نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

سبک کلاسیک مانند معماری کلاسیک دارای عظمت و شکوه است. اگر این سبک دقیق و طبق اصول و قوانین آن طراحی شود می تواند میحیطی دنج، پر از حس آرامش و راحتی را به شما هدیه دهد.

معماری کلاسیک از 850 سال قبل از مسیح آغاز شده و در دوران امپراطوری های یونان و روم دستخوش تغییراتی قرار گرفته و به طور کلی معماری تمدن غرب مدیون دوره کلاسیک یونان باستان است و به آن می بالد.

در واقع این سبک همان سبک سنتی غربی است که مقداری با عصر حاضر در آمیخته شده است. طراحی داخلی کلاسیک بسیار پایدار و قابل پیشبینی است و طبق اصول و با نظم اجرا می شود. بیشتر سبک های معماری که بعد از رنسانس اروپا به وجود آمدند به نوعی معماری کلاسیک محسوب می شوند.

در ادامه این مقاله به بررسی فضاهای مختلف خانه و بررسی اجزای خانه می پردازیم پس با کاشانه مدرن همراه باشید.

 

منبع : کاشانه مدرن

 

آشپزخانه سبک کلاسیک

آشپزخانه هایی که به سبک کلاسیک دکور می شوند طراحی خاصی دارند و باید به گونه‌ای دکور شوند که زیبا و باشکوه باشند و بیشتر از رنگ‌هایی مانند سفید، کرم، طوسی، خاکستری، قهوه‌ای و مشکی استفاده می شود.

کابینت ها باید شیک و لوکس باشند و روی درب و نمای آنها کنده کاری شده باشد

گاز، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و یخچال به صورت توکار باشد.

رنگ دیوارها با رنگ کابینت و وسایل باید متفاوت باشد.

به سبک جزیره در آشپزخانه های کلاسیک بسیار استفاده می شود.

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

اتاق خواب سبک کلاسیک

در طراحی سقف اتاق خواب به سبک کلاسیک از نقش های اسلیمی استفاده می شود. پنجره ای در فضای انتهای اتاق خواب قرار می‌گیرد و در نزدیک پنجره مبلمانی قرار می دهیم و بعد تخت خواب. برای اتاق خواب از دیوار پوش های چرم مصنوعی استفاده می کنیم. اتاق خواب های کلاسیک برای اتاق خواب عروس انتخاب مناسبی هستند. نورپردازی اتاق باید بسیار ساده در نظر گرفته شود و می‌توان از آباژورهای ساده و شیک در کنار مبلمان و تختخواب استفاده کرد و لوسترها نباید زیاد بزرگ باشد. یکی از طراحی های جذاب برای اتاق خواب به سبک کلاسیک استفاده از ترکیب شیشه و فرفوژه است.

برای طراحی اتاق خواب کودک کلاسیک بهترین رنگ برای دختران صورتی ملایم و برای پسران آبی روشن است که حس آرامش را نیز به کودک القا می‌کند.

تخت خوابی که برای اتاق کلاسیک انتخاب می شود بهتر است از جنس چوب و منبت کاری شده باشد و رنگ تخت با رنگ اتاق (دیوارها و کف) ست شود.

تخت باید به گونه‌ای قرار گیرد که روبروی در نباشد یعنی اگر در نیمه باز بود تختقابل مشاهده نباشد و همچنین از قرار دادن وسیایل بیش از حد خودداری کنید. شرط کلاسیک بودن سادگی و خلوت بودن اتاق است پس تا جایی که امکان دارد از چیدن وسایل اضافه در اتاق خودداری کنید.

در سبک مینیمال، سبک مدرن و سبک ویکتوریایی میز حتما در کنار تخت قرار می‌گیرد اما در طراحی کلاسیک میزهای کنار تخت همیشه استفاده نمی‌شود و بسته به سلیقه صاحبخانه برای افزایش ظرافت می توان از آن ها استفاده کرد.

برای کفپوش از پارکت که امروزه بسیار پرطرفدار است و عایق صدا و حرارت هستند و ظاهری شیک و زیبا دارند استفاده ‌شود و تا حد امکان فرش نباشد.

 

سرویس بهداشتی سبک کلاسیک

در طراحی سرویس های بهداشتی به سبک کلاسیک بیشتر از متریال های طبیعی مانند کابینت، کف و دیوار هایی از جنس چوب یا سنگ هایی مانند مرمر و گرانیت استفاده می شود. رنگ های مورد استفاده در سرویس بهداشتی کلاسیک معمولاً شیری، سفید و قهوه ای هستند و آینه هایی با قابهای فلزی و شیرآلات فلزی شیرآلات و قاب آیینه ها باید یک رنگ و ست باشند. کابین های دوش شیشه ای و وان ها را جنس سنگ گرانیت و مرمر و روشویی ها را جنس چوب انتخاب کنید. همچنین حمام باید پنجره داشته باشد و نصف پنجره در کابین دوش قرار بگیرد. نکته اصلی این سبک که همشیه و در همه فضاها باید رعایت شود باید تقارن و نظم بصری رعایت شود. پس در دیزاین خود تقارن را فراموش نکنید.

 

سقف و ستون در طراحی کلاسیک

در تمام سبک های کلاسیک ستون سازی نقش اساسی دارد. سه نظام اصلی ستون سازی عبارت اند از:

1. دوریک

2. یونیک

3. کورتنی

ساختمان هایی که به سبک کلاسیک اجرا می شوند، حتما در ورودی خود دارای ستون های بلند هستند.

ستون های بلند نیازمند سقف های بلند هستند بنابراین در طراحی داخلی کلاسیک سقف را بلند میسازند. سقف و ستون ها گاهی دارای گچبری هستند. در طراحی کلاسیک جنس کف از سنگ یا چوب است و سطحی بزرگ و یک دست دارد.

 

مبلمان سبک کلاسیک

در طراحی داخلی کلاسیک از مبلمان استیل استفاده می شود و همچنین یک فضای جداگانه برای میز ناهارخوری در نظر گرفته می شود که در آن فضا علاوه بر میز ناهارخوری یک بوفه یا ویترین قرار می گیرد که ظروف غذاخوری را در داخل بوفه می چینند. ظروف و وسایل اصولا از جنس چینی، نقره یا شیشه هستند کف با طرح های گل و گیاه مزین شده اند.

 

نورپردازی

در این سبک از لوستر ها و نورپردازی های سنگین و کلاسیک استفاده می شود. جنس لوستر ها برنجی یا بلورین هستند. از آباژور نیز در کنار مبلمان و میز ناهار خوری استفاده می شود و همچنین در کنار آیینه ها و کنسول ها از لوسترهای دیوارکوب استفاده می شود در این سبک لامپ سقفی نیستند و باید از لامپ های دیواری استفاده کنید.

 

رنگ ها

در طراحی کلاسیک از رنگ‌های زنده و برگرفته از طبیعت استفاده می شود مانند آبی سیر، قهوه‌ای، قهوه ای مایل به قرمز، زرد، سبز و علاوه بر این رنگ ها از رنگ سیاه برای تکامل و تمرکز المان های خاص استفاده می شود به طور کلی طراحی کلاسیک به سبک رنگ های غنی و فاخر معروف است.

رنگ ها در طراحی کلاسیک نجیب و آرام هستند. اگر دیزاین خانه شما سبک کلاسیک است، از رنگ های تند و زننده استفاده نکنید بلکه با رنگ های نرم و گرم آرامش خاص این سبک را به منزل خود هدیه دهید.

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

یکی دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی سبک ویکتوریایی است که به نوعی سبک دکوراسیون کلاسیک است. بر خلاف سبک مینیمال که ساده است سبک طراحی داخلی ویکتوریایی با شکوه و شلوغ است. البته در طراحی داخلی ویکتوریایی بسیار به هماهنگی و زیبایی توجه می شود و این سبک احساس عاشقانه و عرفانه را ایجاد می کند و تلفیقی از سبک سنتی اروپایی، خاورمیانه و آسیاست. تاریخچه این سبک مربوط به نیمه دوم قرن 19 است و نام ملکه ویکتوریا الهام گرفته شده است. در این سبک تمامی لوازمی که به کار برده می شود اعم از مبلمان، پرده ها، فرش ها، کفپوش ها، دیوارها، لوستر و تمامی لوازم دیگر دارای تزیینات بسیار سلطنتی هستند. پرده ها در سبک ویکتوریایی از جنس مخمل اند. چوب های استفاده شده در طراحی ویکتوریایی سنگین هستند. به طور کلی به جزییات و ریزه کاری ها در این سبک توجه ویژه ای می شود.

 

منبع : کاشانه مدرن

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

سبک ویکتوریایی الهام گرفته از سبک گوتیک به کار رفته در کلیساها و قصرهای تاریخی است البته رنگ ها در سبک ویکتوریایی با گوتیک متفاوت است.

در طراحی ویکتوریایی نظم و ترتیب بسیار حائز اهمیت است و به جداسازی فضاهای مختلف از یکدیگر بسیار توجه می شود.

در این سبک اتاق نشیمن که افراد منزل و مهمان ها در آن جمع می شوند و سالن غذا خوری از اهمیت بالاتری برخوردارند.

با وجود اینکه حدود دو قرن از پیدایش این سبک گذشته اما هنوز بسیاری از مردم در جستجوی شناخت و بکار گیری آن هستند و این محبوبیت به دلیل خصوصیاتی مانند شکل خاص دیوارها و تزیینات داخلی در سبک ویکتوریایی است.

 

دکوراسیون فضاهای مختلف در سبک ویکتوریایی

دکوراسیون اتاق نشیمن ویکتوریایی

برای اتاق نشیمن به سبک ویکتوریایی مبل های چوبی با نشیمن گاه های عمیق در نظر بگیرید، این مبلمان ها باید دارای رنگ های خنثی مانند خاکستری باشند و نهایتا با کوسن هایی با رنگ های گرم به آن کمی انرژی اضافه کنید، پیانو هم بد نیست در خانه هایی به سبک ویکتوریایی حضور داشته باشد. لوستر هایی پر جزییات و بزرگ استفاده کنید منظور لوستر ها و چلچراغ های پر کار با شاخه های زیاد و لوکس. از پرده های ضخیم وسلطنتی استفاده کنید

 

دکوراسیون آشپرخانه سبک ویکتوریایی

در این سبک کابینت ها بلند و نزدیک به سقف ساخته و نصب می شوند. در آشپزخانه از میز ناهار خوری بزرگ استفاده می شود. لوازم و اثاثیه موجود در آشپزخانه شیشه ای یا مسی هستند.

 

دکوراسیون اتاق سبک ویکتوریایی

در طراحی داخلی ویکتوریایی برای تزیین اتاق ها معمولا از کاغذ دیواری های راه راه یا تصاویر گل ها و حیوانات استفاده می شود. از قاب عکس های حکاکی شده بزرگ که جلوه ای خاص به اتاق می بخشد استفاده می شود.

تخت های بزرگی در اتاق قرار می گیرند و بالا و دور تا دور تخت با پرده های بلند پوشانده می شوند. حتما از شومینه در اتاق خواب استفاده شود.

رنگ های به کار رفته شده در اتاق خواب های ویکتوریایی قرمز، سبز، طلایی، آبی و قهوه ای است

 

سرویس بهداشتی و حمام

در طراحی سرویس بهداشتی و حمام به ویکتوریایی باید زیبایی، ظرافت و راحتی را مد نظر داشته باشیم در این سبک مهم ترین نکته استفاده از وان است. روشویی های چینی کلاسیک اند. شیر آلات و سایر لوازم فلزی از جنس برنج هستند و آن ها را با طلا آبکاری می کنند و برای دیوار ها و کف از کاشی های کوچک و شش ضلعی استفاده می شود.

سبک ویکتوریایی و فرانسوی هر دو سبک های کلاسیک هستند اما در سبک ویکتوریایی از وسایل کلاسیک ببشتر استفاده می شود و حس غنی تری نسبت به سبک فرانسوی ایجاد می کند.

 

ویژگی های سبک ویکتوریایی

کیفیت بالا، اعتبار و ارزش بالای آیتم ها

استفاده از اشیا قدیمی و کلاسیک

تلفیقی از چند سبک کلاسیک – چینی – هندی – گوتیک – روکوکو

حضور گل ها و گیاهان که می توانند موضوعی هم باشند.

 

دکور کردن قسمت های مختلف سبک ویکتوریایی

گچبری و قرنیز دیوارها

در طراحی ویکتوریایی از گچبری و قرنیزهای زیبا با ریزه کاری سبیار و طرح های سلطنتی استفاده میشود.

شومینه

از شومینه حتما در دکور استفاده می شود و این شومینه ها در اتاق نشیمن و اتاق خواب قرار میگیرد. شومینه ها در این سبک از جنس مرمر ساخته می شوند.

دیوارها

در سبک ویکتوریایی برای تزیین دیوارها علاوه بر گچ بری و رنگ از کاغذ دیواری های بسیار زیبا استفاده می شود.

پارچه ها

تمامی پارچه های به کار رفته در منزل اعم از مبلمان و سایر لوازم باید متناسب و هماهنگ با کاغذ دیواری استفاده شود.

رنگ ها

در طراحی دکوراسیون ویکتوریایی از رنگ هایی مانند زرشکی، میشی، قهوه ای تیره، ارغوانی و سرمیه ای استفاده می شود.

البته بسته به سلیقه افراد منزل می توان به طور تخصصی و با توجه به مطالبی که در مقاله رنگ ها در دکوراسون داخلی گفته شد رنگ ها را تغییر داد.

پرده ها و فرش ها

در دکوراسیون ویکتوریایی به دلیل اینکه در زمان گذشته نور آفتاب را برای بدن انسان مضر می دانستد از پرده های ضخیم و تیره استفاده می کردند تا مانع عبور نور شوند. اما امروزه می توان به گونه ای پرده ها را به کار برد که علاوه بر متناسب بودن با سبک و سیاق ویکتوریایی بتوان در زمان تابش آفتاب از نور طبیعی استفاده کرد.

فرش

در این سبک می توان از فرش های شرقی در قسمت های مختلف مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده شود.

الگو ها

در طراحی دکوراسیون به سبک ویکتوریایی از نقش های گل و گیاه و جانوان در تزیینات پارچه ها و غیره استفاده می شود.

مبلمان و سایر لوازم منزل

در طراحی داخلی ویکتوریایی مبلکان باید دارای پیچ و خم بسیار و دارای دکمه هایی شبیه الماس باشد. همجنین دسته ها و پایه های مبلمان باید حکاکی و تزیین شده باشد.

مجسمه و تابلو

در دیزاین خانه از مجسمه های مجلل و نقاشی ها با قاب های حکاکی شده و پارچه های طرح دار و شیشه های رنگی استفاده می کنند.

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: سبک ویکتوریایی چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

مینیمال (Minimal) در لغت به معنای حداقل و کمترین است. با توجه به معنای لغوی آن در طراحی دکوراسیون داخلی هم از همین معنی استفاده می شود. در سبک مینیمال با استفاده حداقلی از وسایل، تمرکز بیشتر روی ساده بودن است در واقع مینیمالیسم همان ساده گرایی است. سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از معروفترین سبک ها است و به خصوص امروزه بسیار از سبک مینیمالیسم استفاده می شود.

 

منبع : کاشانه مدزن

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

سبک مینیمال در فضاهای مختلف

اتاق نشیمن سبک مینیمالیسم

در سبک مینمال بیشتر از رنگ های روشن و خنثی استفاده می کنیم. بنابراین ممکن است خانه سرد و بی روح به نظر برسد. به همین منظور باید کنتراست محیط را بالا ببریم. با اضافه کردن رنگ های بژ، سیاه و گلبهی می‌توانید این کنتراست را ایجاد کنید. داشتن یک شومینه با آتش الکتریک هم گرما را به خانه تان می بخشد و هم کنتراست فضا را بالا می برد.

در سبک مینیمالیسم از میزهای پذیرایی و میز مبل ناهماهنگ استفاده نکنید بلکه یک ست کامل مبل و میز خریداری کنید. به طور کلی یکدست بودن در سبک مینیمال بسیار مهم و کلیدی است. پیشنهاد می کنیم مبلمان از مدل های بزرگ و نیمکت های ال (L) شکل برای اتاق نشیمن استفاده کنید که یک انتخاب عالی خواهد بود.

فضا را ساده نگه دارید و از اضافه کردن اکسسوری و لوازم تزیینی بیش از حد خودداری کنید. فقط اکسسوری مورد نیاز و ضروری را در اتاق نشیمن نگه دارید. برای زیبا سازی فضا استفاده از گل و گلدان را هرگز فراموش نکنید.

در مورد دیوار ها می توانید قفسه هایی را روی دیوار نصب کنید اما نه قفسه های معمول و دسته بندی شده بلکه منظور قفسه های شناور است. قفسه های شناور به این صورت است که جندین قفسه کوچک را در قسمت های مختلف دیوار با هارمونی زیبا و مناسب نسبت به هم نصب کنید

 

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال

در طراحی فضاهای داخلی مختلف به خصوص آشپزخانه باید به تمامی وسایل مورد نیاز وجود داشته باشد. اما این چطور ممکن است؟ این کاری است که طراحان کاشانه مدرن به خوبی از پس آن برآمده اند و به گونه ای لوازم آشپزخانه را دکور و طراحی می کنند که این لوازم در بطن آشپزخانه پنهان باشد. تا ظاهر آشپزخانه ساده و بدون بی نظمی و شلوغی باشد و علاوه بر این لوازم در داخل کمد ها و کابینت ها جاساز شوند و استفاده از آن ها راحت تر شود. با این طراحی دیگر پستی و بلندی و به هم ریختگی و شلوغی در فضا وجود ندارد و همه چیز یکپارچه و منظم است. بهترین مدل از مدل های دکوراسیون مینیمال در آشپزخانه، سبک های آمریکایی و ایتالیایی است. با استفاده از سبک جزیره و گاز و فر توکار جلوه ای دو چندان به آشپزخانه خود بدهید.

 

اتاق خواب سبک مینیمال

استفاده از رنگ های روشن به خصوص سفید، دیوارهای ساده و بدون الگو، قاب عکس، نقاشی های ساده به سبک مینیمالیست، پرده های ساده به طوری در صبح، اتاق از نور طبیعی بهره مند شوند و در ظهر و ساعات بعدی روز پوشیده شود. استفاده از لامپ های با نور ملایم و لوستر مینیمال، استفاده نکردن از نورهای نقطه ای هالوژن، پنجره های بزرگ و عریض، استفاده از خطوط منظم و شکسته در طراحی دیوارها، کمترین استفاده از وسایل و غیره می باشد. برای اتاق خواب هایی که به سبک مینیمال دکور می شوند، استفاده از لوستر مناسب نیست.

بنابراین از چراغ های حبابی شکل و ساده با رنگ های خنثی استفاده می کنیم. پرده نیز باید تا حد امکان ساده باشد. شاید با خودتان خود فکر کنید که این کار سخت است، از طریق برقراری تماس با کاشانه مدرن می توانید از طراحان و صاحبین سبک مشاوره دریافت کنید تا به یک طراحی زیبا و مورد پسند برسید.

 

کف در طراحی مینیمال

اگر کف دارای پارکت یا کف پوش زیبا باشد دیگر نیازی به استفاده از فرش نیست. اگر از آن دسته افراد عاشق فرش هستید، به خصوص ایرانی ها که بسیار به فرش خصوصا فرش دستباف علاقه مندند و علاوه بر آن می خواهید از دکور مینیمال استفاده کنید، می توانید از فرش های کوچک و با رنگ های خنثی استفاده کنید. لازم نیست که کف خانه را با فرش پر کنید این کار در سبک مینیمالیست کاربرد زیادی ندارد. فقط یک تخته فرش کوچک کافی است.

 

مبلمان در سبک مینیمال

از پر کردن فضا با مبلمان و صندلی های زیاد و حجیم خودداری کنید. در طراحی دکوراسیون مینیمال ترجیحا باید از مبل های پارچه ای و راحتی کمک گرفت. از رو تختی، رو بالشی و رومبلی های بسیار ساده ترجیحا بدون طرح و با رنگ های خنثی استفاده کنید زیرا طرح های شلوغ و رنگ های جیغ توی ذوق میزنند و مناسب سبک مینیمالیست نیست.

 

 

اتاق کودک سبک مینیمال

عروسک ها و اسباب بازی اتاق کودک باید به گونه ای کاملا منظم در داخل قفسه ها یا روی دیوار قرار گیرد و به گونه ای دکور شود که به هم ریخته و نامنظم نباشد. کمد لباس و وسایل کودک باید در کنج قرار گیرد و کف اتاق نیز باید سراسر با موکت رگ خنثی پوشیده شود. پیشنهاد دیگر این است که می توان از رنگ های آبی و صورتی ملایم به جای رنگ های خنثی استفاده کرد.

 

سرویس بهداشتی مینیمال

با کار گذاشتن آینه های بزرگ و عریض حتی در سرویس های کوچک فضای بزرگتر از حد معمول بدست می آید. از کمد ها و کشو های زیبا و کاربردی که ظاهر بسیار شیک و ساده دارند استفاده می کنیم که در عین زیبایی و شیک بودن بسیار کاربردی هستند و فضای زیادی در داخل خود دارند و می توان تمام لوازم را درون آن ها جا داد که هم دسترسی به آن راحت تر شود و ظاهر سرویس ما زیبا و ساده باشد.

به طور مثال می توان فضای ظاهری را با گلدان های کوچک کاکتوس دیزاین کنید. در طراحی مینیمال از کاشی و سرامیک با رنگ روشن اغلب رنگ سفید استفاده می شود.

 

 

حمام مینیمال

حمام ها دو مدل هستند، حمام دارای وان و بدون وان. اگر حمام وان داشته باشد به جای چیدن همه لوازم دور وان از یک چهارپایه چوبی سفید ضد آب که درب داشه باشد و مانند یک کمد کوچک متحرک باشد استفاده می کنیم. لوازم اضافی را در داخل آن میگذاریم و لوازم جلوی دست را روی آن قرار می دهیم و آن را کنار وان می گذاریم. در صورتی حمام وان ندارد از کمد های درب دار برای نگهداری لوازم استفاده کنیم.

رنگ کاشی ها شیر آلات و کمدها و نور محیط را متناسب با دکوراسیون مینیمال و اصول زیبایی شناسی و روانشناختی انتخاب می کنیم که با تماس با کارشناسان کاشانه مدرن می توانند شما را یاری کنند تا به دکوراسون داخلی مورد دلخواه خود برسد.

 

طراحی مینیمال فضای غیر مسکونی

طراحی مینیمال را می شود برای فضاهای غیر مسکونی مانند دفاتر اداری، آموزشی و … نیز استفاده کرد. استفاده از سبک مینیمالست حتی در فروشگاه ها و دفتر های کار نیز می تواند عالی باشد، زیرا باعث آرامش خاطر و تاثیر در روحیه مشتری می شود و این امر مستقیما روی فروش و درآمد شما تاثیر بسزایی دارد.

 

اکسسوری و لوازم سبک مینیمال

به طور کل در طراحی به سبک مینیمالیست می توان از گلدان های بزرگ و کوچک استفاده کرد البته گلدان ها باید رنگ های خنثی داشته و سرامیکی باشند. می توانید از ترکیب رنگ های سفید_خاکستری، سیاه_زرد استفاده کنید. در مورد گلدان هم می توانید از گلدان های شیشه ای استفاده کنید چون این گلدان های شیشه ای شفاف هستند و آب دورن خود زیبایی گل و گیاه را چند برابر می کند و جلوه خاصی به فضا خواهند داد.

همه این موارد و توضیحات گوشه کوچکی از نکات اصولی هستند که در طراحی مینیمال کاربرد دارند و اگر مایلید سبک مینیمال را برای دکور فضای مورد نظر خود انتخاب کنید طراحان کاشانه مدرن با به کار گیری تخصصی و اطلاعات و خود در این زمینه مطابق سلیقه کاربری شما بهترین فضا رابرایتان به ارمغان بیاورند. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]



:: برچسب‌ها: سبک مینیمالیست در طراحی دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته بدلیل کارایی که دارند از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و همه افراد برای تامین امنیت خانه خود و یا محل کار خود از این تکنولوژی استفاده می کنند. بسیاری از دوربین های مداربسته ضد آب هستند و از اصطلاح IP66 و یا IP67 استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم بدانیم استاندارد IP67 چیست و چه کاربردی دارد. با محله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 

منبع : کاشانه مدرن

استاندارد IP67 چیست

دوربین مداربسته نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی، آب می تواند موجب سوختن و از کار افتادن آن شود. هنگامی که دوربین مداربسته در فضای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد در معرض آب و گرد و خاک است. از این رو شرکت های تولید کننده به گونه ای این دوربین ها را طراحی کرده اند که نفوذ تاپذیر باشند و باران و گرد و خاک باعث از کار افتادن وخرابی دستگاه نشود.

استاندارد IP67 یک استاندارد جهانی برای میزان مقاومت و محافظت بدنه دوربین مداربسته از تجهیزات داخلی آن است. IP مخفف Ingress Protection است به معنی محافظت در برابر نفوذ می باشد. باید این نکته را ذکر کنیم IP به هیچ عنوان به معنی تحت شبکه نیست.

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

کد های استاندارد

این استاندارد دارای کدهایی است که میزان نفوذ پذیری آب و گرد و خاک را به دوربین مداربسته مشخص می کند. استاندارد IP دارای دو عدد می باشد.

 

معنی عدد اول IP

عدد سمت چپ یا دهگان در بازه صفر تا 6 می باشد. این عدد بیان کننده میزان مقاومت دروبین در مقابل گرد و خاک و اجسام دیگر را دارد که عدد 1 کمترین مقاومت و عدد 6 بیشترین مقاومت را دارست و به نوعی نفوذ ناپذیر است.

0- بدون حفاظت

1- محافظت در برابر لمس اتفاقی دست

2- حفاظت در برابر اجسام خارجی مانند انگشتان دست

3- محافظت در برابر برخورد با ابزار و سیم

4- محافظت در برابر برخورد با ابزار ، سیم و سیم‌های کوچک

5- محافظت محدود در برابر گرد و غبار

6- محافظت کامل در برابر گرد و غبار

 

معنی عدد دوم IP

عدد سمت راست یا یکان در بازه صفر تا 8 است. این عدد نشان دهنده مقاومت در مقابل نفوذ آب و مایعات است. هرچه اعداد بیشتر شود میزان نفود پذیری افزایش می یابد. در این بازه عدد 8 بیشترین مقاومت را داراست.

در ادامه به معانی اعداد و میزان مقاومت آن ها می پردازیم

0- بدون حفاظت

1- محافظت در برابر رطوبت باران

2- محافظت در برابر اسپری مستقیم تا 15 درجه

3- محافظت در برابر اسپری مستقیم تا 60 درجه

4- محافظت در برابر اسپری از تمام جهات، محافظت محدود در برابر آب

5- محافظت از آب با فشار کم

6- محافظت از آب با فشار متوسط

7- محافظت در برابر غوطه وری در آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه

8- محافظت در برابر غوطه وری در آب به میزان بالاتر از 1.5 متر و زمان بیشتر از 30 دقیقه

برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: استاندارد IP67 چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در سال های اخیر دوربین های مداربسته هر روز پیشرفته تر شده و امکانات که در اختیار ما می دهند بیشتر است. یکی از ویژگی های کاربردی برخی از دوربین های مداربسته قابلیت چرخش دوربین مداربسته است. قابلیت چرخش به شما این  امکان را می دهد زاویه دید دوربین را به صورت دلخواه جا به جا کنید. در این مقاله خواهیم فهمید دوربین مداربسته اسپید دام چیست و به بررسی مزایا و کاربرد دوربین مداربسته اسپید دام می پردازیم، پس با مجله کاشانه مدرن همراه باشید.

 

منبع : کاشانه مدرن

دوربین مداربسته اسپید دام چیست

دوربین های اسپید دام نسل جدید دوربین های مداربسته است که به شما امکان تغییر زاویه دوربین را می دهد. در داخل دوربین اسپید دام موتورهایی تعبیه شده است که این موتورها دوربین مداربسته را می گرداند. دوربین اسپید توانایی گردش به دور خود (Paning)، گردش عمودی (Tilting) و بزرگنمایی اپتیکال (Optical Zoom) را دارا می باشد. دوربین های اسپید دام به اختصار PTZ نیز می گویند.

 

کاربرد دوربین اسپید دام

برخی گمان می کنند که با تهیه یک دورین اسپید دام می توانند از آن به جای چند دوربین مداربسته عدی استفاده کرد پ، که این یک تفکر کاملا اشتباه است. دوربین های گردان بیشتر برای فضاهای بزرگ مانند سوله ها کاربرد دارد. درست است که دوربین های اسپید دام دارای قابلیت برنماه ریزی گردش دارند اما برای بازدهی بیشتر بهتر است یک اپراتور دائمی در اتاق کنترل حضور داشته باشد.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

 

مزایا دوربین PTZ

دوربین هایم داربسته اسپید دام دارای مزایایی هستند که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

دید در شب دوربین های گردان

دوربین اسپید دام معمولا دارای دید در شب هستند. برد دید در شب این دوربین ها هماهنگ با دید لنز دوربین نیست و دید در شب برد کمتری دارد پس برای فضاهای بزرگ بهتر است از نور محیط را افزایش دهید.

 

زاویه دید دوربین

دوربین های PTZ دارای بزرگنمای اپتیگال هستند و زاویه دید لنز دوربین بسته به بزرگنمایی آن است. معمولا دوربین های PTZ دارای لنز های عریض هستند.

 

بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید دوربین مداربسته | چه دوربین مداربسته ای بخریم

 

برنامه ریزی چرخش

توانایی چرخش دوربین PTZ فقط به صورت مکانیکی نیست و به صورت اتوماتیک نیز می توان با برنامه ریزی تعریف شده دوربین زاویه دید دوربین را عوض کرد. در هنگام برنامه ریزی دروبین PTZ می توانید برنامه ریزی خود را به گونه ای تعریف کنید که در زاویه های مشخصی که حساسیت بیشتری دارند، دوربین در آن نقطه بایستد و از آن نقطه فیلم برداری کند. زمان توقف دوربین قابل تعریف است. به فرض مثال برنماه ریزی شما به گونه ای باشد در یک ساختمان مسکونی زاویه دوربین مقابل درب ورودی است مدت زمان مشخص شده ای چرخش متوقف شود و از درب ورودی فیلم برداری شود. این قابلیت PRESET نام دارد.

در نسل های جدید دوربین های اسپید دام قابلیت جذاب دیگریی اضافه شده است که در اگر جسمی در مقابل دوربین مداربسته شروع به حرکت کند دوربین به صورت اتوماتیک چرخش فعال می شود و جسم مورد نظر را تا جای ممکن تعقیب میکند.

 

طریقه اتصال و گرداندن دوربین PTZ

به طور معمول دوربین های اسپید دام دارای یک پورت خروجی  هستند و در صورتی که دستگاه رکوردرر شما قابلیت پشتیبانی از آن را داشته باشد می توانید دوربین را بچرخانید. پورت RS485 برای کنترل دوربین های اسپید دام است. البته در برخی مدل ها از یک تکنولوژی جدید استفاده می شود و بر انتقال فرامین بر روی همان کابل کواکسیال که وظیفه انتقال تصاویر را بر عهده دارد انجام می شود.

در دوربین های بی سیم که نیازی به به دستگاه رکوردر ندارند این اطلاعات از طریق نرم افزار مخصوص گوشی که به دوربین منتقل می شود و شما با استفاده از تلفن همراه یا لب تاپ خود می توانید زاویه دید دوربین را تغییر داده و دوربین را بچرخانید.

 

قیمت دوربین های اسپید دام

دوربین های اسپید دام به دلیل تکنولوژی بالا و تجهیزات سخت افزاری بسیاری که دارند، قیمت آن ها کمی از دوربین های معمولی بیشتر است.

 

سخن آخر

دوربین های اسپید دام یکی از انواع دوربین های مداربسته است که طرفداران به خصوص خود دارد و به نوعی تمام قابلیت های یک دوربین مداربسته را در خود جای می دهد. امروزه دوربین های مداربسته رومیزی گردان و بی سیم، محبوبیت زیادی بین پدر و مادرانی که دارای فرزندان خردسال هستند، دارد.

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته اسپید دام چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در مقاله راهنمای نصب دوربین مداربسته آنالوگ سعی بر این است که به شما کمک کنیم تا بهترین محصول را با توجه به همه جوانب انتخاب و خریداری و راه اندازی کنید، البته بهتر است در هر زمینه ای با کمی هزینه بیشتر از متخصصان آن زمینه یاری بگیرید تا نتیجه بهتری برایتان حاصل شود.

امروزه با توجه به بالا رفتن آمار خلاف ودزدی ها و ‌ناامنی ها یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای بالا بردن امنیت خانه و خانواده استفاده از دوربین های مداربسته است. با توجه به پیشرفت روز افزون این دوربین ها حتی اگر خیلی از منزل، دفتر، مغازه و… خود دور باشید چون این دوربین ها به تلفن همراه شما متصل اند از راه دور نیز می توانید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید و از بروز هرگونه خطر و نا امنی احتمالی جلوگیری کنید. اگر سر رشته ای از این کار ندارید، می توانید از مشاوران و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید و االبته با استفاده از مشاوره و راهنمایی های درست می توانید دست به کار شوید و محصول درستی را با توجه به نیاز و بودجه تان انتخاب، نصب و راه اندازی کنید.

 

 

 منابع : کاشانه مدرن 

راهنمای نصب دوربین مداربسته آنالوگ

امروزه در بسیاری از مراکز تجاری و اداری و حتی منازل مسکونی افراد برای تامین امنیت و موارد دیگر اقدام به نصب دوربین مدار بسته می کنند.

نصب دوربین مدار بسته یک کار تخصصی است و بهتر است آن را به متخصصان این زمینه بسپارید. البته شما نیز با کمی دانش فنی و مبانی و اطلاعات در زمینه برق می توانید دوربین مدار بسته خود را نصب کنید. در این مقاله به آموزش نصب دوربین مداربسته پرداخته ایم.

 

اجزای سیستم دوربین مدار بسته

هنگام خرید یک سیستم دوربین مدار بسته شما نیاز به دوربین، دستگاه دی وی آر، هارد، آداپتور برق، کابل کواکسیال و فیش BNC  دارید. این لوازم، حداقل لوازم لازم و ضروری برای نصب یک سیستم دوربین مدار بسته است. پس به خوبی چک کنید که همه این موارد را تهیه کرده باشید. بعد از تهیه لوازم دوربین مدار بسته شما احتیاج به ابزار لازم از جمله دریل سیم چین و ابزار های دیگر دارید.

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

تعیین نقاط نصب دوربین

حال باید ببینید که برای پوشش دادن چه نقاطی لازم است که دوربین نصب کنید. باید توجه کنید که لازم نیست همه نقاط را تحت پوشش قرار دهید و فقط نقاط ضروری کافی است. سعی کنید یک نقشه از فضای مورد نظر تهیه کنید و نقاط ضروری برای نصب دوربین مدار بسته را مشخص کنید. با این کار هم به راحتی نقاط مورد را پیدا میکنید و هم می فهمید که چه تعداد دوربین لازم است و هزینه اضافی نخواهید کرد.

نقاط معمول برای نصب دوربین مدار بسته :

درب ورود و خروج

پنجره های روبه خیابان که امکان دسترسی به آن وجود دارد

اتاق تاسیسات و موتور خانه

پارکینگ و انباری ها

لابی و حیاط

راه پله و راه خروجی اضطراری

 

کابل کشی

پس از تعیین نقاط استقرار دوربین ها، یک مکان برای استقرار دستگاه DVR در نظر بگیرید. این مکان بهتر است در جایی باشد که امکان دسترسی کمتر است. حال از جایی که دوربین نصب می شود تا دستگاه DVR باید کابل کشی کنید. برای دوربین مداربسته از کابل ترکیبی کواکسیال (RG59) استفاده می شود. کابل کواکسیال دارای یک کابل انتقال تصویر و یک کابل برق است که دیگر برای تامین برق لازم برای دوربین نیازی به کابل برق ندارید. بهتر است جنس کابل ها تمام مس باشد تا سرعت انتقال خوبی داشته باشد.

نکته اصلی در کابل کشی این است که برای امنیت و جلوگیری از آسیب زدن هیچ کابلی در معرض دید نباشد. اگر در فضای بیرون کابل کشی می کنید می توانید از فلکسی ها استفاده کنید و در فضای داخل در صورت وجود سقف کاذب کابل ها در آن قرار دهید یا داکت ها استفاده کنید و مسیر را داکت کشی کنید.

 

نصب دوربین ها

در فضای بیرونی بهتر است از دوربین های بالت استفاده شود. حتما دوربین ها را به دیوار پیچ کنید و از لنت های چسبنده استفاده نکنید. ارتفاع دوربین ها حداقل باید 3 متر از سطح زمین باشد تا امکان دسترسی به آن کم باشد و ارتفاع زیادی نباشد به صورتی که دوربین قادر به تصویر برداری کامل نباشد (به طور مثال آنقدر بلند باشد که چهره افراد قابل شناسایی نباشد و فقط بالای سر آن ها را دوربین ببیند). در هنگام نصب دوربین دقت کنید که مواردی مانند شاخ و برگ درختان و … مانع دید دوربین نشود. در فضای داخلی معمولا از دوربین های دام استفاده می شود و آن ها را در سقف نصب کنید.

 

نصب فیش ها

دوربین های مداربسته آنالوگ دارای 2 عدد فیش هستند که یکی از آن ها کابل تصویر و دیگری کابل برق آن است. این دو به کابل کواکسیال وصل می شوند. کابل تصویر کواکسیال را با استفاده از فیش BNC به کابل تصویر دوربین وصل کنید.

برای کابل برق آن دو راه عمومی وجود دارد. دوربین نیاز به برق DC-12V دارند. روش اول این است که یک آداپتور 12 ولت 2 آمپر در کنار دوربین قرار دهید و آداپتور را به برق شهری وصل کنید. در این روش برای هر کدام از دوربین ها یک آداپتور لازم است. در روش دوم استفاده ار یک ترانس مرکزی برای تامین برق مورد نیاز تمام دروبین ها است که دیگر نیازی نیست در کنار هر دوربین یک آداپتور وصل شود. برای اجرا ابتدا فیش نری کابل برق کواکسیال به مادگی دوربین وصل می کنیم و پس از وصل کردن همه دورین ها به کابل برق همه کابل ها را به ترانس مرکزی وصل می کنیم. حال با توجه به شرایط خود می توانید یکی از این 2 روش را انتخاب کنید.

 

نصب دستگاه DVR

در این مرحله باید دستگاه DVR را نصب کنید و فیش های مربوطه آن را نصب کنید. دستگاه های DVR به صورت خام هستند. منظور این است که این دستگاه هیچ هاردی برای ضبط تصویر ندارد. پس باید جداگانه اقدام به تهیه یک هارد اینترنال کنید. پیچ های مربوط به کاور DVR را باز کنید و درپوش بالایی آن را بردارید. داخل DVR باید 2 فیش مستطیلی شکل باشد این فیش ها یک سر آن به هارد اینترنال و دیگری به برد دی وی آر وصل میشود. با پیچ های که همراه هارد است آن را داخل DVR پیچ کنید که جابجا نشود و درپوش DVR سر جایش بزارید و ببندید. داخل کارتون دستگاه DVR یک آداپتور وجود دارد که آن را به برق بزنید و فیش آن را به پشت DVR وصل کنید. در پشت دی وی آر سوکت های دیگری را مشاهده میکنید.

همه کابل های کواکسوالی که از دوربین ها کشیده اید را جمع کنید و کابل های تصویر و برق را از هم جدا کنید. در سر کابل تصویر یک فقش BNC وصل کنید و آن را به DVR بزنید (هر دوربین به یک کانال. پس توجه کنید تعداد کانال های دستگاه DVR متناسب با تعداد دوربین ها باشد نباید تعداد دوربین بیشتر از کانال ها باشد). دستگاه های DVR معمولا دارای خروجی VGA و HDMI هستند و این بسته به مانیتوری که تهیه کرده اید می توانید استفاده کنید. البته می توانید از 2 مانیتور همزمان هم تصویر را با کابل VGA بگیرید و هم HDMI. برای نظم دهی و جمع بودن دستگاه DVR پیشنهاد میکنیم اقدام به تهیه یک رک کنید تا بی نظمی حاصل از سیم کشی ها را برطرف کند.

 

منبع تغذیه

کابل های برقی که در مرحله قبل جدا کرده بودید را همگی جمع کنید. اگر از روش ترانس مرکزی استفاده می کنید آن را به ترانس مرکزی وصل کنید و ترانس را به برق شهری.

اگر برای هر دوربین آداپتور جداگانه قرار داده اید سیم های موجود را مستقیما به برق شهری وصل کنید.

 

گرفتن تصویر

در این مرحله دی وی آر روشن کنید و موس دی وی آر را نیز وصل کنید. اگر همه این مراحل را به درستی انجام داده باشید اکنون باید تصاویر دوربین مدار بسته بر روی مانیتور شما ظاهر شود. به تنظیمات دی وی آر بروید و آپدیتی دی وی آر اگر موجود بود را نصب کنید و سالم بودن هارد را نیز چک کنید. اگر می خواهید تصاویر دوربین مدار بسته خود را در بر روی تلفن همراه خود ببینید به مقاله انتقال تصویر دوربین مدار بسته مراجعه کنید که به صورت کامل به بررسی نحوه انجام آن پرداخته ایم

 

سخن آخر راهنمای نصب دوربین مداربسته آنالوگ

در مقاله راهنمای نصب دوربین مداربسته آنالوگ ما تمام سعی خود را کردیم که همه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم که خودتان بتوانید دوربینتان را خریداری و راه اندازی کنید اما حالا که بحث امنیت زندگی و جان و اموالتان در میان است و هزینه ای را متقبل شده اید، توصیه کارشناسان مجموعه کاشانه مدرن به عنوان افرادی متخصص و با تجربه در این زمینه به شما این است که کار را به کاردان بسپارید و با کمی هزینه ناچیز با یاری گرفتن از متخصصان این زمینه بهترین محصولات و خدمات را دریافت کنید و با خیال راحت به زندگی و کار بپردازید.

متخصصان کاشانه مدرن آماده یاری رسانی به شما عزیزان در این زمینه هستند.

همچنین برای خرید دوربین و لوازم جانبی مورد نیاز نصب و راه اندازی آن می توانید از فروشگاه کاشانه مدرن دیدن کنید و به راحتی و در کمترین زمان با مشاوره و هم فکری مشاوران ما بهترین محصول را با توجه به نیازتان و با کمترین و بهترین قیمت خریداری کنید.

لازم به ذکر است که فروشگاه کاشانه مدرن کاملا تکمیل است و هیچ کسری یا مشکلی در خرید نخواهید داشت، همچنین مشاوره در این زمینه برای شما عزیزان کاملا رایگان است.

اگر مایل بودید می توانید به مقاله های دیگر ما در رابطه با خرید دوربین مداربسته و لوازم جانبی و نکات آن سر بزنید.

 

منابع : کاشانه مدرن 



:: برچسب‌ها: صب دوربین مداربسته آنالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

امروزه دوربین های مداربسته بدلیل قیمت پایین و کاربردهای زیادی از جمله تامین امنیت مکان دارد، تقریبا در هر مکانی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال دوربین های مداربسته هر زور پیشرفته تر شده و کیفیت تصویری که به ما ارائه می شود بیشتر می شود. همانطور که میدانیم هرچه کیفیت یک تصویر بیشتر شود قاعدتا حجم بیشتری دارد و فضای بیشتری را اشغال می کند. حال شرکت های تولید کننده راهکار جدیدی را به نام فشرده سازی تصاویر ارائه کرده اند. در این مقاله می خواهیم دانی که فرمت فشرده سازی H.265 چیست و به بررسی کاربرد و مزایای این فرمت خواهیم پرداخت، پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 

منبع : کاشانه مدرن

 

فرمت فشرده سازی H.265 چیست

با بیشتر شدن رزولوشن لنزهای دوربین مداربسته کیفیت تصویر دوربین ها بهتر می شود و تصاویر با جزییات بهتری ارائه می دهد. با بالا رفتن کیفیت تصویر، حجم فایل نیز بیشتر می شود و فضای هارد زودتر پر می شود. برای یک سیستم مداربسته به طور معمول فیلم های 20 روز حداقل باید در فضای هارد دیسک ذخیره شود.

H.265 نسل جدید تر فرمت فشرده سازی ویدیو H.264 است. فرمت ویدیو H.265 کاربردی ترین و مدرن ترین فرمت فشرده سازی در سال های اخیر بود که حجم ویدیو ها را بدون افت کیفیت نصف کند. در فرمت ویدیو H.265 حجم تصاویر H.264 را به نصف کاهش می دهد. یعنی حجم را در اصل به یک چهارم حجم اولیه بدون افن کیفیت تصویر کاهش می دهد. برای آشنایی بهتر ابتدا به بررسی H.264 می پردازیم.

 

فریم چیست

ویدیو ها در اصل تعداد بسیار زیادی عکس هستند که با سرعت پشت سر هم نشان داده می شوند که هنگام پخش به صورت یک ویدیو مشاهده می کنیم. به این تصاویر اصطلاحا فریم می گویند. استاندارد فیلم برداری به صورت فریم بر ثانیه است که هر چه عدد آن بیشتر شود حس پیویستگی بیشتری به شخص القا می کند. معمولا امروزه ایت استاندارد در دوربین های مداربسته 25 تا 30 فریم بر ثانیه است.

 

فشرده سازی H.264

در این تکنولوژی فریم های مشابه از نظر رنگ و شدن نور را پیدا میکند. این الگوریتم تصویر گرفته شده توسط دوربین مداربسته را بخش های کوچکتر تقسیم کرده و به جای اینکه رنگ هر پیکسل را جداگانه ذخیره کند، رنگ ها و پیکسل های مشابه را شناسایی و ثبت میکند. این تکنولوژی حجم فایل تصویری به صورت قابل توجهی کاهش می یابد. این روش فریم های تکراری را ثبت نمی کند بلکه در صورت نیاز این اطلاعات را انتقال می هد.

به عنوان مثال یک دوربین مداربسته را در نظر بگیرید که در ورودی یک مجتمع مسکونی نصب شده است. تکنولوژی h264 اجزا ثایت مانند دیوارها و سایر اجزا ثابت در تصویر را شناسایی می کند. این تکنولوژی باعث می شود به جای ضبط کردن همه فریم های این اجزا ثابت، یک بار آن ها را ثبت کرده و در ادامه فقط تغییرات را بر روی این تصاویر ثابت اضافه می کند.

 

بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید دوربین مداربسته | چه دوربین مداربسته ای بخریم

 

فشرده سازی H.265

استنادارد h265 هم بر پایه H264 است و به نوعی تعمیم یافته این تکنولوژی است. فشرده سازی تصاویر بهینه تر شده است. در H264 اندازه پیکسل ها جدا شده 16 پیکسل بود که این اندازه در H265 به 64 پیکسل افزایش یافته اسن که این یاعث می شود فشرده سازی بسیار بهینه تر شود به گونه ای که حجم تصاویر ذخیره شده نسبت به H264 کاهشی حدود 50 درصد داشته باشد.

 

مزایای فرمت فشرده سازی H.265

 

فشرده‌سازی بیشتر و حجم کمتر فایل

در فرمت H265 حجم فایل ها نصف فرمت H264 است اما کیفیت تصویر دچار هیچگونه افتی نشده است.

 

استفاده از پهنای باند کمتر

بدلیل حجم کمتر فایل ها پهنای باند مورد نیاز کمتری لازم است تا داده ها انتقال یابند. ایم زیت بیشتر در دوربین های تحت شبکه نمایان است.

 

تقسیم بندی بیشتر پیکسل‌ ها

بلوک های تعریف شده در فرمت H264 در اندازه های ۱۶*۱۶ پیکسل هستند اما در فرمت H265 این اندازه تا 64*64 پیکسل نیز توانایی ذخیره تصاویر را دارند. این بیشتر شدن اندازه اجزره می دهد تصاویر ثابت به صورت جزیی و کم حجم تر به فریم های بعدی انتقال یابد که در نتیجه حجم کلی فایل تصویری را کاهش می دهد.

 

بازپخش تصاویر با سرعت بالاتر

در هنگام بازپخش تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته به دلیل پردازش بهتر تضاویر فیلم ها با پیوستگی بیشتری پخش می شوند که در این صورت کیفیت پخش بهتری به ما ارائه خواهد شد.

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: فرمت فشرده سازی H , 265 چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

امروزه هر مجموعه ای برای ارتباط بخش ها با یکدیگر از سیستم سانترال استفاده می کنند. با استفاده از سانترال شما می توانید مجموعه خود را به راحتی مدیریت کنید. سانترال یک سیستم هوشمند است که توانایی برنامه ریزی و گزارش گیری و امکانات دیگری را به شما ارائه می دهد. در مقاله راهنمای خرید سانترال پاناسونیک نکاتی که در هنگام خرید سانترال باید به آن توجه کنید را ذکر می کنیم. با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 

منبع : کاشانه مدرن

 

چه سانترالی را باید بخریم؟

پاناسونیک یکی از شرکت های تولید کننده سانترال است. دستگاه های این شرکت کیفیت و عمر مفید بالایی دارند. محصولات پاناسونیک بدلیل قیمت پایین و امکانات فراوان نسبت به رقیبان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. یکی از عوامل موثر در انتخاب سانترال پاناسونیک پشتیبانی و فراوانی محصولات این برند است. اگر شما نیاز به یک کارت ارتقا برای سانترال خود نیاز داشته باشید به راحتی می توانید این کارت را تهیه و خریداری کنید. مورد دیگر پایین بودن هزینه خرید و تعمیر سانترال پاناسونیک است که باعث شده در بازار ایران محصولات پاناسونیک از رقبای خود پیشی بگیرد. به همین جهت در مقاله راهنمای خرید سانترال به بررسی مدل های مختلف محصولات پاناسونیک می پردازیم.

 

[برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. 

 

راهنمای خرید سانترال پاناسونیک

اولین و مهم ترین نکته برای یک خرید سانترال باید این است که مشخص کنید چه تعداد خط تلفن و تعداد داخلی نیاز دارید. ظرفیت دستگاه های سانترال متفاوت است و مدل های مختلف ظرفیت مشخصی خط دارند. در ایران برندهای مختلف سیستم سانترال موجود می باشد.

 

تعداد خطوط شهری

تعداد خطوط شهری که مجموعه شما به آن نیاز دارید و خریداری کرده اید را مشخص کنید. سانترال پاناسونیک تعداد مشخصی تعداد خطوط طراحی شده اند.

 

تعداد و نوع خط داخلی

تعداد خطوط داخلی نیز همانند خطوط شهری مدل های مختلف دارای ظرفیت های گوناگون هستند و باید تعداد خطوط داخلی مورد نیاز خود را مشخص کنید.

 

بررسی مدل های مختلف سانترال پاناسونیک

دستگاه های سانترال پاناسونیک در مدل های مختلفی با توجه به نیاز کاربران طراحی و تولید شده است. در ادامه به بررسی ویژگی های مدل هاب مختلف می ردازیم تا شما با توجه به این اطلاعات سانترال مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

 

سانترال پاناسونیک سری کم ظرفیت KX-TE

سری کم ظرفیت KX-TE یکی از محبوبترین محصولات پاناسونیک ست که مناسب مجموعه های کوچک است. این مرکز سانترال دارای ظرفیت اولیه 3 خط شهری و 8 داخلی آنلوگ و هیبرید می باشد و با اضافه کردن کارت های سانترال می توان  به 8 خط شهری و 24 خط داخلی ارتقا داد. این مدل به سانترال های 3 به 8 معروف هستند. یک از ویژگی های این سری قابلیت وصل کردن تلفن های معمولی به این دستگاه است. اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید و نیاز به خرید سانترال دارید، سری کم ظرفیت KX-TE برای شما مناسب خواهد بود.

 

سانترال پاناسونیک سری TDA و TDE

سانترال TDA را می توان ارتقا یافته و تکمیل شده سری TE دانست. دستگاه سانترال TDA جز سانترال پر ظرفیت محسوب می شود. از جمله امکانات سری TDA می توان به قابلیت لینک جند سانترال به همدیگر، افزایش تعداد کانال دیزا، ظرفیت بالا در برقراری ارتباط مختلف و راه اندازی داخلی تحت شبکه نام برد.

 

سانترال پاناسونیک سری TDE

سری سانترال های TDE توسعه یافته سانترال TDA است. سری TDE از تمام امکانات و قابلیت های TDA بهره می برد. در سانترال TDE یک اسلات جدید تعبیه شده است که می توان کارت های سانترال تحت شبکه را به دستگاه سانترال اضافه نمود.

 

سانترال پاناسونیک سری NS

سری NS قابلیت پشتیبانی از خطوط شبکه، دیجیتال و آنالوگ را دارند به گونه تمامی خط های تلفن را پشتیبانی می کنند. سری NS را می توان به صورت کم ظرفیت و پر ظرفیت استفاده کرد. این سری علاوه بر تمامی امکاناتی که سری های دیگر سانترال پاناسونیک در اختیار شما قرار می دهد، امکاناتی بیشتری همانند پشتیانی از 2 کانال دیزا اگر به صورت کم ظرفیت استفاده شود و یا پشتیانی از 12 خط شهری در صورت استفاده از سری NS به صورت پر ظرفیت است و موارد دیگر

 

سخن آخر

سانترال امروزه جز جدایی ناپذیر از یک مکان تجاری و شرکت ها است. چنانچه قصد خیر سیستم سانترال را دارید می توانید به تماس با شماره های قرار داده شده با کارشناسان کاشانه مدرن تماس گرفته تا شما در این راه یاری دهند.

 

منبع : کاشانه مدرن

 



:: برچسب‌ها: خرید سانترال پاناسونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

اگر شما در صدد خرید یک سیستم دوربین مداربسته هستید و سری به بازار و وبسایت های فروشگاهی زده باشید با انواع مدل ها و برندهای دوربین مداربسته برخورد کرده باشید. خرید یک سیستم دوربین مداربسته نیازمند اطلاعات خوبی در این باره است و توصیه ما به شما چنانچه اطلاعات خوبی در این زمینه ندارید از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید. برندهای داهوا و هایک ویژن یکی از معتبر ترین کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته هستند و محبوبیت زیادی هم در ایران دارند به همین جهت در مقاله به مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن پرداختیم و خواهیم فهمید خرید داهوا یا هایک ویژن به صرفه تر است پس با مجله کاشانه مدرن همراه باشید

 

مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن

دوربین های مداربسته داهوا و هایک در سال های پیشرفت های زیادی داشته اند و کاملا خود را از بقیه تولید کنندگان متمایز کرده اند. کیفیت تصویر و تکنولوژی که در این دو برند بالاتر از سایر رقبا است و قیمت آن ها نسبت به امکاناتی که ارائه می دهند پایین و معقولانه است. در ادامه ابتدا توضیح مختصری از هر کدام از برندها می پردازیم و  به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

 

منبع : کاشانه مدرن

 

دوربین مداربسته هایک ویژن

هایک ویژن از سال 80 شروع به تولید دوربین های مداربسته کرد. هایک ویژن هم دوربین های آنالوگ و هم تحت شبکه را تولید می کند. دوربین های آنالوگ این از تکنولوژی TURBO HD یا HD-TVI بهره می برد که کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد.

 

دوربین مداربسته داهوا

داهوا نیز هزینه های بسیاری زیادی برای پیشفرت هر چه بهتر تولیدات خود انجام داده است. شرکت داهوا نیز همانند هایک ویژن از یک تکنولوژی انحصای در دوربین های آنالوگ خود استفاده می کند که HD-CVI نام دارد.

 

بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید دوربین مداربسته | چه دوربین مداربسته ای بخریم

 

داهوا یا هایک ویژن ؟ کدام بهتر است

در ادامه به مقایسه هر کدام از ویژگی های تولیدات این دو شرکت می پردازیم.

 

تنوع محصولات

شرکت داهوا و هایک ویژن مدل های بسیار زیادی از دوربین های آنالوگ و تحت شبکه را تولید کرده اند. به گونه ای که یک پکیج کامل از دوربین، دستگاه ضبط کننده و لوازم جانبی را دارا هستند. در این مور هر دو دوربین برابر هستند و تمام نیاز های شما را پاسخ گو هستند

 

تکنولوژی تصویر

همانگونه که می دانیم هر دو شرکت تکنولوژی تصویر انحصاری خود را استفاده می کنند. این تکنولوژی مکمل یافته تکنولوژی AHD است که در دوربین های معمولی از آن استفاده می شود برای مطالعه بیشتر می توایند مقاله مقایسه 3 تکنولوژی AHD, HDCVI, HDTVI را مطالعه فرمایید.

داهوا HD-CVI: کیفیت تصویر دوربین های داهوا رنگ ها بهتر نشان می دهند به گونه ای می توان گفت رنگ و لعاب بهتری دارند

هایک ویژن HD-TVI: دوربین های هایک ویژن تصاویر واقعی تری نسبت به داهوا دارند و تصاویر به واقعیت نزدیک تر است

 

قیمت محصولات

اصلی ترین گزینه در خرید یک محصول قیمت آن است و در این مرحله کفه ترازو به نفع داهوا است. دوربین های مداربسته داهوا دارای قیمت پایین تری نسبت به هایک ویژن دارند. البته این اختلاف قیمت بسیار زیاد نیست اما در صورت انتخاب یک سیستم برابر قیمت خرید داهوا کمتر است و شما هزینه کمتری را می پردازید.

 

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تولیدات این دو شرکت بسیار بالا است و کمتر مشکلی در آن ها به وجود می آید. طبق بررسی های انجام شده کیفیت ساخت تولیدان برند هایک ویژن بالاتر از داهوا است.

 

فروش سالیانه جهانی

طبق آمار منتشر شده از طرف این دو برند در سال 2018 شرکت هایک ویژن در صدر فروش برندهای دوربین مداربسته ایستاده است و برند داهوا مقام دوم را کسب کرده و به دنبال رقیب اصلی خود است.

 

رزومه کاری

برخی از مراکز مهم جهانی برای تامین امنیت مکان خود از تولیدات به این شرکت استفاده کرده اند که در ادامه بعضی از آن ها را برای نام می بریم

داهوا: المپیک تابستانه ریو 2016، اجلاس سران G20، ایمن سازی بندر Pescara در ایتالیا، مسابقات جهانی شنا 2018 و …

هایک ویژن: استادیوم المپیک پکن، استادیوم جام جهانی برزیل، سیستم حمل و نقل عمومی لندن و …

 

هایک ویژن یا داهوا ؟

با توضیحات بالا شاید انتخاب برای شما آسان تر شده باشد. در کل می توان گفت اگر که قیمت محصولات در اولویت شما هستند بهتر است دوربین های برند داهوا را انتخاب کنید. چنانچه مسئله کیفیت تصویر برای شما در اولویت قرار دارد، محصولات شرکت هایک ویژن را خریداری کنید. اگر هنوز ابهاماتی برای شما در انتخاب دوربین مداربسته وجود دارد کافی است با شما درج شده تماس بگیرید. کارشناسان کاشانه آماده مشاوره رایگان و راهنمایی شما عزیزان هستند.

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین مداربسته از اولین و کم هزینه ترین سیستم های امنیتی به شمار می روند که شما با نصب یک سیستم مداربسته می توانید امنیت منزل مسکونی خود را تا حدودی تامین کنید. طبق آمار گرفته شده نصب دوربین های مداربسته تاثیر چشمگیری در جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم را دارد و آمار جرم و دزدی در مکان هایی که دارای سیستم دوربین مداربسته بوده بسیار از مکان های فاقد دوربین مداربسته است. در مقاله بهترین دوربین مداربسته برای منزل میخاوهیم به بررسی انواع دوربین های مداربسته کاربردی برای مناطق مسکونی را بررسی کنیم پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 منبع : کاشانه مدرن

بهترین دوربین مداربسته برای منزل

بسته به نوع ساختمان (آپارتمانی یا ویلایی بودن) نوع و استراتژی نصب دوربین مداربسته مهم است. ممکن یک مجموعه دوربین که برای یک آ|ارتمان مناسب است برای یک خانه ویلایی یا یک مرکز تجاری پاسخگو نباشد. به شما توصیه می شود قبل از خرید یک سیستم مداربسته با کارشناسان این حوزه مشاوره انجام دهید. مجموعه کاشانه با بهره گیری ازکارشناسان متخصصان این حوزه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای مشاوره رایگان با کارشناسان سیستم های دوربین مداربسته با ما تماس بگیرید.

 

 

انواع دوربین مداربسته برای منزل

در ادامه به بررسی انواع دوربین هایی که بیشترین بازدهی را در مناطق مکونی دارند برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

دوربین مداربسته آنالوگ خانگی

دوربین های مداربسته آنالوگ بیشترین طرفدار را در بین انواع سیستم های دوربین مداربسته دارد. دوربین های آنالوگ در بین رقبای خود قمیت پایین تری دارند و هزینه خرید یک دوربین مداربسته آنالوگ کمتر است. البته قیمت دوربین ها با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند، متغیر است. به عنوان مثال قابلیت دید در شب، لنز دوربین و کیفیت تصوی، نوع پردازنده و دارا بودن استاندارد های ضد آب گرد غبار بودن آن باعث افزایش قیمت دوربین شود. دوربین های آنالوگ بستر سیمی هستند و نیاز به کابل کشی دارند. کابل مورد استفاده در این دوربین ها کابل کواکسیال است.

دوربین های AHD یکی از پرطرفدارترین دوربین های مداربسته آنالوگ است که هم قیمت بسیار مناسبی دارد و هم کیفیت مطلوب و راضی کننده ای به کاربر ارائه می دهند. برای مطالعه بیشتر در این باره مقاله دوربین مداربسته AHD چیست را مطالعه فرمایید.

برندهای داهوا و هایک ویژن از شرکت پیشرو در این صنعت هستند و دوربین های با کیفیتی را تولید کرده اند. کیفیت تصویر این دوربین ها HD-CVI و HD-TVI نام دارد که بر پایه تکنولوژی AHD است اما پیشرفته تر که تصاویری به مراتب با کیفیت تر به شما ارائه می دهد.

 

دوربین مداربسته تحت شبکه IP

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسل جدیدتری نسبت به دوربین های آنالوگ هستند. انتقال داده به وسیله کابل های شبکه انجام می شود و بر روی بستر شبکه است. تکنولوژی مورد استفاده در دوربین های IP جدیدتر و کارکرد و نصب آن پیچیده تر است. کیفیت تصویر در دوربین های تحت شبکه بالاترین حد ممکن در تمام نوع های دوربین های مداربسته است. بدلیل کیفیت تصویر و امکاناتی که در اختیار ما قرار می دهد قیمت این دوربین ها بالاتر سایر رقبای خود است.

 

دوربین مداربسته وای فای

این نوع دوربین ها نیز همانند دوربین های تحت انتقال داده و تصاویر بر روی بستر شبکه انجام می شود. تفاوت دوربین های وای فای با دوربین های تحت شبکه این است در این دوربین ها دیگر نیازی به سیم کشی نیست و داده ها تحت پروتکل WIFI و به صورت به بی سیم انتقال داده می شود. مزیت این دوربین ها این است که نصب بسیار آسانی دارد و سیم کشی لازم نیست. در این مدل دوربین ها داده و تصاویر توسط دستگاه رکوردر NVR به صورت بی سیم دریافت می شود و پخش ضبط می شود. در مقاله دوربین مداربسته وای فای چیست به صورت کامل به بررسی این نوع دوربین های پرداخته ایم در صورت تمایل مطالعه فرمایید.

 

 

دوربین مداربسته بی سیم دارای کارت حافظه

این دوربین ها همان دوربین های مداربسته وای فای هستند که دیگر نیازی به دستگاه رکوردر ندارند و تصاویر توسط کاررت حافظه ای که در آن قرار می دهید تصاویر ضبط می شود. این دوربین ها برای کار کردن فقط به یک منبع تامین برق و یک وای فای در محل نیاز دارند. برای برای دسترسی به تصاویر ضبط شده و مشاهده آنلاین تصاویر کافی است نرم افزار مربوطه شرکت سازنده دوربین مداربسته را نصب کرده و به اطلاعات موجود دسترسی داشته باشید.

 

دوربین مداربسته سیم کارت خور

می توان گفت در حال حاضر جدید ترین نسل دوربین های موجود در بازار که طرفداران خاص خود را دارد، دوربین مداربسته سیم کارتی است. این دوربین ها نیازی به شبکه وای فای ندارند و انتقال تصویر توسط اینترنت سیم کارت موجو در دوربین انجام می شود. قیمت این نوع دوربین ها بیشتر از سایر دوربین های دیگر است البته فراموش نکنید این دوربین دیگر نیازی به دستگاه رکوردر ندارد. با توجه به مزایا و امکاناتی که دوربین سیم کارتی به شما می دهد، می تواند یک انتخاب هوشمند در تهیه یک سیستم مداربسته باشد. برای آشنایی بیشتر با دوربین های سیم کارتی مقاله دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست را مطالعه فرمایید.

 

سخن آخر

دوربین های مداربسته یکی از بهترین سیستم ها برای کاهش جرم و امنیت یک منطقه مسکونی است. یکی از موارد مهم در انتخاب دوربین های مداربسته قیمت تمام شده سیستم مداربسته است. با توجه به تجربه کاری توصیه کاشانه مدرن به شما عزیزان این است که تا حد امکان از برندهای قابل قبول چه ایرانی چه خارجی استفاده شود تا انتظارات شما از یک سیستم دوربین مداربسته را برآورده کند. در آخر به شما توصیه می شود برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل خود از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید.

 منبع : کاشانه مدرن

 



:: برچسب‌ها: بهترین دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()