلی از آن استفاده می شود و با دکوراسیون داخلی سازگار باشد. به دلیل مقوامت کم این دوربین ها و جنس پلاستیک آن ها استفاده از آن در فضای بیرونی انجام نمیگیرد. معمولا برد دید در شب دوربین دام به خاطر LED های به کار رفته شده در آن نسبت به بولت کمتر است.

 

کاربرد دوربین مداربسته بولت BULLET

طراحی دوربین های بولت به برای نصب در فضای بیرونی است. پایه های این دوربین ها به راحتی می توان بر روی دیوار یا سقف قرار داده شده و به هر زاویه دلخواهی می توان آن را چرخاند. مقاومت دوربین بالت بیشتر از دوربین های دام است. معمولا این دوربین ها دارای استاندارد مقوامت IP66 هستند. این استاندارد به معنی این است که دوربین شما اگر دارای این استنادارد باشد در هر شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و آسیبی به دوربین شما وارد نمی شود. LED های به کار رفته شده در دوربین های بالت قویتر از دوربین های دام است بدین منظور برد دید در شب آن ها بیشتر است و منطقه وسیع تری را تحت پوشش خود قرار می دهد.

لنز به کار رفته شده در دوربین های بالت بزرگتر از دوربین های دام است و کیفیت تصویر بهتری مخصوصا در فاصله دور به ما ارائه می دهد. از معایب دوربین مداربسته بالت مشخص بودن زاویه دید دوربین است به همین دلیل بهتر است در مراکز تجاری و فروشگاه ها از دوربین های دام استفاده شود.

 

کلام آخر تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

به طور کلی در مکان های سر پوشیده و داخل ساختمان به دیلیل ظرافت، کم جا بودن و معلوم نبود زاویه دید دوربین مداربسته بهتر است از دوربین ها دام استفاده شود تا بهترین بازدهی را به شما عزیزان ارائه دهد. دوربین های بولت به دلیل مقاوم بودن آن ها، لنز بزرگ تر، برد دید در شب بیشتر و نصب راحت بر روی دیوار بهتر در فضای بیرونی استفاده شود تا همان بازدهی که از یک سیستم مداربسته انتظار دارید را به شما ارائه دهد. برای اطلاع از آخرین قیمت های دوربین مداربسته و تخفیفات ویژه به سایت فروشگاه کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع: تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت | کاربرد دوربین مداربسته بولت و دام



:: برچسب‌ها: تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

با وجود تلفن همراه و استفاده بیشتر افراد از تلفن همراه هنوز تلفن جایگاه خود را به خصوص در شرکت ها و مراکز اداری و تجاری از دست نداده است. مشکل تلفن ثابت این است که یک شخص همیشه باید در محل باشد تا زنگی از دست نرود. راه حل این مشکل دایورت کردن (Call Forwarding) است. در این مقاله به آموزش دایورت کردن تلفن ثابت روی تلفن همراه و بررسی کد دایورت تلفن ثابت می پردازیم پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید. در این مقاله به آموزش دایورت کردن تلفن ثابت، کد دایورت تلفن ثابت و چگونگی انجام آن می پردازیم پس با کاشانه مدرن همراه باشید.

 

فعال کردن کد دایورت تلفن ثابت

خط های ثابت قابلیت دایورت کردن را به صورت پیشفرض هنگام خرید ندارند و باید به صورت مجزا با مراجعه به امور مشترکین مخابرات منطقه اقدام به فعال سازی دایورت تلفن ثابت کنید. توجه داشته باشید آن شخصی که خط تلفن به نام وی ثبت شده است می تواند اقدام به فعال سازی خط تلفن کند. با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به امور مشترکین مخابرات منطقه خود مراجعه کرده و دایورت تلفن ثابت را فعال نمایید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

کد دایورت تلفن ثابت

با انجام دستوراتی که در ادامه می پردازیم انتقال تماس از خط تلفن ثابت به تلفن همراه صورت می گیرد.

کد دایورت تلفن ثابت: # شماره مورد نظر*21*

کد غیر فعال کردن دایورت تلفن ثابت: #21#

ابتدا گوشی تلفن ثابت را بر میداریم و و کد *21* را شماره گیری می کنیم و سپس شماره مقصد مورد نظر که می خواهیم خط روی آن را دایورت شود (به طور مثال 09120000000) را شماره گیری می کنیم و در آخر کلید # (مربع) فشار می دهیم. در صورت انجام مراحل، بوق تلفن ثابت یک صدای متفاوت است که نشان دهنده این است دایورت شما به صورت کامل انجام شده است.

برای غیر فعال کردن دایورت فقط کافیست کد #21# را شماره گیری کنید تا دایورت شما غیر فعال شود. پس از غیر فعال کردن صدا بوق تلفن همانند گذشته و آن بوق عادی را خواهد داشت.

 

انتقال تماس از خط اشغال به خط دیگر

برای فعال سازی و غیر فعال کردن انتقال تماس از خط اشغال به خط دیگر کدهای زیر را از چپ به راست شماره گیری می کنیم.

کد انتقال تماس خط اشغال: # شماره مورد نظر*43*

کد غیر فعال سازی: #43#

 

کد دایورت تلفن ثابت در صورت پاسخگو نبودن

در این سرویس هنگامی که تلفن شما شروع به زنگ خوردن می کند، در صورتی که قبل 5 بوق، شما تماس را پاسخ ندهید این تماس دایورت شده و شماره ای که روی آن دایورت انجام داده اید شروع به زنگ خوردن می کند.

برای فعال سازی و غیر فعال کردن دایورت تلفن ثابت در صورت پاسخگو نبودن کدهای زیر را از چپ به راست شماره گیری می کنیم.

کد انتقال تماس: # شماره مورد نظر*65*

کد غیر فعال سازی: #65#

 

کد فعالسازی شماره گیری سریع

برای فعال سازی و غیر فعال کردن شماره گیری سریع کدهای زیر را از چپ به راست شماره گیری می کنیم.

کد انتقال تماس: # شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*

کد غیر فعال سازی: # کد دو رقمی *51*

 

کد هشدار بیدار باش تلفنی

برای فعال سازی و غیر فعال کردن هشدار بیدار باش تلفنیکدهای زیر را از چپ به راست شماره گیری می کنیم.

کد انتقال تماس: #بعد ساعت و دقیقه به دنبال هم*55*

کد غیر فعال سازی: #55#

 

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت

این سیستم برای همه افراد بسیار کاربردی است و بر روی تمامی اپراتورها از جمله ایرانسل، همراه اول، تالیا، رایتل قابل انجام است و با این روش دیگر نگران از دست رفتن تماس های خود نخواهید بود و همه تماس ها به موقع و درست انجام می شود. امیدواریم مطالب ما مفید واقع شود و در نظرات و سولات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگزارید.

برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

منبع : کد دایورت تلفن ثابت | آموزش دایورت کردن تلفن ثابت



:: برچسب‌ها: کد دایورت تلفن ثابت ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در این مقاله به بررسی مزایای آنتن مرکزی و راهنما خرید آنتن مرکزی پزداخته ایم پس با مجله کاشانه مدرن همراه باشید. امروزه با توجه به گسترش شهرنشینی و بالا رفتن جمعیت برخلاف گذشته، تعداد خانه های ویلایی کاهش یافته و بیشتر خانه ها تبدیل به آپارتمان و برج های سربه فلک کشیده شده. از سوی دیگر در هر یک از واحدهای این آپارتمان ها و برج ها تلویزیون تبدیل به جزیی جدایی ناپذیر در خانه ها شده، و مسلما هر تلویزیونی برای پخش نیاز به یک گیرنده یا آنتن دارد.

حال فرض کنید هر کدام ازین خانواده ها یک گیرنده در پشت بام یک ساختمان قرار دهند. تصور کنید چه بی نظمی در این ساختمان و پشت بام آنها و حتی کابل هایی که به هر واحد کشیده می شود به وجود می آید. راه حل این مشکل استفاده از یک آنتن مرکزی است که هم هزینه کمتری دارد و هم بی نظمی ایجاد شده را ندارد.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

آنتن مرکزی چیست؟

آنتن مرکزی مجموعه ای از دستگاه های الکترونیکی است که وظیفه آن دریافت چندین تصاویر ویدئویی و ماهواره ای و انتقال آن به چندین گیرنده و پخش شدن این تصاویر از گیرنده ها (به عنوان مثال تلویزیون) است.

نحوه کار یک آنتن خیلی پیچیده نیست. آنتن مرکزی دارای چندین اجزا است که یک به یک به بررسی هر کدام از آن ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت. به طور کلی نحوه انجام کار این وسیله به این صورت است که فرکانس های ارسالی توسط آنتن دریافت می شود و به یک آمپلی فایر ارسال می شود که وظیفه آمپلی فایر تقویت فرکانس دریافت شده است. سپس در ادامه به یک اسپایتر (جداکننده) ارسال می شود و از طریق جدا کننده توسط کابل های تصویر به هر واحد در ساختمان ارسال می گردد که در آن جا با وصل کردن کابل ورودی به تلویزیون اتصال میابد.

 

مزایای آنتن مرکزی

در مقاله راهنما خرید آنتن مرکزی، مزایای آنتن مرکزی نسبت به آنتن شخصی برای شما گرد آوری کرده ایم:

1. اگر هر واحد اقدام به نصب جداگانه یک آنتن برای خانه خود بکند دسترسی به ساختمان سخت میشود و حتی شاید فضای محدود پشت بام اجازه نصب آنتن برای همه واحد ها را ندهد.

2. سختی های کابل کشی یکی دیگر از موارد است

3. آسیب به نمای ساختمان بدلیل تعداد زیاد آنتن و دریافت کننده و کابل کشی های زیاد

4. هزینه زیاد نصب آنتن های شخصی هر واحد

5. ایجاد نویز و اختلال در دریافت تصاویر بدلیل ازدحام زیاد آنتن ها

6. دریافت سیگنال و کیفیت تصویر بهتر با توجه به بروز بودن و تکنولوژی بهتر آنتن مرکزی

7. دریافت تصاویر تلویزیونی، ماهواره ای و دوربین مداربسته در یک سیستم واحد

8. هزینه تعمیر و نگهداری کمتر

 

اجزا مختلف یک آنتن مرکزی

 

آنتن

آنتن وظیفه دریافت فرکانس ارسالی را بر عهده دارد. جهت آنتن باید به سمت منبع فرکانس ارسالی باشد. برای دریافت فرکانس هر چه مکانی که آنتن نصب می شود قدرت فرکانس بیشتر باشد، آنتن دهی بهتر و نیازی به تقویت کننده نیست اما اگر فرکانس در آن نقطه کم باشد از تقویت کننده ها برای تقویت فرکانس و آنتن دهی استفاده می شود.

 

آمپلی فایر

دستگاه آمپلی فایر از افت ولتاژ ورودی جلوگیری می کند. به نوعی آمپلی فایر باعث می شود تصاویر ورودی در همه واحدها دچار افت نشود و واحد ها تصویر مناسب و با کیفیت دریافت کنند. در هنگام خرید آمپلی فایر باید توجه کنید که آمپلی فایر متناسب با تعداد واحد ها باشد تا توانایی پشتیبانی از همه واحدها را داشته باشد و دچار افت کیفیت نشود. در ساختمان های بزرگ علاوه برآمپلی فایر در کنار آنتن مرکزی از نوع دیگر آمپلی فایر که لاین آمپلی فایر نام دارد استفاده می کنند. در ساختمان های بزرگ بدلیل طولانی بودن فاصله آنتن مرکزی و آنتن به دلیل افت ولتاژ در داخل کابل انتقال تصویر در نیمه راه توسط یک یا چند لاین آمپلی فایر ولتاژ و سیگنال ورودی را تقویت می کنند تا واحد های مورد نظر به دلیل فاصله زیاد دچار افت کیفیت تصویر نشوند.

 

تپ آف

وسیله ای برای تقسیم کردن یک ورودی به دو تا چهار عدد خروجی است. تپ آف به این صورت است که یک ورودی دارد که سیگنال وارد می شود. در خروجی آن یک خروجی به صورت بدون افت ولتاژ عمل را انجام می دهد و بقیه خروجی ها به صورت فرعی هستند. کاربرد تپ آف برای انشعاب گرفتن از کابل اصلی برای واحد بدون افت ولتاژ در کابل اصلی است.

 

اسپلیتر

اسپلیتر یا جداکننده وظیفه تقسیم کردن را بر عهده دارد. اسپلیتر سیگنال های ورودی را به صورت مساوی تقسیم می کند. سیگنال خروجی از آمپلی فایر وارد اسپلیتر می شود و بعد از آن به سمت هر واحد یک کابل وظیفه انتقال تصویر را بر عهده دارد. حداقل تعداد اسپلیتر باید به تعداد واحدهای موجود در ساختمان باشد و نمی توان برای 2 واحد از یک خروجی اسپلیتر استفاده کرد.

 

کابل آنتن مرکزی

وظیفه کابل ها انتقال تصویر است. کابل هایی که برای آنتن مرکزی استفاده می شود از نوع RG6 یا RG59 و یا RG11 هستند، که هر کدام برای انتقال تصویر خاص خود کاربرد دارد. جنس کابل از جنس مس است که سرعت انتقال بهتری دارند. این کابل ها دارای یک مغزی مفتولی مسی که وظیفه انتقال تصویر را دارد و شیلد رشته ای بافته شده به دور آن برای کاهش نویز و افت ولتاژ کاربرد دارد.

 

مدولاتور

اگر ساختمان شما مجهز به دوربین مدار بسته می باشد با استفاده از یک مدولاتور می توانید تصویر دوربین های مداربسته را همانند یک کانال تلویزیونی از طریق آنتن مرکزی دریافت کنید. طریقه کارکرد مدولاتور به این صورت است که تصویر خروجی از دی وی آر DVR به سیگنال های VHF و UHF تبدیل می کند که این سیگنال توسط آنتن مرکزی دریافت و به تلویزیون انتقال داده می شود و امکان دیدن تصاویر دوربین مداربسته را فراهم می سازد.

 

سخن آخر راهنما خرید آنتن مرکزی

در آخر به طور کلی پیشنهاد کاشانه مدرن برای ساختمان ها و آپارتمان ها با توجه به مزایای آنتن مرکزی که در بالا به آن اشاره کردیم و البته هزینه پایین آن نسبت به آنتن های شخصی استفاده از آنتن مرکزی است. قطعات و وسائل هم ایرانی و هم خارجی آن ها در بازار موجود است. قطعات تولیدات داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است و پاسخگوی نیاز شما است و هزینه کمتری دارد و البته با خرید آن ها به چرخه اقتصاد کشور نیز کمک شایانی می شود. برای خرید تجهیزات آنتن مرکزی می توانید به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید و تمامی برند های موجود در این حوزه را ببینید و نقد و بررسی آن ها مطالعه کرده و به مقایسه آن ها بپردازید تا بهترین انتخاب انجام دهید.

 

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع: راهنما خرید آنتن مرکزی | مزایای آنتن مرکزی



:: برچسب‌ها: راهنما خرید آنتن مرکزی , آنتن مرکزی ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته می خواهیم به سوالاتی که شما در هنگام خرید دوربین مدار بسته دارید پاسخ دهیم تا بسته به نیاز خود بهترین نوع دوربین مدار بسته را خریداری کنید. برای مشاوره رایگان با مجموعه کاشانه مدرن تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را در این راه یاری کنند. در مقالات گذشته به طور جامع دوربین مدار بسته و انواع آن را بررسی کردیم. همانطور که در آن مقالات اشاره کردیم دوربین مداربسته در زندگی امروز ما که پر از ناامنی و بی اعتمادی است، یک وسیله کاربردی برای بالابردن امنیت است. کاربردهای دوربین مدار بسته بسیار گسترده است برای مثال برای امنیت یک فضای مسکونی یا تجاری، کنترل فرزندان و پرستار بچه و نظارت بر پرسنل و بالا بردن بازدهی کسب و کار می توان از دوربین مداربسته یاری گرفت. در ادامه مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته با ما همراه باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

انواع دوربین مدار بسته

به طور کلی دوربین مدار بسته به دو نوع آنالوگ و تحت شبکه IP تقسیم می شود. در دروبین های آنالوگ انتقال تصویر با کابل های کواکسیال انجام میگیرد اما در دوربین تحت شبکه این انتقال بر روی بستر شبکه و کابل های شبکه نظیر CAT5 یا CAT6 انجام میگیرد. هزینه کابل های تحت شبکه بیشتر است از کابل کواکسیال و البته کابل های شبکه سرعت انتقال بالاتری دارند.

دستگاه ضبط کننده

دستگاه دی وی آر وظیفه پخش و ضبط تصاویر در مدل آنالوگ را در دوربین های تحت شبکه IP تحت شبکه دستگاه رکور NVR نام دارد) برعهده دارد. مدل های مختلف DVR در بازار موجود می باشد که قابلیت های گوناگونی دارند در این جا به بررسی آن ها می پردازیم. دستگاه DVR برای ضبط تصاویر نیاز به یک هارد اینترنال دارند که باید به صورت جداگانه خریداری و در دستگاه قرار داده شود.

دستگاه های DVR کیفیت های پخش متفاوتی دارند و بسته به دوربین خریداری شده باید آن را انتخاب کرد به طور مثال اگر دوربین 4 مگاپیکسل خریداری کردید DVR اچ دی توانایی پخش بالاترین کیفیت دوربین شما را ندارد و شما یک کیفیت تصویر 4 مگاپیکسلی نخواهید داشت و تصویری به مراتب با کیفیت پایین تر می بینید پس بهتر است قبل از انتخاب DVR دوربین های مورد نظر را انتخاب کنید و بهتر است قبل از خرید از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید.

امروزه برای دوربین های تحت شبکه دیگر نیازی به سویچ برای انتقال تصاویر ندارید و با یک POE می توانید دوربین ها را به NVR و براحتی انتقال تصویر را می توانید انجام دهید.

دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته از نظر ظاهری به چند دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول دوربین های دام یا گنبدی شکل هستند که بیشتر در فضای داخلی کاربرد دارند.

نوع دیگر آن دوربین های بالت هستند که بیشتر در فضای بیرون مورد استفاده قرار میگیرند. درهنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید، دوربین ها دارای استاندارد های مقاومت در برابر آب و گرد و خاک به خصوص دوربین هایی که در فضای بیرون استفاده می شوند داشته باشند تا در هنگام باران دوربین آسیب نبیند. دسته دیگر دوربین های PTZ هستند که این نوع دوربین ها قابلیت چرخش را دارا هستند در زوایایی معینی توانایی چرخش را دارند.

لنز دوربین مدار بسته

کیفیت تصویر دوربین مداربسته، بسته به لنزی که بر روی آن تعبیه شده است متفاوت است. در دوربین های آنالوگ دوربین ها از 1 مگاپیکسل تا 6 مگاپیکسل در بازار وجود دارد که هر کدام از شرکت های تولید کننده تکنولوژی خاص خود را دارا هستند که در مقالات جداگانه به بررسی تخصصی هر کدام یک از آن ها پرداخته ایم. دوربین های تحت شبکه IP لنز قویتری گاها تا 8 مگاپیکسل و بالاتر نسبت به دوربین های آنالوگ را دارا هستند.

رزولوشن تصویر دوربین ها از کیفیت های HD تا 4K در بازار موجود است که با توجه به بودجه و نیاز می توانید اقدام به خرید آن ها کنید. همانگونه که در بخش DVR ذکر کردیم هنگام خرید سازگار بودن دستگاه DVR و دوربین خریداری شده با هم بررسی شود تا بهترین نتیجه را از سیستم دوربین مداربسته ای که خریداری کرده اید ببرید. پیشنهاد کاشانه مدرن به شما برای دوربین های بیرونی 4 مگاپیکسل و داخلی دوربین های 2 مگاپیکسل خریداری کنید.

قابلیت دید در شب

در دوربین های مداربسته برای ضبط تصویر در مکان های تاریک چراغ های LED بر روی دوربین ها تعبیه می کنند تا دوربین ها در تاریکی مطلق نیز توانایی ضبط تصاویر با کیفیت را داشته باشند. این قابلیت اصطلاحاً دید در شب گفته می شود. دوربین ها معمولا همه دارای قابلیت دید در شب هستند. تفاوت آن ها مقدار برد این چراغ های LED است که تا چه فاصله را می توان پوشش دهند تا دوربین ها توانایی تصویر برداری از مکان را داشته باشد. این مقدار برد معمولا از 20 متر شروع می شود و بسته به چراغ LED دوربین هایی با برد 100 متر نیز موجود است. پیشنهاد کاشانه مدرن به شما این است دوربین هایی که فاصله 20 تا 40 متر را پوشش دهد مناسب هستند و نیازی به هزینه اضافی نیست. بردهای طولانی تر برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت انتقال تصویر

امروزه تلفن همراه و اینترنت جز لاینفک زندگی ما شده و تقریبا همه ما بخش زیادی از نیاز های روزانه ما با این دو تکنولوژی انجام می دهیم. با استفاده از قابلیت انتقال تصویر P2P شما می توانید با استفاده از تلفن همراه و اینترنت تصاویر دوربین مدار بسته خود در هر زمان و هر مکانی چک کنید و دیگر لازم نیست به دستگاه دی وی آر مراجعه کنید و از طریق آن تصاویر را ببینید.

در هنگام خرید دوربین مدار بسته این نکته توجه کنید که دستگاه ضبط کننده DVR حتما از قابلیت انتقال تصویر بر روی بستر اینترنت P2P بهره ببرد. برای انتقال تصویر یا می توانید از سرورهای شرکت سازنده دوربین های مداربسته استفاده کنید که استفاده از آن کاملا رایگان است و فقط نیاز به یک اینترنت است. راه دیگر این است که شخصا اقدام به خرید IP STATIC از شرکت های ارائه دهنده اینترنت کنید که نیازمند هزینه جداگانه IP STATIC دارد ولی امنیت بیشتری دارد و امکان قطع شدن تصاویر در آن بسیار کمتر است.

هزینه خرید سیستم مدار بسته

مهم ترین مسئله در خرید سیستم مداربسته مقدار بودجه ای است که برای آن باید در نظر گرفت. اگر سری در بازار و سایتهای موجود زده باشید متوجه می شود انواع اقسام برندها اقدام به تولید دوربین مدار بسته کرده اند. در مقاله 10 برند برتر دوربین مدار بسته به بررسی آن ها کرده ایم.برند های داهوا، هایک ویژن و هایلوک از برند های معتبر در سیستم های نظارتی هستند. دوربین های این برندها دارای تکنولوژی های جدید و انحصاری خود هستند که کیفیت تصویر و امکانات بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهند که البته این ویژگی ها باعث شده قیمت آن ها بیشتر از برندهای موجود در بازار شود.

برندهای دیگر که به AHD نیز معروف هستند دوربین با کیفیت های نسبتا خوبی هستند و قیمت پایین تری دارند و د ارای قابلیت های نسبتا خوبی هستند حال انتخاب نوع برند ها به شما و بودجه مورد نظر شما بستگی دارد. در کل دوربین های تحت شبکه قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند.

کلام آخر راهنمای خرید دوربین مدار بسته

دوربین های آنالوگ و تحت شبکه هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند. از معایب دوربین های تحت شبکه قیمت بالای آن نسبت به دوربین های آنالوگ است اما در مقابل کیفیت تصویر بهتری به شما ارائه می دهند. نکات زیادی در هنگام خرید دوربین مداربسته باید توجه شود که بسته به هرد فرد متفاوت است. ما در مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته موارد اصلی که در هنگام خرید سیستم مداربسته باید به آن توجه کنید را برای شما عزیزان گرد آوری کردیم. برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با ما تماس بگیرید. برای خرید پکیج های کامل دوربین مداربسته می توانید به فروشگاه کاشانه مدرن سر بزنید و محصول خود را خریداری کنید.

برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , خرید دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 ... 23 صفحه بعد