نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

وزن0225 kgابعاد11 × 9.4 cmمشخصات اتصال

کابل کواکسیال و BNC

نوع اتصال

باسیم (BNC)

رزولوشن

4MP HDTVI

کیفیت تصویر

1440×2560

نوع حسگر تصویر

CMOS

قابلیت دید در شب

40 متر SMART IR

قابليت ضبط صدا

 

ندارد

قابلیت چرخش

ندارد

منبع تغذیه

DC-12V

سایر توضیحات

دارای استاندارد مقاومت IP66
جنس بدنه پلاستیک
دارای تکنولوژی DWDR

 

منبع : دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T240-P در ایران



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T240-P ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T340-VF محصول کمپانی هایک ویژن جز برترین برند‌های جهانی دوربین مداربسته در زمینه تولید دوربین های مداربسته در کشور چین است. از ویژگی های خوب این محصول می توان قیمت مناسب ، نصب و راه اندازی ساده ، طراحی زیبا نام برد. این دوربین برای نصب بر روی سقف (به صورت گنبدی دام)طراحی شده است اما می توان با استفاده از پایه مناسب بر روی دیوار هم نصب شود. همچنین می توانید این محصول را در مکان هایی با حداکثر ارتفاع 4 متر نصب و راه اندازی کرد. دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T340-VF یکی از دوربین های به روز و با کیفیت و محصول حال بازار ایران است.

 

منبع : دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T340-VF با کمترین هزینه

 

 

وزن 045 kg
ابعاد 12 × 10.5 cm
مشخصات اتصال

کابل کواکسیال و BNC

نوع اتصال

باسیم (BNC)

رزولوشن

4MP HDTVI

کیفیت تصویر

1440×2560

نوع حسگر تصویر

CMOS

قابلیت دید در شب

40 متر SMART IR

قابليت ضبط صدا

ندارد

قابلیت چرخش

ندارد

منبع تغذیه

DC-12V

سایر توضیحات

دارای استاندارد مقاومت IP66
جنس بدنه فلز و پلاستیک
دارای تکنولوژی DWDR

 

منبع : دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T340-VF با کمترین هزینه

 



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته دام هایلوک ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T120-P یکی از پرفروش ترین محصولات توربو اچ دی کمپانی هایک ویژن است. لنز THC-T120-P قادر است با 1920 پیکسل افقی و  1080 پیکسل افقی به کیفیت 2 مگاپیکسل یا 1080P را دست پیدا کند. ولتاژ ورودی این دوربین بین 10 –  14 ولت است. جریان مصرفی دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T120-P برابر با 1 یا 2 امپر DC و حداکثر مصرف برق این محصول برابر با  4 وات است.  THC-T120-P با کابل کواکسیال یا ترکیبی ( RG59 ) به متراژ حداکثر 300 متر و از طریق فیش BNC  به DVR متصل می شود. THC-T120-P توانایی دید در شب با برد ۲۰ متری  را دارد. از قابلیت های دیگر این محصول می توان به  قابلیت پشتیبانی از فرمت های تصویر مختلف (TVI و CVI و AHD و ANALOG) و  BLC ( یکسان سازی تضاد نور در محیط روشن و تاریک ) و  DWDR ( کنترل نور زیاد به صورت دیجیتال) و  DAY/NIGHT ( تنظیم نور اتوماتیک در روز و شب) و فاصله کانونی لنز دوربین مدل (T120-P (2.8 میلیمتر  و زاویه دید برابر با 106 درجه اشاره کرد.

 

منبع : دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T120-P در ایران

 

اطلاعات بیشتر : 

 

وزن 0.13 kg
ابعاد 8.5 × 7.6 cm
مشخصات اتصال

کابل کواکسیال و BNC

نوع اتصال

باسیم (BNC)

رزولوشن

2MP HDTVI

کیفیت تصویر

1080×1920

نوع حسگر تصویر

CMOS

قابلیت دید در شب

20 متر SMART IR

قابليت ضبط صدا

ندارد

منبع تغذیه

DC-12V

سایر توضیحات

دارای استاندارد مقاومت IP66
جنس بدنه فلز
دارای تکنولوژی DWDR

 

منبع : دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T120-P در ایران 



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته دام هایلوک مدل THC-T120-P ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

تکنولوژی در همه زمینه‌ها به کمک بشر شتافته است. ما امروزه برای سرگرمی، ارتباط و حتی امنیت گزینه‌های بسیار زیادی را در اختیار داریم. با دوربین‌های مخفی و جاسوسی می‌توانیم در واقع چشم و گوش دیجیتال در نقاط مورد نیاز داشته باشیم. دوربین مخفی کوچک که به آن دوربین جاسوسی هم می‌گوییم، در امنیت ما و حفاظت از منزل و محل کار بسیار موثر است. این دوربین‌ها کمک می‌کنند از آن چه در منزل و محل کارمان می‌گذرد، آگاه باشیم و در نتیجه اتفاقات را کنترل و مدیریت کنیم و از بسیاری اتفاقات بد جلوگیری نماییم. در مقاله نکات مهم قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که  اطلاع از آنها، قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی ضروری است.

 

منبع : نکات مهم قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی در ایران

 

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید دوربین مخفی و جاسوسی می‌توانید با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

چرا به دوربین مخفی و جاسوسی احتیاج دارم

مطمئنا ما نمی‌توانیم همه لحظات در منزل و محل کار حضور داشته باشیم. ضروری است که از عزیزان و مال و اموال‌مان محافظت کنیم. یک مدیر باید از نحوه کار کردن کارمندانش آگاه باشد اما آیا او می‌تواند هر لحظه کنار میز کارمندان بایستد و آنها را کنترل کند؟ دوربین مخفی اطلاعات موردنیاز ما را سریع و با کم ترین هزینه در اختیارمان قرار می‌دهد. شما ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به خرید دوربین مخفی داشته باشید.

 

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران نصب دوربین مداربسته جاسوسی و مخفی بدون مجوز جرم بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت

 

دلایل مهم برای خرید دوربین مخفی

برخورداری از امنیت

ممکن است در منزل خود از دوربین مدار بسته استفاده کنید. با این وجود احتمال دارد که شخصی با هدفی خاص دوربین مدار بسته را غیر فعال کند. برای این مواقع می‌توانیم از دوربین مخفی به عنوان سیستم پشتیبان استفاده کنیم. دوربین مخفی به شما اجازه می‌دهد همه اتفاقات را ضبط و بررسی کنید.

 

کنترل بر کار پرستار بچه

بسیاری از ما برای مراقبت از فرزندان‌مان، پرستار استخدام می‌کنیم. مواقعی که برای انجام کارهایمان بیرون از منزل هستیم ضروری است که عملکرد پرستار را تحت نظر داشته باشیم. حتی مواقعی که در منزل هستیم هم با یک دوربین مخفی می‌توان کنترل بیشتری بر کار او داشت. مسلما ما لحظه به لحظه نمی‌توانیم توی اتاق کودک باشیم و از نزدیک ببینیم که پرستار چه می‌کند.

 

خانه سالمندان

بسیاری از ما علیرغم علاقه به والدین، به دلایلی مانند شلوغی برنامه‌هایمان مجبور هستیم برای مدتی والدین را به خانه سالمندان بفرستیم. وجود دوربین مخفی در اتاق والدین‌تان کمک می‌کند همه چیز را تحت نظر داشته باشید و خیالتان راحت باشد که با عزیزان‌تان بد رفتاری نمی‌شود.

 

کنترل کودکان و حیوانات خانگی

خوب است که وقتی بیرون از منزل هستیم بدانیم کودکمان چه می‌کند. چنین اطلاعاتی به ما کمک می‌کند در تربیت فرزندمان نکات لازم را در نظر بگیریم. در مورد حیوان خانگی هم می‌توانیم متوجه شویم وقتی نیستیم چه می‌کند مثلا اگر به کابینت ظرف‌ها سرک کشیده شاید لازم بدانیم ظرف‌ها را بشوییم یا موضوع جدیدی را به او آموزش دهیم.

 

چگونه دوربین جاسوسی مناسب بخریم

موارد زیادی هستند که در کیفیت یک دوربین تاثیرگذار هستند. مثلا گزینه‌هایی مانند ذخیره سازی، مشاهده، نحوه استفاده و… از مواردی است که باید به آن توجه کنید. خوب است دوربینی انتخاب کنید که کیفیت لازم را داشته باشد و پاسخ گوی نیاز شما باشد.

 

ویژگی‌های یک دوربین مخفی خوب

دوربین‌های مخفی و جاسوسی ویژگی‌های زیادی دارند. برخی از این ویژگی‌ها مهم تر است و حتما باید به آنها توجه کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1080p Color Video: فیلم رنگی 1080 با ضبط دقیق اتفاقات و نمایش شفاف آنها، به شما امکان می‌دهد همه چیز را زیر نظر داشته باشید.

مکالمه صوتی دوطرفه: این گزینه به کاربر امکان می‌دهد به اشخاصی که درون خانه یا محل کار هستند گوش بدهد و با آنها صحبت کند. این ارتباط دو طرفه می‌تواند از طریق سیم کارت یا وای فای یا روش‌های دیگری برقرار شود. امکانات اسپیکر و میکروفون بر روی دوربین تعبیه شده است.

Ac powered: این گزینه به شما اطمینان می‌دهد که دوربین اماده به کار و روشن است.

توان مصرفی باتری: این هم گزینه ای است که در خرید دوربین باید مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال مهم است که باتری چه میزان کار می‌کند و بعد از چه مدت ممکن است دستگاه خاموش شود.

دید در شب: این گزینه کمک می‌کند اتفاقاتی که در هنگام تاریکی روی داده است را ببینید.

 

راه‌های استفاده از دوربین مخفی

در نقاط مختلفی می‌توان از این دوربین‌ها استفاده کرد. شکل و اندازه‌های مختلف آنها باعث می‌شود تا کاربردهایشان بسیار زیاد باشد. همه این دوربین‌ها یک برد الکترونیکی دوربین مداربسته دارند. در صورتی که یک دوربین مداربسته را باز کنید متوجه می‌شوید که پس از برداشتن بدنه، این دوربین ها حجم بسیار کوچکی دارند و می‌توان آن ها را مخفیانه در هر جایی نصب کرد. بعضی از این دوربین‌ها وایرلس هستند و حتی به سیم هم احتیاجی ندارند. نسل جدید این دوربین ها مجهز به حافظه نیز می‌باشد و لازم نیست ضبط در جای دیگری انجام شود. این دوربین ها با یک باتری کوچک یا سرپیچ لامپ کار می‌کند.

استفاده از این دوربین‌ها روز به روز راحت تر می‌شود اما بسیاری از تخیلات ما در مورد آنها اشتباه است. مثلا دوربین مخفی به اندازه یک نخود وجود ندارد. هم چنین دوربین جاسوسی ای وجود ندارد که آن را در چند ثانیه در هر مکانی قرار دهید و کیلومترها آن طرف تر تصاویر ضبط شده را ببینید.

 

3 نسل از دوربین مخفی و جاسوسی

بسته به نوع ساخت و سال طراحی دوربین‌های مخفی، 3 نسل از این دوربین‌ها می‌توان نام برد که عبارتند از :

1. نسل اولیه مربوط به سال‌های بسیار قبل

2. دوربین‌های مخفی سینمایی و تخیلی

3. دوربین‌های مخفی نسل جدید

 

نسل اولیه مربوط به سال های بسیار قبل

برای اولین بار سیستم‌های جاسوسی شرق و غرب به ذهنشان رسید که از دوربین‌های مخفی استفاده کنند. مبتکران این دوربین‌ها را می‌توان سازمان سیا، کا گ ب و آلمان نازی دانست.

دوربین‌های مخفی جاسوسی ترسناک و در عین حال جذاب هستند. این که یک دوربین در وسایل معمولی جاسازی می‌شود و اتفاقات را ضبط می‌کند جالب و هیجان انگیز است. مطمئنا در این مسیر از خلاقیت زیادی استفاده می‌شود و فناوری به کار رفته در آنها از زمان خود جلوتر است. امروزه نسبت به سال‌های دور تهیه و استفاده از این دوربین‌ها راحت تر است. اما برای سال 1970 وجود این دوربین‌ها بسیار هیجان انگیزتر از امروزه بوده است. در آن زمان از این دوربین‌ها به عنوان نقطه عطفی در شناسایی جاسوسان و یا انجام عملیات جاسوسی استفاده می‌شد. در ادامه 12 دوربین عجیب را به شما معرفی می‌کنیم که در عملیات جاسوسی استفاده شده‌اند و بعدها لو رفته اند.

 

دوربین مخفی و جاسوسی کا گ ب

در دهه 1960 این دوربین‌های عجیب را در پاشنه کفش جاسازی می‌کردند و از طریق آنها اطلاعات لازم را به دست می‌آوردند. این کار توسط جاسوس‌های کا گ ب انجام می‌شد.

دوربین مخفی در لوازم گزارش دهنده دود و آتش سوزی

در این دتکتورها به راحتی می‌توان دوربین جاسوسی کار گذاشت. این جاست که می‌گویند به عقل جن هم نمی‌رسد!

دوربین تفنگی برای جاسوسی

کاش می‌شد به سال 1882 برگردیم و سازنده این دوربین را پیدا کنیم. باید از او بپرسیم ایده‌اش برای ساخت این وسیله چیست؟ با تفنگ به سمت کسی نشانه بگیریم، توجه او جلب نشود و از او عکس بگیریم؟  عجیب است اما در قرن نوزدهم این وسیله اختراع شده است و از آن استفاده کرده اند.

دوربین مخفی و جاسوسی کبوتری

در آن زمان از کبوترها به جای پهباد و هواپیمای جاسوسی استفاده می‌کردند. احتمال آن خیلی کم است که شک کنیم کبوترهایی که در حال پرواز هستند، جاسوس هم می‌توانند باشند! دوربین جاسوسی زیر شکم این پرنده‌ها نصب می‌شد تا تصاویر را ضبط کند.

جاسوسی با ساعت مچی

امروزه ساعت مچی با دوربین به راحتی و با امکانات پیشرفته در بازار یافت می‌شود. اکنون این دوربین‌ها بیشتر نقش سرگرمی‌دارند تا نقش جاسوسی. اما در سال‌های 1940 و 1950 این ساعت‌ها یکی از مهم ترین ابزارهای جاسوسی بود.

این ایده توسط جاسوسان آلمانی استفاده می‌شد. البته به نظر می‌رسد استفاده از این وسیله دردسرهایی هم داشته است. مثلا احتمال این که دیده شود و لو برود بسیار است.

کیف جیبی جاسوسی

همه ما از کیف جیبی استفاده می‌کنیم. پس نمی‌تواند گزینه شک برانگیزی باشد. این مورد هم اختراع دانشمندان آلمان شرقی می‌باشد. در این کیف‌های جاسوسی، دوربین مورد نظر در داخل کیف قرار می‌گیرد.

سنگ جاسوسی

با این اختراع پلیس به جای این که درب منزل یک شخص بایستد، یک سنگ با دوربینی که در آن به کار رفته رو به روی درب منزل قرار می‌دهد. کسی به ذهنش هم خطور نخواهد کرد که این یک دوربین جاسوسی است.

دکمه‌های جاسوسی

همه لباس‌ها، دکمه دارند. هیچ کس نمی‌تواند شک کند که ممکن است یک دکمه حاوی دوربین باشد. تازه اگر شک هم بکند که نمی‌تواند بیاید و بگوید ببخشید دوربین را کجا پنهان کرده‌اید؟ چین امروزه هم این دکمه‌ها را تولید می‌کند. سیم‌هایی پشت دکمه قرار دارد که ممکن است شخص را لو بدهد.

دوربین در سنجاق سینه

سنجاق سینه‌های زیبایی ساخته می‌شدند و در آن‌ها دوربین کار گذاشته می‌شد. هیچ کس هم فکرش را نمی‌کرد که در داخل این وسیله زیبا چنین ایده‌ی جاسوسانه ای پنهان باشد.

انگشتر جاسوسی

یک انگشتر بزرگ و زیبا را تصور کنید که ظاهرا می‌تواند نقش حلقه هم داشته باشد. در صورتی که درب این انگشتر را باز کنید تصویربرداری و در حقیقت جاسوسی شروع می‌شود.

 

دوربین‌های مخفی سینمایی و تخیلی

در عالم فیلم و سینما همه چیز می‌تواند اتفاق بیافتد. همه چیز درچنین دنیایی می‌تواند تخیلی باشد. اما دنیای واقعی شکل متفاوتی دارد. از جمله دوربین‌های مخفی تخیلی که در صنعت سینما به نمایش درمی‌آید عبارتند از: دوربین مخفی در کراوات، دوربین مخفی در کوسن مبل و بالشتک، دوربین جاسوسی در کتاب، دوربین جاسوسی بغل زیپ کیف، دوربین مخفی داخل کمربند، جعبه آدامس و…

 

دوربین مخفی و جاسوسی نسل جدید و واقعی

همان طور که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است، وضعیت دوربین‌های مخفی و جاسوسی هم روز به روز بهتر می‌شود. بهتر از این نظر که هر روز ایده‌های جدیدتری در این دوربین‌ها به کار گرفته می‌شود و امکانات بیشتری را در خود جای می‌دهند. انواع دوربین‌های مداربسته مخفی، دوربین جاسوسی، سیستم‌های شنود و ردیاب و… همواره در حال تکامل هستند.

از جمله دوربین‌های مخفی پر کاربرد که امروزه در حال استفاده است می‌توان موارد زیر را نام برد: دوربین مخفی جاسوئیچی- خودکار جاسوسی- دوربین لامپی جاسوسی- عینک دوربین دار- دوربین بند انگشتی- کلاه جاسوسی- ساعت رومیزی و دیواری جاسوسی- ساعت مچی جاسوسی- دکمه‌های جاسوسی- دوربین در شارژر موبایل- دوربین در چشم دزدگیر- دوربین در جعبه دستمال کاغذی و دوربین‌های جاسوسی در دتکتورهای دود و آتش سوزی.

 

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید دوربین مخفی و جاسوسی می‌توانید با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

 

منبع : نکات مهم قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی در ایران



:: برچسب‌ها: نکات مهم قبل از خرید دوربین مخفی و جاسوسی در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

وزیر ارتباطات آقای آذری جهرمی قبلا در توییتی اعلام کرده بود که قرار است اینترنت VDSL علاوه بر ADSL در خدمت مردم قرار گیرد. بنابراین برای استفاده از اینترنت به مودم VDSL نیاز داریم. طبق صحبت های وزیر ارتباطات، با این تغییر، سرعت اینترنت 4 برابری را تجربه خواهیم کرد. اولویت اجرایی شدن این طرح با مناطقی است که سرعت نسل 4 اینترنت موبایل برایشان پایین تر از حد متوسط است. در این نوشتار قصد داریم مودم VDSL و تفاوت آن با مودم ADSL را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

منبع : کاشانه مدرن

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه مودم VDSL می‌توانید با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

 

مودم VDSL چیست و چگونه کار می‌کند

تکنولوژی VDSL مخفف (Very High bitrate Digital Subscriber Line) است. این عبارت به معنی DSL با نرخ بیت بالا می‌باشد.

VDSL در واقع نسل جدیدی از DSL است. این تکنولوژی با کابل های مسی فراهم می‌شود و نسل بعدی ADSL است. این مودم ها پهنای باند 52 مگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند و نیز آپلود 16 مگابیت در ثانیه را برای کاربر فراهم می‌کند. این اعداد بیش از 6 برابر آن چیزی است که مودم ADSL در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حالت تئوری گفته می‌شود که این مودم‌ها تا 300 مگابایت بر ثانیه را هم فراهم می‌کنند.

 

استفاده از همه ظرفیت‌ها

فناوری VDSL از ظرفیت‌های خطوط تلفن استفاده می‌کند و پهنای باندی بسیار بیشتر از سایر فناوری های DSL مانند ADSL ارائه می‌دهد. خطوط تلفن ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند که از مقدار کمی از آن برای انتقال صدا استفاده می‌کنند. در فناوری‌های DSL از باقیمانده این ظرفیت برای انتقال صدا استفاده می‌شود.

خطوط تلفن می‌توانند داده‌ها را با فرکانس‌هایی معادل چندین میلیون هرتزی منتقل کنند در حالی که صدای ما برای انتقال، به فرکانسی مابین 400 تا 3400 هرتز نیاز دارد. از مابقی این ظرفیت می‌توان به نحو احسن استفاده کرد. این استفاده مفیدی است که VDSL از آن بهره گرفته است.

نسل نوینی از مودم‌های VDSL با نام‌های VDSL2 و VDSL+ وجود دارند که البته هنوز در ایران خبری از آن ها نیست. این مودم ها به ترتیب سرعت دانلود 200 و 300 مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.

 

تاثیر فاصله

نکته مهمی در مورد فناوری VDSL وجود دارد و آن هم این که پهنای باندی که دریافت می‌کنید بسیار بستگی دارد به این که فاصله تا سوییچ های vdsl شرکت‌های ارائه دهنده، چه قدر است. هر چه فاصله از شرکت ارائه دهنده بیشتر باشد، سرعت کاهش پیدا می‌کند. اگر فاصله از حدی بیشتر شود، سرعت تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و گاهی به اندازه سرعت ADSL خواهد رسید.

راه حل این است که شرکت‌های ارائه دهنده، زیر ساخت‌های اجرای VDSL را توسعه دهند تا حدی که همه شهروندان بتوانند با سرعت مناسب از آن استفاده کنند. به همین دلیل در حال حاضر VDSL در مناطق کمی مخصوصا تهران قابل استفاده است.

 

تفاوت مودم VDSL با مودم ADSL

تا این‌جا در میان مطالبی که بررسی کردیم حتما تفاوت‌ایی میان مودم های VDSL و ADSL را متوجه شده اید. در این قسمت قصد داریم این تفاوت ها را به صورت دقیق تر بررسی کنیم.

قیمت: با توجه به ارائه خدمات بهتر توسط VDSL، مشخص است که هزینه اینترنت و راه اندازی آن باید بیشتر از ADSL باشد. از مواردی که باعث این اختلاف قیمت است می توان مودم‌های گران‌تر، سرعت بالاتر، هزینه‌های زیرساخت و تعداد کمتر کاربران را نام برد.

پهنای باند: همان‌طور که قبلا هم گفتیم پهنای باند برای دانلود و آپلود در VDSL بسیار بیشتر از ADSL است. پهنای باند VDSL بیش از 6 برابر از ADSL بیشتر است. در صورتی که فناوری های VDSL2 و +VDSL2 را بتوانیم استفاده کنیم، اختلاف پهنای باند بسیار بیشتر از آن چیزی است که گفتیم.

شرکت‌های ارائه دهنده: استفاده از adsl کاملا جا افتاده است و شرکت های زیادی خدمات آن را ارائه می دهند. در مورد VDSL این گونه نیست و شرکت‌های کمی هستند که سرویس‌های آن را ارائه می‌دهند. با توجه به این که این فناوری جدیدا در حال عرضه است، محدود بودن آن طبیعی است.

فاصله: همان‌طور که قبلا هم گفتیم در VDSL با افزایش فاصله سرعت تا حد زیادی افت پیدا می‌کند. در نتیجه شرکت‌های ارائه دهنده، تنها در صورتی می‌توانند حداکثر سرعت این سرویس را به کاربران ارائه دهند که فاصله کمی با کاربران داشته باشند. در مورد ADSL این گونه نیست. سرعت ADSL با افزایش فاصله تغییری نمی‌کند. برای فواصل کم سرعت VDSL بسیار بالاتر از ADSL است، وقتی فاصله بیشتر می‌شود سرعت این دو تقریبا برابر می‌شود.

 

اهمیت اینترنت پر سرعت

امروزه داشتن اینترنت پر سرعت موضوع مهمی است زیرا اطلاعات همه بر روی اینترنت و به صورت ویدئو، موسیقی و … ارائه می‌شوند. داشتن پهنای باند بالاتر کمک می‌کند زودتر به کارهای خود برسیم. برای مشاغل اینترنتی هم پهنای باند خیلی مهم است. هر چه زودتر در کشورمان زیر ساخت‌های مربوط به فناوری‌های جدید مانند VDSL2 ،VDSL و TD-LTE پیاده سازی شود به رشد کسب و کارها کمک می‌کند. Vdsl مزایای بسیار زیادی برای کاربران دارد.

 

از چه شرکت‌هایی می‌توانم VDSL تهیه کنم

اکنون برای تهران و قم ثبت نام VDSL توسط شرکت‌های مخابرات و شاتل انجام می‌شود. داتک و پیشگامان هم از جمله شرکت هایی هستند که VDSL را ارائه می‌دهند. البته از مدتی قبل هم این اینترنت برای مجتمع هایی مانند مجتمع های اداری و تجاری ارائه می‌شد.

 

ثبت نام VDSL را چگونه انجام دهم؟

به وب سایت شرکت مخابرات مراجعه کنید و در زیرمنوی سرینو روی دکمه اطلاعات بیشتر بزنید. در این صفحه اطلاعات لازم شامل نان و نام خانوادگی، کد ملی، نام شهر و استان و … را وارد نمایید تا ثبت نام شما انجام شود. کد رهگیری که پس از ثبت نام به شما داده می‌شود را پیش خود نگه دارید.

برای ثبت نام در شرکت شاتل هم وارد سایت شاتل شوید و بر روی بنری که برای اینترنت VDSL قرار داده شده، کلیک کنید. در این صفحه اطلاعات لازم را وارد نمایید و منتظر بمانید تا از شرکت با شما تماس بگیرند.

اینترنت VDSL به مودم خاصی احتیاج دارد؟

همان‌طور که گفتیم برای استفاده از این خدمات جدید، نیاز به مودمی دارید که از این فناوری پشتیبانی کند. برخی مودم‌های موجود علاوه بر ADSL از VDSL هم پشتیبانی می‌کنند. البته این موضوع در مورد مودم‌های حرفه‌ای و گران قیمت صدق می‌کند و برای همه مودم‌ها درست نیست.

برای خرید مودم‌های VDSL می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

تفاوت هزینه VDSL با ADSL

در تعرفه‌هایی که شرکت مخابرات اعلام کرده است، تفاوت خاصی دیده نمی‌شود. هزینه این دو نوع اینترنت شبیه به هم تعریف شده است. شاتل در این زمینه اطلاعات مشخصی به کاربرانش نداده است. می‌توان نتیجه گرفت که قیمت VDSL و ADSL قرار نیست تفاوت زیادی با هم داشته باشد.

 

جمع بندی نهایی

VDSL نسل پیشرفته اینترنت است که به زودی می‌توانیم در کشورمان از آن استفاده کنیم. شرکت مخابرات قدم های اساسی در این راه برداشته و مودم های ADSL را با VDSL جایگزین کرده است. ورود نسل جدید اینترنت با سرعت و امکانات بیشتر، به رشد و موفقیت کسب و کارها و انجام سریع تر بسیاری از امور کمک خواهد کرد.

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: مودم VDSL چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

با توجه به پیشرفت تکنولوژی وایرلس هنوز هم بسیاری از شبکه های کامپیوتری بر روی بستر با سیم و کابل کشی وابسته هستند و انتقال داده از طریق کابل شبکه انجام میگیرد. کابل شبکه یکی از اصلی ترین اجزا یک شبکه کامپیوتری که وظیفه انتقال داده و اطلاعات بر عهده دارد. در این مقاله به پاسخ کابل شبکه یا کابل LAN چیست خواهیم پرداخت و انواع کابل شبکه را به معرفی خواهیم کرد، پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

برای مشاوره رایگان خرید کابل شبکه با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

 

منبع : کاشانه مدرن

 

کابل شبکه یا کابل LAN

کابل شبکه فقط وظیفه انقتال داده ها و اطلاعات را بر عهده دارد و در اصل این اطلاعات دخالتی ندارد. همانند یک مامور پست که فقط وظیفه رساندن بسته پستی را دارد به محتویات داخل بسته کاری ندارد. در یک شبکه داده ها دسته بندی شده و مقصد نیز مشخص می شود و این کابل ها هستند که داده ها را به مقصد مشخص انتقال می دهند.

 

انواع کابل شبکه

‌استاندارد های زیادی در تولید کابل های شبکه وجود دارد اما 3 استاندارد امروزه برای انتقال داده ها استفاده می شود.

  • کابل کواکسیال
  • کابل های زوج تابیده شده
  • کابل فیبر نوری

 

کابل کواکسیال

در گذشته از کابل های کواکسیال د شبکه استفاده می کردند. این کابل ها سرعت انتقال داده کمی داشتند که با پیشرفت تکنولوژی جای خود را به کابل های زوج تابیده دادند. امروزه از کابل های کواکسیال در سیستم دوربین مدار بسته و آنتن ها استفاده می شود.

 

کابل های زوج تابیده شده

امروزه تقریبا در همه شبکه های کامپیوتری از کابل های زوج به هم تابیده استفاده می شود. این کابل در مجموع دارای 8 رشته سیم است که با رنگ های مختلف از هم جدا شدخ اند. این 8 رشته سیم به صورت دو به دو به هم تابیده شده اند. این کابل ها دقیقا شبه کابل های تلفن هستند و تفاوت آن ها در تعداد رشته سیم است که در سیم تلفن تعداد آن ها 2 یا 4 رشته است. این کابل دارای یک سری امکانات هستند که در ادامه به بررسی جداگانه آن می پردازیم.

 

استاندارد نام گزاری و سرعت انتقال داده آنها

این کابل ها توجه به نسل تکنولوژی به کار رفته در ساخت و سرعت انتقال داده ای که دارند نام گزاری می شوند. برای این که توضیحات زیاد آن ها شما را سردرگم نکند کارشناسان کاشانه مدرن با توجه به تجربیات خود به صورت یک جدول همه آن ها جمع آوری کرده ایم. در این جدول موارد استفاده هر کدام از این کابل ها برای شما گرد آوری کرده ایم.

  • در نام گزاری (e) به معنی Enhanced یا بهبود یافته است که منظور افزایش سرعت انتقال داده است.
  • در نام گزاری (a) به معنی Augmented یا افزایش یافته است که منظور افزایش پهنای باند است.
گروه سرعت انتقال داده پهنای باند ساختار کابل موارد استفاده
CAT 1 1 مگابیت بر ثانیه 1 مگاهرتز UTP سیم تلفن
CAT 2 4 مگابیت بر ثانیه 4 مگاهرتز UTP شبکه TOKEN RING
CAT 3 16 مگابیت بر ثانیه 16 مگاهرتز UTP اترنت 10 Base-T
CAT 4 20 مگابیت بر ثانیه 20 مگاهرتز UTP Token Ring
CAT 5 100 مگابیت بر ثانیه 100 مگاهرتز UTP ترنت سریع
CAT 5e  1000 مگابیت بر ثانیه 100 مگاهرتز UTP اترنت گیگابیتی
CAT 6 10 گیگابیت بر ثانیه 250 مگاهرتز UTP یا STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 6a 10 گیگابیت بر ثانیه 500 مگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 7 25 گیگابیت بر ثانیه 600 مگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 7a 25 گیگابیت بر ثانیه 1 گیگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 8 40 گیگابیت بر ثانیه 2 گیگاهرتز STP اترنت 40 گیگابیتی

در جدول بالا همه نوع های کابل شبکه را برای شما در قالب یک جدول گرد آوری کرده ایم اما باید بدانید برای هر نوع از شبکه باید از کابل هایی استفاده کنید که در هنگام انتقال داده خللی ایجاد نکند. اگر برای انتخاب کابل شبکه سردرگم شده اید و نمی دانید کدام یک از این نوع کابل ها نیاز شما را برآورده می کند، می توانید با شماره های مندرج در سایت با کارشناسان کاشانه مدرن تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا بهترین خرید را انجام دهید.

 

مقاومت در برابر نویز

کابل ها هنگام انتقال اطلاعات یک موج الکترو مغناطیسی دو خود ایجاد می کنند. همه این 8 رشته سیم یک موج ایجاد کرده این باعث تداخل در امر انتقال می شود که به طور عامیانه به این عمل نویز گفته می شود. حال برای حل این مشکل از شیلد های محافظ در داخل کابل ها استفاده می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

از لحاظ مقاومت در برابر نویز کابل های CAT به دو دسته UTP و STP تقسیم بندی می شوند. در ادامه به بررسی همه این علائم اختصاری خواهیم پرداخت.

کابل‌ UTP یا U/UTP: هیچگونه شیلدی ندارد

کابل STP: دور هر کدام از زوج ها یک شیلد قرار دارد

کابل‌ FTP یا F/UTP: دور همه کابل شیلد وجود دارد ولی تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد

کابل‌ S/UTP: یک شیلد دور همه کابل بافته شده ولی تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد.

کابل‌ SF/UTP یا SFTP: دور همه کابل شیلد بافته و فویل نیز وجود دارد اما تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد.

کابل‌ S/FTP: دور همه زوج ها شیلد Braid Screen پیچیده شده و یک فویل دور هر یک از زوج ها قرار داده شده.

کابل‌های F/FTP یا FFTP: هم دور زوج های به هم تابیده و هم کل کابل فویل پیچیده شده است.

کابل‌های U/FTP: دور زوج های به هم تابیده یک فویل قرار دارد اما هیچ فویل یا شیلد کلی دور زوج ها وجود ندارد.

 

انواع کابل زوج به هم تابیده شبکه از لحاظ جنس رسانا

جنس مغزی به کار رفته شده در کابل های شبکه در تعیین سرعت انقال داده نقش بسزایی دارد. کابل های شبکه از لحاظ جنس مغزی به کار رفته شده به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

کابل‌ شبکه تمام مسی (BC یا CCC)

مخفف (Copper Clad Copper) است.  جنس این نوع کابل کاملا از مس است. این نوع کابل خورده نمیشوند و مقوامت بالایی دارند. سرعت انتقال داده در این کابل بیشترین سرعتممکن است و از قابلیت پشتیبانی از POE را دارد. ایمنی این کابل به دلیل مقاومت کم مس بسیار بالا است و گرمای زیادیرا نیز تولید نمی کند.

 

کابل شبکه CCA

مخفف (Copper Clad Aluminum) است. جنس مغزی این کابل از جنس آلومینیوم است و یک روکش مسی دور آن قرار دارد. کیفیت انی نوع کبل پایین تر از مس است . قابلیت پشتیبانی از POE را ندارد. هرچند قیمت این کابل ارزان تر از کابل تمام مس است اما بدلیل سرعت پایین، انعطاف کم و خورده شدن استفاده از آن را پیشنهاد نمی کنیم.

 

کابل شبکه CCA

مخفف (Copper Clad Steel) است. جنس مغزی این نوع کابل از فولاد بوده با یک روکش مسی دور آن. کیفیت این نوع کابل بسیار پایین است و سرعت انتقال داده بسیار کمی دارد. پیشنهاد می شود اصلا از این نوع کابل استفاده نکنید.

 

فیبر نوری

جنس کابل های فیبر نوری از رشته الیاف شیشه ای است که توسط چندین عایق محافظت می شوند. در این کابل خبری از مغزی های فلزی نیس و انتقال داده توسط این رشته الیاف شیشه ای انجام می گیرد. کاربرد فیبر نوری برای انتقال داده در مسافت های طولانی (مثلا بین دو کشور). سرعت انتقال داده بسیار زیاده دارد که در دیتا سنتر ها یا زیر ساخت های مخابراتی مورد استفاده قرار میگیرد. فیبر نوری داده ها را به صورت پالس های نوری انتقال میدهند. قیمت کابل فیبر نوری بسیار بالا است و برای شبکه های معمولی اصلا پیشنهاد خوبی نیست.

 

سخن آخر راهنمای خرید انواع کابل شبکه

در مقاله کابل شبکه یا کابل LAN چیست سعی کردیم انواع کابل های شبکه را به صورت کامل برای شما شرح دهیم. با توجه به سرعت انتقال داده در کامپیوتر های امروزی حداقل از کابل زوجی CAT5 در شبکه خود استفاده کنید تا در مشکلی برای در حین استفاده به وجود نیاید. نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگزارید. برای اطلاع از آخرین و پایین ترین تجهیزات ارتباطی و امنیتی به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن  سر بزنید

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: کابل شبکه LAN چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

با توجه به پیشرفت تکنولوژی وایرلس هنوز هم بسیاری از شبکه های کامپیوتری بر روی بستر با سیم و کابل کشی وابسته هستند و انتقال داده از طریق کابل شبکه انجام میگیرد. کابل شبکه یکی از اصلی ترین اجزا یک شبکه کامپیوتری که وظیفه انتقال داده و اطلاعات بر عهده دارد. در این مقاله به پاسخ کابل شبکه یا کابل LAN چیست خواهیم پرداخت و انواع کابل شبکه را به معرفی خواهیم کرد، پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

برای مشاوره رایگان خرید کابل شبکه با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.

 

منبع : کاشانه مدرن

 

کابل شبکه یا کابل LAN

کابل شبکه فقط وظیفه انقتال داده ها و اطلاعات را بر عهده دارد و در اصل این اطلاعات دخالتی ندارد. همانند یک مامور پست که فقط وظیفه رساندن بسته پستی را دارد به محتویات داخل بسته کاری ندارد. در یک شبکه داده ها دسته بندی شده و مقصد نیز مشخص می شود و این کابل ها هستند که داده ها را به مقصد مشخص انتقال می دهند.

 

انواع کابل شبکه

‌استاندارد های زیادی در تولید کابل های شبکه وجود دارد اما 3 استاندارد امروزه برای انتقال داده ها استفاده می شود.

  • کابل کواکسیال
  • کابل های زوج تابیده شده
  • کابل فیبر نوری

 

کابل کواکسیال

در گذشته از کابل های کواکسیال د شبکه استفاده می کردند. این کابل ها سرعت انتقال داده کمی داشتند که با پیشرفت تکنولوژی جای خود را به کابل های زوج تابیده دادند. امروزه از کابل های کواکسیال در سیستم دوربین مدار بسته و آنتن ها استفاده می شود.

 

کابل های زوج تابیده شده

امروزه تقریبا در همه شبکه های کامپیوتری از کابل های زوج به هم تابیده استفاده می شود. این کابل در مجموع دارای 8 رشته سیم است که با رنگ های مختلف از هم جدا شدخ اند. این 8 رشته سیم به صورت دو به دو به هم تابیده شده اند. این کابل ها دقیقا شبه کابل های تلفن هستند و تفاوت آن ها در تعداد رشته سیم است که در سیم تلفن تعداد آن ها 2 یا 4 رشته است. این کابل دارای یک سری امکانات هستند که در ادامه به بررسی جداگانه آن می پردازیم.

 

استاندارد نام گزاری و سرعت انتقال داده آنها

این کابل ها توجه به نسل تکنولوژی به کار رفته در ساخت و سرعت انتقال داده ای که دارند نام گزاری می شوند. برای این که توضیحات زیاد آن ها شما را سردرگم نکند کارشناسان کاشانه مدرن با توجه به تجربیات خود به صورت یک جدول همه آن ها جمع آوری کرده ایم. در این جدول موارد استفاده هر کدام از این کابل ها برای شما گرد آوری کرده ایم.

  • در نام گزاری (e) به معنی Enhanced یا بهبود یافته است که منظور افزایش سرعت انتقال داده است.
  • در نام گزاری (a) به معنی Augmented یا افزایش یافته است که منظور افزایش پهنای باند است.
گروه سرعت انتقال داده پهنای باند ساختار کابل موارد استفاده
CAT 1 1 مگابیت بر ثانیه 1 مگاهرتز UTP سیم تلفن
CAT 2 4 مگابیت بر ثانیه 4 مگاهرتز UTP شبکه TOKEN RING
CAT 3 16 مگابیت بر ثانیه 16 مگاهرتز UTP اترنت 10 Base-T
CAT 4 20 مگابیت بر ثانیه 20 مگاهرتز UTP Token Ring
CAT 5 100 مگابیت بر ثانیه 100 مگاهرتز UTP ترنت سریع
CAT 5e  1000 مگابیت بر ثانیه 100 مگاهرتز UTP اترنت گیگابیتی
CAT 6 10 گیگابیت بر ثانیه 250 مگاهرتز UTP یا STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 6a 10 گیگابیت بر ثانیه 500 مگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 7 25 گیگابیت بر ثانیه 600 مگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 7a 25 گیگابیت بر ثانیه 1 گیگاهرتز STP اترنت 10 گیگابیتی
CAT 8 40 گیگابیت بر ثانیه 2 گیگاهرتز STP اترنت 40 گیگابیتی

در جدول بالا همه نوع های کابل شبکه را برای شما در قالب یک جدول گرد آوری کرده ایم اما باید بدانید برای هر نوع از شبکه باید از کابل هایی استفاده کنید که در هنگام انتقال داده خللی ایجاد نکند. اگر برای انتخاب کابل شبکه سردرگم شده اید و نمی دانید کدام یک از این نوع کابل ها نیاز شما را برآورده می کند، می توانید با شماره های مندرج در سایت با کارشناسان کاشانه مدرن تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا بهترین خرید را انجام دهید.

 

مقاومت در برابر نویز

کابل ها هنگام انتقال اطلاعات یک موج الکترو مغناطیسی دو خود ایجاد می کنند. همه این 8 رشته سیم یک موج ایجاد کرده این باعث تداخل در امر انتقال می شود که به طور عامیانه به این عمل نویز گفته می شود. حال برای حل این مشکل از شیلد های محافظ در داخل کابل ها استفاده می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

از لحاظ مقاومت در برابر نویز کابل های CAT به دو دسته UTP و STP تقسیم بندی می شوند. در ادامه به بررسی همه این علائم اختصاری خواهیم پرداخت.

کابل‌ UTP یا U/UTP: هیچگونه شیلدی ندارد

کابل STP: دور هر کدام از زوج ها یک شیلد قرار دارد

کابل‌ FTP یا F/UTP: دور همه کابل شیلد وجود دارد ولی تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد

کابل‌ S/UTP: یک شیلد دور همه کابل بافته شده ولی تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد.

کابل‌ SF/UTP یا SFTP: دور همه کابل شیلد بافته و فویل نیز وجود دارد اما تک تک زوج ها شیلدی وجود ندارد.

کابل‌ S/FTP: دور همه زوج ها شیلد Braid Screen پیچیده شده و یک فویل دور هر یک از زوج ها قرار داده شده.

کابل‌های F/FTP یا FFTP: هم دور زوج های به هم تابیده و هم کل کابل فویل پیچیده شده است.

کابل‌های U/FTP: دور زوج های به هم تابیده یک فویل قرار دارد اما هیچ فویل یا شیلد کلی دور زوج ها وجود ندارد.

 

انواع کابل زوج به هم تابیده شبکه از لحاظ جنس رسانا

جنس مغزی به کار رفته شده در کابل های شبکه در تعیین سرعت انقال داده نقش بسزایی دارد. کابل های شبکه از لحاظ جنس مغزی به کار رفته شده به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

کابل‌ شبکه تمام مسی (BC یا CCC)

مخفف (Copper Clad Copper) است.  جنس این نوع کابل کاملا از مس است. این نوع کابل خورده نمیشوند و مقوامت بالایی دارند. سرعت انتقال داده در این کابل بیشترین سرعتممکن است و از قابلیت پشتیبانی از POE را دارد. ایمنی این کابل به دلیل مقاومت کم مس بسیار بالا است و گرمای زیادیرا نیز تولید نمی کند.

 

کابل شبکه CCA

مخفف (Copper Clad Aluminum) است. جنس مغزی این کابل از جنس آلومینیوم است و یک روکش مسی دور آن قرار دارد. کیفیت انی نوع کبل پایین تر از مس است . قابلیت پشتیبانی از POE را ندارد. هرچند قیمت این کابل ارزان تر از کابل تمام مس است اما بدلیل سرعت پایین، انعطاف کم و خورده شدن استفاده از آن را پیشنهاد نمی کنیم.

 

کابل شبکه CCA

مخفف (Copper Clad Steel) است. جنس مغزی این نوع کابل از فولاد بوده با یک روکش مسی دور آن. کیفیت این نوع کابل بسیار پایین است و سرعت انتقال داده بسیار کمی دارد. پیشنهاد می شود اصلا از این نوع کابل استفاده نکنید.

 

فیبر نوری

جنس کابل های فیبر نوری از رشته الیاف شیشه ای است که توسط چندین عایق محافظت می شوند. در این کابل خبری از مغزی های فلزی نیس و انتقال داده توسط این رشته الیاف شیشه ای انجام می گیرد. کاربرد فیبر نوری برای انتقال داده در مسافت های طولانی (مثلا بین دو کشور). سرعت انتقال داده بسیار زیاده دارد که در دیتا سنتر ها یا زیر ساخت های مخابراتی مورد استفاده قرار میگیرد. فیبر نوری داده ها را به صورت پالس های نوری انتقال میدهند. قیمت کابل فیبر نوری بسیار بالا است و برای شبکه های معمولی اصلا پیشنهاد خوبی نیست.

 

سخن آخر راهنمای خرید انواع کابل شبکه

در مقاله کابل شبکه یا کابل LAN چیست سعی کردیم انواع کابل های شبکه را به صورت کامل برای شما شرح دهیم. با توجه به سرعت انتقال داده در کامپیوتر های امروزی حداقل از کابل زوجی CAT5 در شبکه خود استفاده کنید تا در مشکلی برای در حین استفاده به وجود نیاید. نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگزارید. برای اطلاع از آخرین و پایین ترین تجهیزات ارتباطی و امنیتی به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن  سر بزنید

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: کابل شبکه LAN چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته برای انتقال اطلاعات خود معمولا از بستر سیم استفاده می کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بی سیم نسل جدید دوربین های مداربسته WIFI تولید شده است که دیگر نیازی به سیم کشی ندارند و تصاویر به صورت امواج به گیرنده میرسد. در مقاله دوربین مداربسته وای فای چیست به بررسی این دوربین ها می پردازیم پس با مجله تخصصی کشانه مدرن همران باشید.

 

منبع : کاشانه مدرن 

 

[box type=”shadow”]برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.[/box]

 

دوربین مداربسته وای فای چیست

دوربین های مداربسته وای فای جز دسته دوربین های تحت شبکه هستند یعنی بستر ارتباطی آن ها بر روی شبکه است. دوربین های آنالوگ توانایی ارتباط به صورت وای فای را ندارند. دوربین های مداربسته وای فای به یک مودم احتیاج دارند تا تصاویر از طریق مودم به لب تاپ یا تلفن هوسمند شما انتقال یابد. در دوربین وای فای دیگر نیازی به سیم کشی برای انتقال تصویر به دستگاه DVR نداریم و تنها برای برق دوربین نیاز به سیم کشی است.

 

تفاوت دوربین مداربسته وای فای و بی سیم Wireless

بسیاری فکر می کنند دوربین های وای فای همان دوربین های وایرلس هستند اما اینگونه نیست. دوربین های مداربسته وای فای زیر مجموعه ای از دوربین های بی سیم Wireless هستند. برخی دوربین های آنالوگ قدیمی از تکنولوژی بی سیم بهره می برند. ارتباط این دوربین ها بر امواج رادیویی با فرکانس 2.4 تا 5.8 انجام می گرفت. در دوربین های وای فای wifi این ارتباط بر اساس پروتکل وای فای صورت می گیرد. مزیت دوربین های wifi نسبت به دوربین های بی سیم، تصاویر و دادهدها در هنگام ارسال و دریافت از امنیت بیشتری برخودارند و نویز کمتری دارد. دوربین های آنالوگ بی سیم امکان ارتباط در بستر وای فای را ندارند.

 

چگونه تصویر دوربین را دریافت کنیم

برای دروبین های مداربسته شما نیازمند به یک مودم که به اینترنت وصل باشد هستید. پس از نصب دوربین، دوربین را به وای فای مودم خود وصل می کنید. حال با استفاده از لب تاپ یا تلفن هوشمند خود نرم افزار مخصوص دوربین را نصب کرده و تصاویر را دریافت میکند. در صورت استفاده از NVR های وای فای که قابلیت دریافت تصاویر دوربین مداربسته وای فای را دارند تصاویر دوربین به وسیله NVR دریافت می شود و پس از آن به مانیتور انتقال می یابد. در صورت وصل شدن NVR به شبکه جهانی اینترنت می توانید بر روی تلفن همراه و لب تاپ تصاویر دوربین را مشاهده کنید.

 

برد دوربین مداربسته وای فای

یکی از نکات حائز اهمیت دوربین های مداربسته وای فای فاصله دوربین با مودم یا دستگاه NVR و هر گیرنده دیگری که امواج این دوربین ها را دریافت می کند است. در صورتی که فاصله دوربین وای فای و گیرنده از هم زیاد باشد امکان برقراری ارتباط امکان پذیر نیست و تصویری نمایش داده نمی شود. برد حدودی دوربین های وای فای در فضای داخلی 20 تا 50 متر است و در فضای باز که مانعی در جلوی آن ها قرار نگیرد به 100 تا 200 متر نیز می رسد. هر چه فاصله آن ها کمتر باشد ارتباط بهتری شکل می گیرد و البته تصویر با کیفیت تر و بدون قطعی خواهیم داشت. پس هنگام نصب دوربین را در فاصله کمتر از حداکثر برد دوربین نصب کنید تا تصاویر با کیفیت تری دریافت کنید.

 

پهنای باند دوربین وای فای

یک دیگر از نکات دوربین مداربسته وای فای پهنای باند آن ها است. پهنای باند دوربین مداربسته در بهترین حالت ممکن روی 11n است و حداکثر حجم اطلاعات ارسالی 150 مگابیت بر ثانیه خواهد بود. این مشکل زمانی نمایان می شود که تعداد دوربین های وای فای بیشتر شود و یا کیفیت تصویر ارسالی رزولوشن بالایی داشته باشد. در این صورت پهنای باند مورد نیاز زیاد خواهد و دریافت تصاویر با مشکل روبرو خواهد بود.

دوربین وای فای دارای کارت حافظه

بعضی از دورین های وای فای قابلیت استفاده از رم یا حافظه را بر روی دوربین دارند. در این دوربین های دیگر نیاز به دستگاه ضبظ کننده تصایور یا همان NVR را ندارند. تصاویر بر روی کارت حافظه ای که در داخل دوربین قرار میکیرد نصب می شود. در این دوربین ها کافیست به یک تلفن هوشمند یا لبتاپ وصل شوند. در مقاله راهنمای نصب و راه اندازی دوربین وای فای چگونگی نصب این دوربین ها را به صورت کامل بررسی کرده ایم.

 

منبع : کاشانه مدرن 

 



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته وای فای چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به چند دسته تقسیم بندی می شوند. در مقاله انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به بررسی هر کدام یک از این دسته ها به صورت جداگانه می پردازیم. برای مشاهده مقالات تخصصی تجهیزات امنیتی و ارتباطی به مجله تخصصی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

منبع : کاشانه مدرن 

دوربین مداربسته بولت

دوربین های بولت در معنای لغوی به معنی گلوله یا لوله هستند. دلیل این نام گزاری شبیه بودن شکل ظاهری آن ها به لوله است. این دوربین ها بیشتر در فضای باز و بیرونی کاربرد دارند. دوربین های بولت قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. این دوربین ها به دلیل لنز های بزرگتری که دارند توانایی پوشش دادن فضایبیشتری را دارند و اجسام از فواصل طولانی نیز قابل رویت و تشخیص هستند. محل نصب دوربین بولت بیشتر بر روی دیوار یا پایه های مخصوص است.

بدلیل استفاده بیشتر این دوربین ها در فضای خارجی مقاومت بهتری در مقابل آب و گرد خاک (اغلب دارای استاندارد IP66 هستند) دارند و عموما جنس بدنه آن ها از فلز است. LED های مادون قرمز که امکان دید در شب را ایجاد می کند در این دوربین ها قوی تر است و همین دلیل باعث می شود، برد دید دوربین در شب بیشتر شود و تصاویر را با کیفیت بهتری پخش کند.

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام با بولت از پرفروش ترین و کاربردی ترین نوع ودربین های مداربسته است. دام DOME در انگلیسی به معنی گند است. این دوربین ظاهری کاملا شبیه گنبد را دارند. طراحی ساخت دوربین های دام به گونه است که بر روی سقف نصب شوند . در صورت نصب بر روی دیوار باید از پایه مخصوص کمک گرفت. با توجه به قابلیت ها و شکل ظاهری دوربین دام این دوربین ها در فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. شکل ظاهری ظریف و زیبا این دوربین ها باعث به هم ریختن دکوراسیون داخلی نمی شود.

جنس بدنه این دوربین ها معمولا پلاستیک است البته مدل های تمام فلز نیز موجود می باشد. لنز قرار گرفته شده در دوربین دام به دلیل کوچک بودن ابعاد آن، نسبتا کوچک است. دید در ش دوربین های دام معمولا بین 20 تا 30 متر است و کمتر مدلی موجود می باشد که دید در شب بیشتری داشته باشد. این دوربین ها نیز معمولا دارای استاندارد مقاومت IP66 (مقاومت در برابر آب و گرد خاک) اما نسبت به دوربین های بولت باز مقاومت کمتری دارند.این دلایل باعث می شود گزینه مناسبی برای قرار دادن دوربین در فضای باز نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله دوربین مداربسته دام چیست را مطالعه فرمایید.

 

دوربین اسپیددام یا گردان

این دوربین ها تقریبا شبیه دوربین های دام هستند. دوربین اسپیددام از یک دوربین تشیکل شده است که بر روی یک پایه گردان سوار شده. این دوربین ها دارای قابلیت چرخش دستی و اتوماتیک دارند و شما از راه دوری می توانید دوربین را در جهت 360 درجه افقی و معمولا 120 در جه افقی بچرخانید. چرخش دستی منظور به وسیله یک اپراتور زاویه دید دلخواه را عوض و اتوماتیک به این گونه است با تعریف برنامه برای دوربین، طبق برنامه تعریف شده دورربین زاویه دید خود را عوض میکند.. اختصار PTZ به معنی قابلیت چرخش در سه وجه است. این دوربین ها قیمت بسیار زیادی دارند و مناسب امکانی است که امنیت برای آن بسیار مهم است.

 

دوربین مداربسته صنعتی یا باکس

این دوربین ها امروزه تقریبا از رده خارج شده اند و جای خود رابه دوربین های بولت داده اند. مزیت این دوربین ها امکان تعویض لنز دوربین به صورت دلخواه است. عیب بزرگ این دوربین نداشتن دید در شب بود که فاقد LED های مادون قرمز جهت دید در شب است.

 

دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه

این دوربین ها به دوربین های Fish Eye معروفند. این دوربین ها نیز همانند دوربین های دام در سقف نصب می شوند. تفاوت این در زاویه دید است. زاویه دید آن ها 360 درجه است. کاربرد این دوربین ها در فضاهای بزرگ است که با زاویه دید زیاد منطقه بزرگی را می توان پوشش داد.

 

دوربین مداربسته کوچک

این دوربین ها به دوربین های جاسوسی نیز معروف هستند. به دلیل کوچک بودن این دوربین ها تشخیص آن ها بسیار سخت است. بهضی از مدل ها قابلیت استفاده از سیم کارت دارند. استفاده از این دوربین ها نقض حریم خصوصی افراد است. برای استفاده از این دوربین ها نیازمند مجوز های رسمی است.

 

دوربین مداربسته لامپی

این دوربین ها در قالب یک لامپ هستند. دوربین های لامپی همانند یک لامپ معمولی به سر پیچ وصل می شوند. تفاوت در این است که در زیر لامپ یک دوربین مداربسته کوچک نصب شده که توانایی فیلم برداری ار اطراف را دارد. مزیت دوربین لامپی این است که نیازمند سیم کشی برق نیس و برق لازم را از سر پیچ میگیرد و البته نیازی به نصب ندارد.

 

انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری

در مقاله انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری تمام مدل های مختلف موجود در بازار را برای شما تهیه گردید. دوربین های دام و بولت بیشترین طرفدار و کاربرد را بین دوربین های مداربسته دارند. چنانچه قصد خرید یک سیستم مداربسته را دارید می توانید مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته مطالعه فرمایید و یا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

منبع : کاشانه مدرن 



:: برچسب‌ها: انواع دوربین های مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته وظیفه امنیت یک مکان را دارند. این دوربین ها به صورت 24 ساعته ادام به فیلم برداری از فضای تحت پوشش خود می کنند. در این مدت زمان که دوربین ها اقدام به فیلم می کنند در ساعاتی نور محیط کم و تاریک است به گونه که چشم عادی یا لنزهای دوربین توانایی فیلم برداری را ندارند. حال برای رفع این مشکل از امواج مادون قرمز استفاده می کنند که به اصطلاح به آن دید در شب می گویند. در این مقاله می خواهیم بدانیم دید در شب دوربین مداربسته چیست و چگونه عمل می کند. پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 

منبع : کاشانه مدرن

 

[box type”] برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. [/box]

 

دید در شب دوربین مداربسته چیست

دید در شب به دوربین مداربسته این امکان را می دهد که در تاریک شب و یا محیط بدون دوربین به صورت کامل از فضای تحت پوشش با جزییات کامل فیلم برداری کند به گونه ای که یک لامپ در آن محیط روشن است و آن فضا از نور کام برخوردار است. این قابلیت به وسیله LED هایی که نور مادون قرمز ایجاد می کند امکان می پذیرد. نور مادون برای چشم انسان غیر قابل تشخیص است و ما نمی توانیم این نور را ببینیم اما لنز دوربین های مداربسته به گونه ای ساخته می شوند که توانایی دیدن این نور را داشته باشند. به این صورت دوربین مداربسته در محیطی که تاریک بوده و چشم انسان توانایی دیدن را ندارد آن هه توانایی فیلم برداری از آن فضا را دارند.

 

پارامترهای موثر دید در شب

لوکس (LUX)

لوکس یک واحد SI است یه مهنی یکای شدت روشنایی. لوکس با روشنایی تفاوت دارد و به یک معنی نیستند. لوکس به میزان نوری که یک جسم برای دیده شدن لازم دارد گفته می شود. هرچه میزان لوکس کمتر باشد دوربین مداربسته نور کمتری نیاز دارد.

تعداد LED های مادون قرمز دید در شب

می دانیم که این LED ها باعث توانایی دید در شب دوربین مداربسته می شوند پس هرچه تعداد این LED بیشتر باشد دوربین مداربسته توانایی دید در فاصله بیشتری را دارد و البته دید آن نیز بهتر خواهد بود

 

تکنولوژی های دید در شب

امروزه تکنولوژی های جدید در حوزه دید در شب دوربین مداربسته به وجود آمده است. در ادامه به بررسی این تکنولوژی ها خواهیم پرداخت.

 

امواج مادون قرمز

هامگونه که در قبل اشاه ره کردییم در این تکنولوژی از نور مادون قرمز استفاده می شود. استفاده از LED های مادون قرمز معمول تر از بقیه است و تقریبا تمام دوربین های امروزی ازین تکنولوژی استفاده می کنند. مادون قرمز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مزایا مادون قرمز

  • قیمت پایین نسبت به دیگر تکنولوژی های دیگر
  • داشتن تصویر در تاریکی مطلق
  • تصویر با کیفیت

 

معایب مادون قرمز

  • تصاویر در شب به صورت سیاه و سفید است
  • توانایی عبور از شیشه را ندارد
  • پوشش دهی کمتر نسبت به نور مرئی

 

استارلایت (دید در شب رنگی)

در این تکنولوژی به غیر استفاده ار نور مادون قرمز، از گشودگی دیافراگم نیز استفاده می شود. دیافراگم قطعه است که در بین سنسور و لنز قرار میگیر و وظیفه تعیین میزان دریافت نور از لنز به سنسور را بر عهده دارد. دیافراگم باعث می شود در شرایط تاریکی مطلق و کمترین نور موجود، تصایر رنگی دیده شود و جزییات را با کیفیت بهتری نشان می دهد.

تکنولوژی شارپ
در دید در شب شارپ از نورهای مادون قرمز و ماورا بنفش استفاده می شود. در این تکنولوژی جدید ترین تکنولوژی دید در شب در دوربین مداربسته است. شرکت شارپ اولین شرکتی است که ازین تکنولوژی اسفتاده کرده است. کارکرد این تکنولوژی به این صورت است که ابتدا با استفاده ار نور ماورا بنفش طیف نوری جسم شناسایی شده و با استفاده از یک پردازنده رنگ جسم تا حدودی بازسازی می شود که در نتیجه یک تصویر رنگی در خروجی به ما ارائه می دهد. این تکنولوژی بسیار گران قیمت بوده و به همین دلیل فراگیر نشده است.
 
 
 
دید در شب دوربین مداربسته
در این مقاله سعی کردیم توصیح دهیم که دید در شب دوربین مداربسته چیست و تکنولوژی آن مورد استفاده در دوربین ها برای شما دوستتان ذکر کنید. اگر در صدد خرید یک سیستم دوربین مداربسته هستید می توانید مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته کاشانه مدرن را مطالعه کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

منبع : کاشانه مدرن



:: برچسب‌ها: دید در شب دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()